ری استارت کردن گوشی اندروید برای حل برخی از مشکلات

ری استارت کردن گوشی البان
نوشته شده توسط البان

گاهی اوقات پیش می آید که گوشی شما هنگ می کند و یا خیلی کند می شود و یا مشکل دیگری پیدا می کند. ری استارت کردن گوشی روشی سریع، ساده و بدون دردسر برای رفع بسیاری از این مشکلات و به نوعی یکی از تعمیرات گوشی همین روش می باشد. در این پست البان به شما انواع روش های ری استارت کردن گوشی اندرویدی شما را آموزش خواهد داد.

ری استارت کردن گوشی به صورت استاندارد آن

ری استارت کردن گوشی به روش استاندارد یعنی بدون کارهای اضافی و با قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری خود گوشی انجام گیرد. بدون اینکه نیازی به باز کردن قفل گوشی خود داشته باشید، دکمه پاور را مدتی نگه دارید. منوی گزینه های پاور ظاهر می شود. گزینه ری استارت را انتخاب کنید تا گوشی خاموش و بعد روشن شود (ری استارت انجام گیرد).

ری استارت کردن گوشی البان

با توجه به نسخه اندروید گوشی شما و مدل گوشی، ممکن است چنین گزینه ای برایتان وجود نداشته باشد. اگر چنین موضوعی بود، به بندهای بعدی توجه داشته باشید.

ری استارت کردن سنتی

اگر با نگه داشتن دکمه پاور گوشی گزینه ری استارت برایتان ظاهر نمی شود، مشکلی نیست، این بار گزینه خاموشی (Power Off) را انتخاب کنید تا گوشی خاموش شود.

ری استارت کردن گوشی البان

بعد از خاموشی مجدد با نگه داشتن دکمه پاور گوشی را روشن کنید.

ری استارت هارد (Hard Restart) برای مواقع خاص

گاهی ممکن است گوشی دچار مشکلی شود که کلا تاچ آن از کار بیفتد. به گونه ای هنگ کند که نتوانید هیچ اقدامی انجام دهید. در مواقع این چنینی راه حل ری استارت کردن گوشی به صورت هارد ری استارت یا هارد ریبوت است.

مشاوره رایگان تلفنی البان

این کار با فکتوری ریست متفاوت است و اطلاعات گوشی شما پاک نخواهند شد. این شیوه در هر گوشی متفاوت هست. در برخی با نگه داشتن خود دکمه پاور به مدت طولانی انجام می شود، در برخی باید دکمه ها را به صورت ترکیبی فشار دهید و هر کدام روش خود را دارند.

برای آنکه بفهمید نحوه Hard Restart گوشی شما چگونه است دو راه دارید. اول اینکه وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com بشوید و یک درخواست ثبت نمایید تا با مشاوره رایگان تلفنی البان مشکل خود را حل نمایید. روش دوم این هست که در اینترنت جستجو کنید.

ری استارت کردن گوشی البان

برای جستجوی ری استارت هارد گوشی خود در اینترنت باید عبارت how to hard restart … را با قرار دادن مدل و نام گوشی خود به جای سه نقطه جستجو کنید. به شما روش کار گفته می شود. به عنوان مثال برای گوشی سامسونگ اس 7 باید سرچ کنیم: how to hard restart samsung s7. با این عبارت نتایجی برایتان یافت می شود و معمولا در همان بالای صفحه آموزشی مختصر و مفید دیده می شود.

ری استارت کردن گوشی با در آوردن باتری

این شیوه برای گوشی های نسبتا قدیمی تر جوابگو هست، گوشی هایی که تعویض باتری آنها به سادگی با باز کردن در گوشی ممکن بودند. هنگامی که در این گوشی ها مشکلی پیش بیاید و هنگ کند اگر راههای گفته شده جواب ندادند، به راحتی می توان باتری را از گوشی خارج کرده و مجدد داخل گوشی قرار داد. با این کار گوشی خاموش و روشن خواهد شد.

ری استارت کردن گوشی البان

در این شیوه در باز و بستن در پشتی گوشی برای خارج کردن باتری دقت کافی داشته باشید تا مشکلی برای گوشی پیش نیاید. پس از خارج کردن باتری، گوشی خاموش می شود، باتری را مجدد داخل گوشی گذاشته و آن را با فشردن دکمه پاور روشن کنید.

ری استارت کردن گوشی با استفاده از رایانه

اگر گزینه USB Debugging روی گوشی شما فعال باشد، با استفاده از رایانه هم می توانید گوشی خود را ری استارت کنید. این مورد برای مواقعی که دکمه پاور شما خراب است قابل استفاده هست. البته روش دیگری هم هست که با استفاده از نرم افزار دکمه پاور دیگری برای گوشی خود تعریف کنید.

باید روی رایانه خود Android Debug Bridge, ADB را نصب کنید. به همراه Android SDK و درایورهای گوشی خودتان.

ری استارت کردن گوشی البان

بعد از اتمام نصب و کارهای مربوطه، روی رایانه صفحه command را باز کنید و عبارت adb devices را وارد کنید. اگر همه چیز را درست نصب کرده باشید و گوشی را هم متصل کرده باشید، باید گوشی خود را در این لیست ببینید.

بعد از دیدن گوشی عبارت adb reboot را وارد نمایید تا گوشی شما ری استارت شود.

راه حل نهایی

اگر گوشی شما مشکلی داشت و نتوانستید با ری استارت کردن مشکل را حل کنید و یا اصلا گوشی تان ری استارت نشد، نگران نشوید. راه حل این مشکل هم پیش ماست. وارد سامانه تعمیرات موبایل در محل البان به نشانی www.elbaan.com بشوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و بعد از ارائه مشاوره رایگان تلفنی، در صورت نیاز و موافقت شما برای تعمیر گوشی در محل هماهنگی های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید