نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون در ایران

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون
نوشته شده توسط البان

گوشی آیفون یکی از محبوب‌ترین موبایل‌ها در جهان و البته طبعا در ایران است. شرکت اپل سال‌هاست که با معرفی سالیانه‌ی سری جدید محصولات خود خیل علاقمندان را به دنبال خود می‌کشاند. کیفیت ساخت و طراحی منحصربه‌فرد محصولات اپل همیشه عالی بوده است. اما نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون چگونه است؟ آیا امکان استفاده از خدمات پشتیبانی رسمی اپل در همه جا به یک شکل وجود دارد؟ البان در این مطلب سعی می‌کند کمی بیشتر به این موضوع بپردازد.

موبایل آیفون

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون در دیگر کشورها

در دیگر کشورهای جهان شرکت اپل با راه‌اندازی شعب Apple Store رسمی خود و یا Apple Repair Center ها علاوه بر فروش محصولاتش، امکان استفاده از خدمات پس از فروش را برای موبایل آیفون و دیگر محصولاتش فراهم کرده است. به سادگی کافی است به یکی از این مراکز مراجعه کرده و خدمات مدنظر خود را دریافت کنید.

بدیهی اینکه کارشناسان مورد تایید خود شرکت اپل وظیفه‌ی خدمت رسانی را به عهده دارند. و طبعا قطعات استفاده شده نیز مطمئن و اصل هستند. اطلاعات مربوط به این مراکز و چگونگی دسترسی به آنها و ثبت درخواست در سایت رسمی اپل موجود است. البته که در کشورهای دیگر هم از بابت گرانی خدمات ارائه شده در اپل سنتر شکایت ها بسیار است.

اما در ایران وضع چگونه است؟

اپل استور

نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون در ایران

با توجه به اصالت امریکایی شرکت اپل، بدیهی است که تحریم‌ها در بحث خدمات موبایل نیز مانند باقی موارد است. و این بدان معنی است که هیچ‌وقت نمایندگی رسمی آیفون و محصولات دیگر اپل در ایران وجود نداشته است. با توجه به اذعان رسمی شرکت اپل نیز این امکان که خدمات رسمی نمایندگی اپل در ایران در آینده ایجاد شود تقریبا محال است. بنابراین بدیهی است که اگر کسی یا جایی مدعی نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل آیفون و یا دیگر محصولات اپل اعم از آیپد، مک بوک و … شد،‌ یقین بدانید که ادعای باطل و کذبی است.

اما چالش ها و مشکلات تعمیرات موبایل آیفون به نبود نمایندگی رسمی اپل در ایران محدود نیست. تحریم‌ها امکان دسترسی به قطعات اصل و اوریجینال را هم برای تعمیرکاران سخت کرده است. چیزی که در روند تعمیرات بسیار می‌تواند موثر باشد.

قطعات فابریک و هم‌چنین ابزارهای پیشرفته در تعمیرات موبایل آیفون به همراه داشتن دانش، تجربه و تخصص عالی چیزی است که باید یک تعمیرکار حرفه‌ای داشته باشد و در نبود نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل آیفون ممکن است چالش برانگیز باشد. اما چه باید کرد؟ ابتدا کمی مشکلات تعمیرات موبایل آیفون را بررسی کنیم و بعد در انتها راهکار البان در این زمینه را ارائه خواهیم کرد.


مطلب مرتبط: نمایندگی تعمیرات موبایل برای انواع برندها در ایران کجا هستند؟


مشکلات آیفون در نبود نمایندگی اپل

با وجود اینکه موبایل آیفون همواره به خاطر کیفیت خوب قطعات و ساخت آن مورد اقبال عموم قرار داشته، اما مشکلات خاص خود را نیز دارد. مشکلات آیفون که نیاز به تعمیر تخصصی گوشی آیفون را ضروری می‌کنند به طور کلی در سه دسته قابل تقسیم‌بندی‌اند. مشکلات مربوط به برد آیفون، مشکلاتی که تعویض ال سی دی آیفون را به دنبال خواهند داشت و مشکلات مربوط به باتری آیفون. البته که این دسته‌بندی را می‌توان دقیق‌تر و جزیی‌تر نیز کرد اما به طور عمومی و طبق تجربه‌ی متخصصان ما این مشکلات آیفون رایج‌ترند.

تعویض ال سی دی موبایل آیفون

شکستگی ال سی دی آیفون نیز مانند سایر گوشی‌ها یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای کاربران اتفاق می‌افتد. البته که این مشکل می‌تواند صرفا منحصر به شکستگی نبوده و مشکلات دیگری را نیز شامل شود. اما تشخیص این موضوع نیاز به بررسی دقیق کارشناس متخصص و سپس تعمیر یا تعویض ال سی دی خواهد داشت.

