مشکل Unlock iPhone to use accessories را در گوشی های آیفون چگونه برطرف کنیم؟

مشکل Unlock iPhone دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

از چند وقت پیش که شرکت اپل به روز رسانی iOS 11.4.1 را ارائه داد، برای شما درمورد ویژگی جدید آن برای پیشگیری از هک شدن گفتیم. اما از آنجا که برخی از کاربران آن پست را ندیده اند ناراحت از مشکل جدید پیش آمده برای گوشی آیفون خود هستند به عنوان مشکل Unlock iPhone که اجازه دسترسی به گوشی را نمی دهد. مخصوصا تعمیرکاران تعمیرات موبایل آیفون عزیزی که نمی توانند روی گوشی مشتری خود کار کنند.

در واقع این یک مشکل نیست، بلکه قابلیتی امنیتی است که از هک شدن آیفون شما جلوگیری می کند. این پیغام دیده می شود چرا که بیش از یک ساعت از آخرین باری که قفل گوشی خود را باز کرده اید می گذرد. در این صورت حالت USB restricted mode فعال می شود و مانعی برای فعال بودن گوشی شما در زمان اتصال با کابل می شود.


مرتبط: آپدیت امنیتی آیفون از نسخه iOS 11.4.1


این قابلیت امنیتی قرار است در نسخه iOS 12 بهبود هم داده شود، چرا که تنها ساعاتی پس از ارائه آن گروهی اعلام کردند که به راحتی می توانند تایمر یک ساعته قفل بودن گوشی را ریست و صفر کنند و گوشی بدون هیچ مقاومتی کاملا در اختیار آنها خواهد بود.

پس همانطور که گفتیم مشکل Unlock iPhone یک مشکل نیست بلکه یک ویژگی جدید برای گوشی های به روز آیفون هست. اگر آن را دوست ندارید ناراحت نباشید، به راحتی می توانید غیرفعالش کنید. و همانطور که فعال کردن آن با بقیه موارد فرق دارد غیرفعال کردنش نیز متفاوت است!

مشکل Unlock iPhone اِلـبان

شما برای غیر فعال کردن این ویژگی بایستی یک گزینه ای را در گوشی خود به حالت فعال ببرید! ابتدا از طریق تنظیمات گوشی (Settings) به بخش Touch ID & Passcode بروید. در آن گزینه ای مانند شکل خواهید دید تحت عنوان USB Accessories. برای آنکه بدون توجه به یک ساعت تاخیر این حرفا از یو اس بی گوشی خود استفاده کنید، این گزینه بایستی فعال باشد! یعنی فعال بودن یا نبودن این گزینه می تواند در جواب این سوال باشد که آیا دوست دارید همیشه و به راحتی به گوشی شما از طریق یو اس بی دسترسی داشته باشی؟

گزارش هایی رسیده که وقتی این قابلیت امنیتی فعال است، گوشی کمی کند می شود و برخی هم گفته اند که کلا هنگ می کند، هنوز اپل به صورت رسمی در این باره چیزی نگفته!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید