پاک کردن تاریخچه در گوشی های اندروید

پاک کردن تاریخچه
نوشته شده توسط البان

حتما شما هم دوست ندارید تا اگر گوشی تان دست کسی افتاد، از کارهایی که کرده اید با خبر شود؟ برای این منظور باید تاریخچه گوشی را پاک کرد. در ادامه چند روش برای پاک کردن تاریخچه از روی اپ های پر کاربرد و گوشی تان توضیح خواهم داد.

یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل که باعث شده کاربران به البان مراجعه داشته باشند، همین پاک کردن تاریخچه در گوشی است.

پاک کردن تاریخچه گوگل کروم

جایی که شما به وبگردی می پردازید. این مرورگر پر استفاده ترین مرورگر در میان کاربران اندرویدی هست. برای پاک کردن تاریخچه آن کافی است روی سه نقطه بالای صفحه زده و از بخش تاریخچه (History) وارد بخش Clear Browsing Data شوید و مشخص کنید که چه جیزایی پاک شوند و کلا یک برنامه زمانی برای پاک شدنشان هم می توانید تعریف کنید.

chrome history

پاک کردن تاریخچه فیس بوک

تاریخچه جستجوهای شما در فیس بوک می تواند یک چیز خیلی شخصی باشد که اصلا دوست نداشته باشید کسی متوجه آنها شود. این کار در نسخه موبایلی فیس بوک کار بسیار ساده ای هست. کافی است در بخش جستجو کلمه ای وارد کنید و بعد روی Edit بزنید. به صفحه ای هدایت می شوید که تمام تاریخچه جستجوهایتان در آن هست (Activity Log) با زدن روی گزینه Clear Searches در بالای صفحه تمام تاریخچه جستجویی شما پاک خواهد شد!

facebook history

پاک کردن تاریخچه گوگل پلی استور

جستجوهای شما در استور اپ ها می توانید چیزهای زیادی از شما را فاش کند. اما پاک کردن تاریخچه آن خیلی ساده هست. روی سه نقطه یا سه خط بالای صفحه بزنید و وارد تنظیمات بشوید. با انتخاب گزینه Clear Searches تاریخچه پاک خواهد شد. معمولا پیغامی مبنی بر اتمام پاک شدن داده نمی شود و برای اطمینان از پاک شدن تاریخچه می توانید به محل جستجو بروید و در آن نباید لیستی را مشاهده کنید.

google play history

پاک کردن تاریخچه اعلانات

بله، در اندروید اعلانات نیز تاریخچه ای دارند و ذخیره می شوند! شاید به نظر مهم نباشند، اما چون در این اعلانات مختصری از متن اعلان شده هم آورده می شود، گاهی همین اعلان می تواند اطلاعاتی را در بر داشته باشد. مانند اعدادی و رمزهایی که برخی اپ ها برایتان پیامک می کنند. جالب تر از خود این تاریخچه این است که این تاریخچه را بدون اپ کمکی نمی توانید پاک کنید! اما یک اپ رایگان به نام Notification History هست که این کار را انجام می دهد. هنگامی که اپ را نصب کردید، در بخش تنظیمات گزینه Auto Purge را فعال کنید

notification history android

لینک دانلود نرم افزار:  download googleplay DigiDoki

پاک کردن تاریخچه تماس

اینکه با چه کسان و شماره هایی تماس گرفتین می تواند سری تلقی شود. به راحتی می توانید از تنظیمات داخل تاریخچه تماس ها تمام آن را پاک کنید

android call history

پاک کردن تاریخچه جی بورد یا کیبورد اندروید

آیا می دانستید که حتی کیبورد اندرویدی شما به نام جی بورد هم دارد تاریخچه نوشته هایتان را در خود ذخیره می کند؟! برای پاک کردنشان از طریق تنظیمات اپلیکیشنهاتون وارد اپ جی بورد شوید و از بخش حافظه آن دیتا را پاک کنید.

gboard delete

فکتوری ریست

البته جاهای زیاد دیگری نیز در گوشی شما هست که تاریخچه دارد و هرکدام را به راحتی می توانید پاک کنید، مانند پیامکها، توئیتر، تلگرام و … این بار روشی را به شما میخواهم بگویم که کلا تمام تاریخچه گوشی شما را پاک خواهد کرد. فکتوری ریست کاری است که گوشی شما را به حالتی که از کارخانه آمده است می برد! مراقب باشید که این کار به معنای پاک شدن همه چیز از روی گوشیتان خواهد بود.

android factory reset

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟ شما چند وقت یکبار تاریخچه گوشی خودتون رو پاک می کنید؟ اصلا این کار رو می کنید؟

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید