افزایش سرعت آیفون با یک اقدام بسیار ساده

نوشته شده توسط البان

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، بلاخره شرکت اپل اعتراف کرد که دلیل کند شدن آیفون به روز رسانی و اجبار به خرید گوشی جدید نیست، بلکه دلیلش افت عملکرد باطری است. اما این موضوع همیشگی نیست و ابتدا باید دلیل کند شدن گوشی آیفون را دانست و سپس اقدام متناسب با آن برای افزایش سرعت آیفون انتخاب کرد.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

دلیل نرم افزاری افزایش سرعت آیفون

یکی از دلایل کند شدن گوشی آیفون دلایل نرم افزاری است. ممکن است اپ های زیادی در پس زمینه مشغول باشند. ممکن است حافظه گوشی شما خیلی پر باشد که برای مدیریت حافظه آیفون باید از طریق تنظیمات اقدام کنید. اگر هم هیچ کدام از اینها نبود، یک بار گوشی خود را ریست کنید، به نوعی خاموش و روشن و اگر تغییری در سرعت آیفون خود ندیدید، به بخش بعدی توجه کنید.

مشکل سخت افزاری

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم، اپل برای مصرف کمتر باتری و به نوعی افزایش مدت زمان امکان استفاده از گوشی، سرعت آیفون را هنگامی که باطری ضعیف می شود کاهش می دهد و به نوعی سرعت پردازنده ها کمتر می شود تا باتری کمتری مصرف کنند.

یک راه تشخیص این موضوع استفاده از تنظیمات خود گوشی است. از طریق تنظیمات (Settings) گوشی وارد بخش باتری (Battery) شوید. در این قسمت گزینه ای وجود دارد تحت عنوان Battery Health که باید وارد این قسمت شوید. به شما درصد سلامت باتری را نمایش می دهد و ممکن است توصیه کند که باید باطری گوشی را تعویض نمایید.

سرعت آیفون اِلـبان

گزینه ای هم در وسط وجود دارد با نوشته هایی که نسبتا ریز زیر آن نوشته شده است. اگر توضیح می دهد که به دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی، مدیریت عملکرد روی گوشی اعمال شده، یعنی درواقع برای آنکه مصرف باتری کمتر شود، سیستم شما کند شده است! یک کلمه آبی رنگ …Disable در انتهای این متن وجود دارد که می توانید از طریق آن این امکان را خاموش کنید، اما احتمالا مجبور شوید تا در فواصل کوتاهتری گوشی خود را شارژ کنید.

اپ های زیادی هم برای دیدن این موضوع وجود دارند، که البته پولی هستند و همین تنظیمات خود گوشی بهترین و راحت ترین گزینه هست!

راه حل چیست؟

حال اگر چنین اتفاقی افتاد چه باید کرد؟ اگر نتوانستید دلیل کند شدن آیفون خود را پیدا کنید، نگران نباشید. در سامانه البان یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره کاملا رایگان با شما تماس بگیرند.

اما اگر متوجه موضوع شدید و می خواهید باتری گوشی را تعویض نمایید، باز هم چاره کار ساده هست. وارد سامانه دیجی دُکی شوید، بعد از انتخاب مدل گوشی، برای تعویض باتری گوشی درخواست بدهید تا بعد از کسب اجازه از شما، تعمیرکاران اِلـبان، در محلی که شما می خواهید حاضر شوند و باتری گوشی شما را با یک ماه گارانتی تعویض نمایند!

دیدگاهتان را بنویسید