علامت های اینترنت خط که در بالای گوشی ظاهر می شوند چه معنایی دارند؟

نوشته شده توسط البان

اگر شما هم مانند خیلی از کاربران دیگر از اینترنت خط گوشی تان استفاده می کنید، حتما هنگام استفاده از آن متوجه حروفی انگلیسی در بالای صفحه و کنار علامت آنتن موبایل شده اید. آیا معنای این علامت های اینترنت را می دانید؟ زندگی با موبایل لازم دارد دانش خود را در این زمینه‌ها هم بهبود دهیم که در ادامه برای شما در رابطه با آنها توضیح خواهیم داد.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

مطمئنا شما از روی تجربه می دانید که مثلا E یعنی اینترنت افتضاح یا 4G و 4.5G یعنی اینترنت های خوب، اما در این پست می خواهیم کمی دقیقتر به بررسی این علامت های اینترنت بپردازیم.


مرتبط: اینترنت نسل 4.5 یا 4.5G چیست؟


اولین حرف، حرف G است. G مخفف GPRS بوده که آن نیز مخفف General Packet Radio Service می باشد که نسل دوم ارتباطات موبایلی است. این علامت در واقع به معنای این است که گوشی دارای سیگنال موبایل هست (که در این روزها کمتر آن را می بینیم). می توانید با گوشی پیامک ارسال کنید و تماس هایی هم بگیرید اما اصلا به فکر اینترنت نباشید، سرعت اینترنت در این حالت در بهترین شرایط 53.6کیلو بیت بر ثانیه هست که عملا یعنی هیچ کاری نمی توانید بکنید.
علامت های اینترنت اِلـبان

بعد از G نوبت به E می رسد که در واقع تقویت شده ی G هست. یک اینترنت کمی قوی تر هم دارید که می توانید در حد ارسال پیام در واتساپ از آن استفاده کنید. در برخی گوشی ها از علامت EDGE به جای E استفاده می شود که همان معنا را می دهد. سرعتی معادل با 217.6کیلوبیت بر ثانیه که نمی توانید با آن وب گردی کنید.

بعد از E که به نوعی نسل دو و نیم هست، نوبت به نسل سوم و 3G می رسد. سرعت نسل سوم خیلی بهتر هست و شما کارهای بیشتری می توانید با اینترنت خطتان انجام دهید. در این روزها اگر سیم کارت خود را یوسیم نکرده باشید، در اکثر جاها از چنین پوششی می توانید استفاده کنید.

بعد از 3G علامت H که درواقع به نوعی 3.5G است را می توان دید. سرعت بهتر و طبیعتا کارایی بیشتر. و بعد از H نیز H+ را خواهید دید که به نوعی 3.75G به شمار می رود و قطعا سرعت بهتری خواهد داشت. شما با سیم کارت های معمولی تا این مرحله از اینترنت را می توانید داشته باشید.

 

از این مرحله به بعد که با اینترنت های نسل چهارم و بالاتر مواجه می شوید، بایستی سیم کارت خود را به یوسیم تغییر دهید. یوسیم ها مقداری بافر دارند که می توانند سرعت بالای اینترنت نسل چهارم و بالاتر را پشتیبانی کنند. علامت های اینترنت در این حالت های پر سرعت به ترتیب 4G، LTE و 4.5G هستند. در برخی از گوشی ها علامت 4.5G+ هم دیده می شود که به دلیل مودم خیلی قوی استفاده شده در آنها ظاهر می شود. شما با این دسته از سرعت ها می توانید هر کاری در اینترنت بکنید، البته کارهای مجازی که فیلتر نیستند 🙂

توجه داشته باشید، اگر علامتی تحت عنوان R بالای گوشی شما ظاهر شد، به معنای اینترنت نیست بلکه به معنای استفاده از رومینگ است!

6 دیدگاه

  • واقعا عالی بود من جواب تمام سوال هایم را گرفتم بی نهایت سپاسگزارم ازمحبت شما

    • سلام
      این مربوط به اپراتورها هست. ایرانسل، MCI و های وب و با توجه به موضوع رومینگ اپراتورهای داخلی که از زیرساخت های همدیگه استفاده می کنند گاهی ممکن است در برخی مناطق که فقط زیرساخت های وب موجود هست، شما این کلمه را ببینید

  • سلام.گوشی من فقط سایت های داخلی را با همراه اول باز میکند.بالای آنتن همراه اول علامت سوال هست.نوتیفی رو که باز میکنم نوشته از این شبکه استفاده نشود یا گزینه دوم از این شبکه همانطور که هست استفاده شود.سیم کارت معمولی هم هست.با wifiهمه باز میشن.مشکل کجاست؟نقطه اتصال هم دستی ویرایش کردم و مطمئن مشکل ندارم.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید