تلگرام 5.2 برای iOS و اندروید با امکاناتی جدید ارائه شد

نوشته شده توسط البان

روز گذشته تلگرام به روز رسانی خود را با نسخه تلگرام 5.2 برا هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه کرد و امکاناتی به امکانات زیاد گذشته اش اضافه کرد. در نسخه ویندوز نیز، نسخه جدید 1.5.8 در ادامه تغییرات اصلی را ذکر خواهیم کرد.

مهم ترین ویژگی اضافه شده را می توان امکان بازگردانی پیام ها تا 5 ثانیه بعد از پاک کردن آنها باشد! اگر تاریخچه گفتگوی با یک فرد یا تاریخچه گفتگوی یک گروه را پاک کنید تا 5 ثانیه مهلت دارید تا این عمل پاک کردن را اصطلاحا آندو کنید و پیام های پاک شده را بازگردانید. البته این مورد برای تک پیام داخل یک گفتگو امکان پذیر نیست!

تلگرام 5.2 اِلـبان

در بحث گروه و گروه‎داری نیز امکان عضوگیری تا 200هزار عضو در یک سوپرگروه از دیگر امکانات اضافه شده در تلگرام 5.2 است. به علاوه حالا در این نسخه جدید، ادمین های گروه می توانند دسترسی ها و امکانات و قابلیت های تک تک اعضای گروه را به صورت مستقل کنترل و محدود کنند. در ارسال انواع پیام و … حتی ادمین ها بدون متوجه شدن سایر اعضا می توانند با یکدیگر چت کنند!

باز هم در تلگرام 5.2 صحبت از سرعت بیشتر هست. در این نسخه هنگام بارگذاری و پیش نمایش آنلاین فیلم ها سرعت اضافه شده و انیمیشن ها تغییر کرده اند. باید امتحان کنید تا متوجه موضوع بشوید.

تلگرام 5.2 اِلـبان تلگرام 5.2 اِلـبان

چیدمان مخاطبان براساس دلخواه شما امکان پذیر شده است. بر اساس آخرین بار آنلاین بودن، ترتیب حروف الفبا برای نام یا نام خانوادگی، هر طور که شما بخواهید می توانید تنظیمش کنید.

تلگرام 5.2 اِلـبان

وقتی صحبت از تلگرام می شود، مگر می شود پروکسی های MTProto را نادیده گرفت؟ قابلیتی که امکان استفاده از تلگرام را برای همگان مهیا ساخته است. حال در تلگرام 5.2 می توانید این پروکسی ها را با شیوه ای جدید برای دیگران به اشتراک بگذارید. حالا می توانید آنها را به صورت QR کد در آورده و این بارکد دو بعدی را برای سایرین ارسال کنید!

نحوه انجام به روز رسانی

اما برای به روز رسانی چه باید کرد؟ در نسخه های اندروید و iOS برای به روز رسانی به تلگرام 5.2 کافی است به ترتیب از طریق گوگل پلی (پلی استور) و اپ استور اقدام کنید. در مورد تلگرام نسخه ویندوز نیز، اگر از پروکسی های MTProto برای تلگرام ویندوز استفاده می کنید، به راحتی از طریق تنظیمات تلگرام می توانید بدون هیچ گونه نگرانی آن را به روز کنید!

بعد از به روز رسانی حتما تنظیمات بخش دانلود خودکار را نگاه کنید، گاهی تغییر می کند. دانلود خودکار همه چی علاوه بر کاهش سرعت مصرف اینترنتتان را بالا برده و فضای گوشی و رایانه شما بسیار زیاد اشغال خواهد کرد!

اگر در هر یک از مراحل مذکور به مشکل خوردید می توانید در مقاله رفع مشکلات رایج در تلگرام موبایل و راه حل های عمومی آن را پیدا کنید. اگر باز هم پاسخ سوال خود را پیدا نکردید در پایین همان مقاله سوال خود را بپرسید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان در کمترین زمان پاسخ شما را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید