جستجوی تصویری به راحتی در گوشی و رایانه شخصی

جستجوی تصویری
نوشته شده توسط البان

گاهی اوقات شده که نام چیزی را نمی دانید و تنها تصویری از آن دارید. یا آنکه حوصله ندارید تایپ کنید و مشتاق هستید عکس های مرتبط با یک عکس را پیدا کنید. جستجوی تصویری امکانی است که به شما این فرصت ها را می دهد و گوگل این امکان را هم در رایانه و هم در گوشی های هوشمند ممکن ساخته است.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

جستجوی تصویری در رایانه

وارد سایت گوگل شوید و روی تصاویر (images) کلیک کنید و به حالت گوگل سرچ تصویری بروید.

اگر عکس مورد نظر را روی هارد دارید با زدن روی آیکون دوربین می توانید آن را آپلود کنید و یا با موس آن را به صفحه مرورگر انتقال دهید.

اگر از سایت دیگری می خواهید این عکس را جستجو کنید کافی است در سایت مورد نظر روی عکس راست-کلیک کرده و گزینه copy the url را انتخاب کرده و هنگامی که آیکون دوربین را می زنید آن را پیست کنید.

گزینه دیگر این است که روی کروم یا موزیلا ادآن های مورد نیاز را نصب کنید تا هنگام راست کلیک کردن تصاویر گزینه جستجوی تصویری در گوگل به آنها اضافه شود.

جستجوی تصویری

جستجوی تصویری در گوشی هوشمند

برای گوشی های هوشمند و تبلت ها کافی است گوگل کروم را نصب داشته باشید و به عنوان مرورگر از آن استفاده کنید. وقتی به عکسی برای جستجو بر می خورید کافی است انگشتتان را روی آن نگه دارید تا یک منو باز شود. در این منو از طریق گزینه جستجوی تصویر در گوگل می توانید آن عکس را در گوگل جستجو کنید

جستجوی تصویری

اما راه دیگری هم هست. کافی است در گوگل کروم روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست بزنید و بخواهید که به حالت دسکتاپ برود. در این حالت وقتی وارد سایت تصاویر گوگل شوید، همه چیز شبیه به آنچه که در بخش جستجوی تصویری در رایانه ذکر کردیم خواهد شد با این امکان که می توانید در جا با دوربین گوشی عکسی گرفته و آن را نیز جستجو کنید.

 

روش های ذکر شده جالب هستند، اما بدانید که خالی از خطا نیستند و گاهی پردازش تصویر گوگل خیلی خطا می کند.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید