جاسوسی اپ ها در گوشی های آیفون تا چه حد حقیقت دارد؟

جاسوسی اپ ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

برخی سایت ها از جاسوسی اپ های آیفون پرده برداری کردند و آن را منتشر کردند. بر آن شدیم تا در زمینه جاسوسی اپ ها در گوشی های آیفون توضیح کاملی ارائه دهیم، اما در همین ابتدا بگوییم که جاسوسی اپ ها فقط در حد خودشان هست و هیچ دسترسی به سایر اپ ها ندارند!

در گوشی آیفون هر اپ فقط می تواند در خودش اطلاعات جمع کند

در ابتدا جا دارد باز هم تاکید کنیم که در آیفون و آی پد، اپ ها فقط می توانند فعالیت های کاربر را در استفاده از خودشان ضبط و ثبت کنند و هیچ اطلاعی از مصرف سایر اپ ها ندارند! کلا برخلاف اندروید، در iOS هیچ اپی به دیگری بدون اجازه مستقیم از شما دسترسی ندارد. کلا راهی میان اپ ها وجود ندارد، مگر در حد اشتراک گذاری که باز هربار خودتان تعیین می کنید.

مطلب مرتبط: ممنوع التصویرهای فضای مجازی

این اطلاعات هم این نیست که تمام کارهای شما را ضبط کنند، مانند فیلمبرداری، بلکه بیشتر رصد می کنند که کجاها را انتخاب می کنید، از طریق اپ به کجا می روید. خلاصه لمس ها و کشش های انگشتتان روی صفحه داخل اپ را رصد می کنند.

این جمع آوری اطلاعات اصلا شبیه به فیلمبرداری از صفحه موبایل که در iOS 11 به بعد ارائه شد نیست، بلکه بسیار محدود بوده و کارآیی خاصی دارند.

جاسوسی اپ توسط تولیدکنندگان آن

در واقع این حد از جاسوسی نیز برای هیچ شخصی مگر خود سازنده اپ و تبلیغات ها سودمند نیست. سازنده و نویسنده اپ از طریق رفتارهای شما می فهمد که در چه بخش هایی باید تغییراتی ایجاد کند و چه مواردی نیاز به اصلاح دارد و …

جاسوسی اپ ، اِلـبان

همچنین از نوع رفتاری شما و علایقتان تشخیص می دهد که احتمالا کدام تبلیغات برای شما جالبتر خواهد بود و برای تبلیغات های درون اپی مواردی را که احتمالا بیشتر برایتان جالب باشد انتخاب می کند.

گوشی اپل و سیاست های اپل در قبال جاسوسی اپ ها

شرکت اپل نیز از این مسئله واقف است. هنوز برخورد جدی نداشته اما در حال وضع قانونی است که اپ ها باید هنگام برداشت اطلاعات، کاربر را متوجه و آگاه سازند. این گونه اپ ها باید در هنگام نصب و در توضیحاتشان حتما قید کنند که چه اطلاعاتی و برای چه منظوری برداشت می کنند.

جاسوسی اپ ، اِلـبان

این اقدامات اگرچه پیشگیرانه و جالب به نظر می رسد، اما آیا واقعا چنین یادداشت هایی هرگز خوانده می شوند؟ اگر خود اپ اطلاع ندهد، آیا کسی یادش می ماند که برخی اطلاعاتش در حال رصد است؟

در صورتیکه احساس می کنید باتری گوشی شما زود خالی می شود احتمال مشکلی در نرم افزارهای گوشی شما و یا سخت افزارتان دارد، در این صورت می توانید یک درخواست در صفحه تعمیرات موبایل آیفون در سامانه البان ثبت نمایید تا از راهنمایی کارشناسان متخصص تعمیرات این مجموعه به صورت رایگان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید