سامسونگ اس 7 ضد آب، از ادعا تا حقیقت

نوشته شده توسط البان

سامسونگ در مدل گلکسی اس 5 خود با ارائه یک گوشی با بدنه پلاستیکی قابلیت ضد آب بودن را به کاربران عرضه کرد. اما جنس ضعیف بدنه و از بین رفتن خاصیت ضد آبی این محصول با باز شدن درب آن، این ویژگی را به فراموشی برد. شرکت سامسونگ در مدل بعدی خود یعنی گلکسی اس 6 کیفیت بدنه را ارتقا بخشید و حالا در مدل گلکسی سامسونگ اس 7 و اس7 اج خود مجددا ادعای ضد آب بودن را مطرح کرده است.

با ایجاد برخی مشکلات کاربران مجبور می شوند برای تعمیرات موبایل سامسونگ خود اقدام کنند که با داشتن علم کافی می توان جلوی این اتفاق را گرفت.

داستان ضد آب نبودن سامسونگ اس 7 چیست؟

سامسونگ مدعی است که گوشی های اس7 و اس7 اج او دارای استاندارد IP68 می باشند. بدین معنا که این مدل گوشی ها توانایی حضور در عمق یک و نیم متری و به مدت نیم ساعت را دارند بدون آنکه آسیبی ببینند. ضمن اینکه می توان از این گوشی ها در محیطهای بارانی و مرطوب هم بدون بوجود آمدن خللی در کارایی آنها استفاده کرد.

تعمیرات موبایل البان سامسونگ اس 7

شرکت سامسونگ با استفاده از چسب و اورینگ، بدنه را ضد آب کرده و برای بلندگو نیز از مش بندی خاصی استفاده کرد بدین ترتیب که هوا امکان عبور از این شبکه را دارد اما آب در شرایط ذکر شده نمی تواند از آن عبور کند. ولی به هرحال برای شارژ کردن گوشی درگاه شارژ آن حتما باید خشک باشد.

تعمیرات موبایل البان سامسونگ اس 7

همه چیز خوب پیش می رفت تا آنکه سامسونگ اس 7 اکتیو را با باطری قوی تر 4000 میلی آمپر ساعتی و محافظ بدنه قوی که مشکل ضربه پذیری اس 7 قبلی را حل میکند، ارائه کرد. این اس7 اکتیو از پس تست کاربران در مورد استاندارد IP68 برنیامد و بعد از سی دقیقه ماندن در عمق یک و نیم متری دچار آسیب و خرابی شد. شرکت سامسونگ در ابتدا زیر بار این نقص نمی رفت و آن را قبول نمی کرد تا اینکه انتقادها رفته رفته زیاد شدند و بلاخره سامسونگ پذیرفت که مدل سامسونگ اس 7 اکتیو دارای این استاندارد نیست و پذیرفت تا گوشی کاربرانی که به این دلیل آسیب دیدند و هنوز مدتی گارانتی شان تمام نشده را تعویض نماید.

دیدگاهتان را بنویسید