تعویض باتری موبایل آیفون

بعد از ال سی دی، دومین مشکل رایج که نیاز به یک نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون مطمئن را برای همه‌ی ما ضروری می‌کند مشکلات باتری است. چیزی که اگر نمایندگی رسمی آیفون در ایران وجود داشت طبعا خیال همه از اصل بودن باتری استفاده شده در آن مطمئن بود. اما با این حال اگر یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل آیفون باشد که علاوه بر جلب اطمینان شما، گارانتی برای تعمیرات و قطعات خود ارائه دهد؛ تا حدی می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

تعمیر برد موبایل آیفون

اما مشکلات مربوط به قطعات روی برد و ایراداتی که نیاز به تعویض آی سی و تعمیرات تخصصی موبایل آیفون دارند در این دسته جای می‌گیرند. این دسته از مشکلات معمولا نیاز به تجهیزات و بررسی دقیق و البته تخصصی کارشناس داشته و برد باید در تعمیرگاه تخصصی موبایل آیفون بررسی شود.

تعمیرات در نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون

برای تعمیر تخصصی و مطمئن موبایل آیفون، باید به تعمیرکار حرفه ای اپل در مرکز تعمیرات تخصصی اپل دسترسی داشت. امری که در کنار ارائه‌ی گارانتی توسط مرکز مربوطه می‌تواند خیال شما را راحت کند.

اما با توجه به نبود نمایندگی رسمی اپل در ایران، این موضوع به نظر کمی دور از عمل می آید. از طرفی با توجه به قانون رجیستری گوشی، تمام گوشی های موبایل باید به صورت رسمی وارد کشور شوند و وارد کنندگان موظف به ارائه گارانتی هستند. مگر آنکه فرد خودش گوشی را به صورت مسافر وارد کرده باشد.

اگر گوشی آیفون شما دارای گارانتی است، به ناچار باید مشکلات را توسط شرکت گارانتی کننده برطرف کنید (باز هم تاکید می کنیم که شرکت های گارانتی کننده ربطی به نمایندگی های رسمی اپل در سراسر دنیا ندارند) چه مشمول گارانتی باشند و چه نباشند.

اما اگر دوره گارانتی دستگاه شما تمام شده و یا از ابتدا بدون گارانتی تهیه کرده اید (به صورت مسافر وارد کرده اید) برای تعمیرات آیفون خود به نکات مهمی باید توجه داشته باشید. قطعات، مهارت و گارانتی پس از خدمات سه اصل مهم در انتخاب یک تعمیرکار آیفون است.

ما در البان علاوه بر داشتن تجهیزات تخصصی و حرفه ای برای تعمیر تخصصی آیفون، تعمیرکاران و کارشناسانی مجرب و با سابقه داریم که حسن سابقه‌ی چند ساله‌ی فعالیت ما، رضایت مشتریان را تا به اینجا به دنبال داشته است. از آنجا که البان برای تعمیرات تخصصی آیفون خود و با توجه به نوع مشکل، گارانتی بین یک تا شش ماه نیز ارائه می‌دهد در نتیجه مجبور است از بهترین قطعات استفاده کند.

جمع‌بندی

در نبود نمایندگی تعمیرات موبایل آیفون به شکل رسمی، پیشنهاد ما استفاده از خدمات تعمیرات تخصصی البان است. ما همواره از قطعات اورجینال و اصل در تعمیرات استفاده کرده‌ایم و خواهیم کرد. علاوه بر این گارانتی تعمیرات موبایل البان همواره می‌تواند ضامنی برای آسودگی خاطر شما باشد. کافی است با ثبت درخواست در سامانه‌ی تعمیرات موبایل البان (elbaan.com) منتظر تماس متخصصین ما باشید.

6 دیدگاه

  • سلام
    وقتتون بخیر
    اگر اپل آیدی رو فراموش کنم و ایمیلی که با آن اپل آیدی رو ساختم رو یادم نیاد راه حل برای بازگردانی اپل آیدی چیست؟

    • سلام وقت شما هم بخیر
      متاسفانه در ایران راهکار خاصی وجود ندارد، شاید در مراکز اپل سنتر در کشورهای دیگر بتوانید کاری کنید
      ایمیل اپل آیدی همان اپل آیدی است، از روی آن می توانید تشخیص دهید که با چه ایمیلی ساخته اید

  • سلام، وقت به‌خیر. لنز دوربین آیفون من شکسته، شما تعمیرات دوربین آیفون رو هم انجام می‌دین؟
    ممنون

    • سلام
      اگر فقط گلس محافظ روی آن شکسته باشد می توان آن را تعویض کرد، خود دوربین را هم می توان تعویض کرد
      لطفا در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/ یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان راهنماییتان کنند

  • سلام
    ممنون از توضیح خوبی که برای تمایز نمایندگی و شرکت گارانتی کننده موبایل ارائه کردین.

دیدگاهتان را بنویسید