هرچه زودتر با ریست کردن مودم خود خطر ابتلا به ویروس جدید را برطرف کنید

ریست کردن مودم دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

بر اساس گزارشی که اخیرا شرکت سیسکو منتشر کرده، بدافزاری تحت نام VPNFilter از طریق مودم های کاربران به شبکه ها وارد شده و علاوه بر بارگیری تمامی اطلاعات کاربران، خرابکاری های دیگری هم می کند. در این گزارش توصیه شده که ریست کردن مودم یک راه جدی برای پیشگیری از گرفتار این ویروس شدن است.

مطلب مرتبط: تعمیرات لپ تاپ با مشاوره رایگان تلفنی


توصیه شرکت سیسکو و FBI در امریکا، بر ریست کردن مودم هست


تا به حال 500هزار مودم درگیر این ویروس شده اند. شرکت سیسکو اعلام کرده که این ویروس مودم های شرکت های لینک سیس (Linksys)، میکروتیک (Mikrotik)، نتگیر (Netgear)، کیونپ (QNAP) و تی پی-لینک (TP-Link) را درگیر کرده است. دولت امریکا هم اعلام کرده که این ویروس یک برنامه ای است از جانب گروهی روسی به نام سوفاسی (Sofacy group) که هدف اصلی شان اوکراین بوده است، اما تمام دنیا در خطر هستند.

این ویروس چند مرحله ای است و در سه مرحله به طور کلی تمام سیستم های متصل به مودم را دچار اختلال می کند. شرکت سیسکو به صورت جدی به شرکت های ارائه دهنده خدمات سروری هشدار داده که باید به شدت مراقب این بدافزار باشند.

ریست کردن مودم اِلـبان

چنانچه مودمی به این ویروس دچار شود کم کم تمام ادوات متصل به آن مودم نیز دچار ویروس خواهند شد. تمام لپ تاپ ها، کامپیوترها، وسایل هوشمندی که به اینترنت وصل می شوند و حتی گوشی های همراه! بنابراین باید آن را جدی گرفت.

توصیه شرکت سیسکو و FBI در امریکا، بر ریست کردن مودم هست. به سادگی یک سوزن و یا شی نوک تیز برداشته و دکمه ریست مودم (که معمولا به صورت یک سوراخ کوچک روی بدنه هست) را فشار داده و نگه دارید تا تمامی چراغهای روی مودم همزمان روشن شده و بعد خاموش شوند. بعد از این کار بایستی مجدد با استفاده از یک رایانه و کابل شبکه، مودم را تنظیم کنید که درصورت نیاز بایستی با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی تان تماس بگیرید.

 

این ریست کردن مودم چیزی شبیه به فکتوری ریست کردن آن است و ممکن است در دستورالعمل مودم شما شیوه دیگری هم توضیح داده شده باشد. اما روش ساده آن همان سوزن است. چنانچه مایل هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، به شما توصیه می کنیم گزارش سیسکو در این زمینه را مطالعه بفرمایید.

منبع: Cisco

دیدگاهتان را بنویسید