خداحافظی با ویندوز 7 دوست داشتنی تا یک سال آینده

ویندوز 7 دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

شرکت مایکروسافت اعلام کرده آخرین به روز رسانی امنیتی ویندوز 7 را در 14 ژانویه سال 2020 ارائه خواهد کرد و دیگر پشتیبانی خود از به روز رسانی های امنیتی این نسخه را بر خواهد داشت. این به این معناست که باید با این نسخه از ویندوز خداحافظی کرد.

مطلب کاربردی: تعمیرات لپ تاپ

چنین سرنوشتی برای ویندوز xp هم اتفاق افتاد و مدتهاست که مایکروسافت دیگر به روز رسانی امنیتی برای آن ارائه نکرده و این نسخه را در برابر انواع موارد باگ های امنیتی شکننده ساخته است. دیگر کمتر جایی را می بینید که از این نسخه استفاده کند، مگر سیستم هایی که مجبور هستند به خاطر نرم افزارهایی خاص این نسخه را استفاده کنند و احتمالا آنها هرگز به اینترنت هم وصل نشوند.

ویندوز 7 اِلـبان

روزی که ویندوز xp کنار گذاشته شده بود، فقط حدود 25درصد از افراد از آن استفاده می کردند و 62 درصد خود به خود به سراغ ویندوز 7 رفته بودند. اما این اعلامیه جدید مایکروسافت متفاوت از آن روزهاست. درحال حاضر تقریبا 36 درصد از کاربران از ویندوز 7 استفاده می کنند و حدود 52 درصد از ویندوز 10.

به روز رسانی های پی در پی ویندوز 10 و باگ هایی که دارد یکی از عواملی است که کمتر کاربران را به استفاده از آن مشتاق می کند. اما می توان این به روز رسانی ها را خاموش کرده و فقط در مواقعی که خطری شایع می شود آن را روشن کرد و یک به روز رسانی انجام داد.

به روز رسانی ویندوز از لحاظ امنیتی چه اهمیتی دارد؟

حتما در اخبارها در رابطه با حملات سایبری و ویروس ها و باج افزارها مطالب زیادی شنیده اید. اکثر این مشکلات بر اثر پیدا کردن روزنه ای در مسائل امنیتی یک سیستم عامل رخ می دهند. مهاجمین بیکار ننشسته اند و روز به روز پیشرفت می کنند. در برابر پیشرفت آنها نیز لازم است تا شرکت ها هم محصولاتشان را به روز کند.

هنگامی که شرکتی به روز رسانی های امنیتی خود را متوقف کند، آن سیستم عامل در برابر تمام موارد هجومی بعد از آن تاریخ آسیب پذیر خواهد بود و معلوم نیست چه اتفاقاتی می تواند برای محصولاتی که آن سیستم عامل رویشان نصب است رخ دهد.

حتی اگر از ویندوز 10 خوشتان نمی آید سعی کنید در طول این یک سال کم کم از ویندوز 7 به سوی ویندوز 10 مهاجرت کنید. مخصوصا افرادی که صاحب شرکت هستند و سیستم های زیادی در مجموعه خود دارند. منتظر پایان یافتن این یک سال نباشید تا آن موقع به فکر بیفتید. از یک تاریخی به بعد با برنامه ریزی از پیش تعیین شده، یکی یکی سیستم ها را به ویندوز 10 ارتقا دهید. اگر هم کلا یک سیستم دارید، هرچه دیرتر این کار را بکنید، راحت تر هستید، به روز رسانی کمتری نیاز خواهید داشت.

ویندوز 7 اِلـبان

اما اگر شما شخصی هستید که هرگز ویندوز خود را به روز نکرده اید، احتمالا نیاز نخواهید داشت تا ویندوز خود را هم عوض کنید. اما حتما احتمال عیب دار شدن سیستم خود را به جان خریده اید و اگر اتفاقی بیفتد نمی توانید شخص دیگری را متهم بدانید!

برخی عنوان کرده اند که این تصمیمات مایکروسافت خیلی غیر منصفانه است و این کار را  می کند تا بتواند محصولاتش را به خورد کاربران بدهد و از این راه کسب درآمد کند. اما عده ای دیگر هم بر این باورند که علت اصلی مشکلات شرکت داری و تامین امنیت سیستم عامل های زیاد است. نظر شما با کدام گروه شبیه تر است؟

در صورتیکه برای ارتقای ویندوز خود و یا نصب ویندوز جدید و برنامه های مورد نیاز به مشکل خوردید می توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان تعمیرات تخصصی لپ تاپ در سامانه البان بهره مند شوید. برای این منظور می توانید یک درخواست از طریق لینکی که در پایین همین صفحه آمده ثبت نمایید و منتظر تماس کارشناسان البان باشید تا در اولی فرصت با شما تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید