بازی نهنگ آبی یا نهنگ سفید ، وحشتناکتر از آنچه فکرش را بکنید

نهنگ آبی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اخیرا در فضای مجازی اخباراتی مبنی بر خودکشی افراد در اثر بازی نهنگ آبی یا نهنگ سفید منتشر شده است. اما آیا واقعا کسی خود را به خاطر یک بازی می کشد؟ متاسفانه بله، خودکشی درواقع مرحله آخر این بازی بوده بعد از 50 روز بازی و انجام کارهای در حد خودکشی!

 

خواندنی: اهمیت اپل آیدی و شخصی بودنش

 

در سال 2013 برای اولین بار بازی یا چالش نهنگ آبی توسط گروه وی کی (V Kontakte) (گروه مرگ) در روسیه در فضای مجازی تبلیغ و معرفی شد. اولین قربانی این بازی هم در سال 2015 بود.

blue-whale-game-Elbaan

اما این بازی نهنگ آبی چیست؟ در این بازی از کاربر خواسته می شود که در 50 روز تمام کارهای خواسته شده از او را انجام دهد و عکس کارش را برای بازی بفرستد. در ابتدای بازی به کاربر گفته می شود که آیا واقعا حاضر است بازی را شروع کند و به او گفته می شود که اگر شروع کند دیگر نمی تواند بازی را کنار بگذارد!

وقتی بازی شروع می شود اولین کاری که بازی نهنگ آبی از کاربر می خواهد این است که لوکیشن خود را روشن و دسترسی آن را به بازی بدهد. به این ترتیب مدیران بازی از مکان لحظه ای فرد آگاهی دارند و به این واسطه اطلاعاتی به دست می آورند و به وسیله آنها او را همه جوره تهدید می کنند تا بازی را ادامه دهد.

این بازی یا حماقت محض از کاربر کارهایی را می خواهد. بیدارشدن سر ساعت 4:20 یکی از بهترین و راحت ترین کارهاست اما کارهای دیگری از قبیل دوختن لبها، حکاکی بر روی بدن، نوشتن با چاقو روی ساعد، کشیدن عکس یک نهنگ روی بدن، رفتن به بلندی ها و پلها و گرفتن سلفی و … از جمله کارهایی است که هر کدام را باید در یک روز انجام دهد.

تمام این کارهای خطرناک را که کاربر انجام دهد به روز 50ام می رسد. در این روز است که از کاربر خواسته می شود تا به یک بلندی برود و خود را از آنجا به پایین پرتاب کند!!! این نکته را هم در ذهن داشته باشید که کاربر دائما درحال تهدید شدن است و فکر می کند که نمی تواند بازی را ترک کند.

نهنگ آبی اِلـبان

شاید فکر کنید که عجب بازی مسخره ای! چه کسی حاضر است دست به خودکشی بزند. اما بخوانید از آمار بسیار ناراحت کننده این بازی! از نوامبل 2015 تا آوریل 2016، 130 مورد خودکشی در سن های بین 10 تا 16 سال در روسیه گزارش شده است. یکی از این قربانیان دختری به نام یولیا کونستانینوا است که با 15 سال سن خود را از بالای ساختمانی 14 طبقه ای به پایین انداخت.

نیروهای امنیتی روسیه تا بحال افرادی را که مظنون به کار و همکاری در گروه نهنگ آبی بوده اند را دستگیر کرده اما متاسفانه این بازی و چالش همچنان ادامه دارد.

نام نهنگ آبی از آن جهت انتخاب شده است چراکه نهنگ های آبی گونه ای از جانواران هستند که در طبیعت به طور ناگهانی و دسته جمعی و بدون دلیل خودکشی می کنند.

گروه اِلـبان از کلیه عزیزان درخواست دارد تا مراقب فرزندان و نوجوانان خود باشند تا خدای ناکرده گرفتار این بازی پلید نشوند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید