موبایل آیفون قدیمی خود را چه کار می‌توانیم بکنیم؟

نوشته شده توسط البان

با توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی بلاخره مجبور می شویم گوشی خود را عوض کنیم و یک گوشی نو بخریم. مخصوصا در مواقعی که نرخ ها کمی پایین می آیند. اما اگر گوشی آیفون قدیمی داشته باشیم، با آن چه کار کنیم؟ در ادامه البان اقداماتی برای گوشی آیفون قدیمی شما خواهد گفت.

گوشی آیفون از چه زمانی قدیمی محسوب می شود؟

از آنجا که شرکت اپل معمولا هر سال محصولات محدودی را ارائه می کند، گوشی هایش تا چندین سال، بنا بر قابلیت های سخت افزاری شان، آخرین به روز رسانی های iOS را دریافت می کنند. به عنوان مثال، امسال نیز گوشی های آیفون 6s نیز به روز رسانی iOS 13 را دریافت می کنند.

اما این به روز شدن تا جایی ادامه دارد و بعد از آن گوشی شما به روز رسانی دیگری دریافت نخواهد کرد. این زمان، زمان آغاز قدیمی شدن گوشی شماست. دیگر کم کم باید به فکر بیفتید، اگر نمی خواهید از دنیای تکنولوژی عقب بیفتید، مجبور هستید یک گوشی نو بخرید.

آیفون قدیمی خود را بفروشید

با آیفون قدیمی خود کارهای زیادی می توانید انجام بدهید. اگر قیمتش برایتان قابل توجه هست و در خرید گوشی بعدی مبلغی که دستتان را می گیرد، مناسب هست، آن را بفروشید. مراکز زیادی هستند که گوشی قدیمی شما را به عنوان دست دوم خریداری می کنند. اما اگر می خواهید آن را بفروشید حتما موارد مهم در رابطه با فروش گوشی دست دوم را در نظر داشته باشید، تا به بالاترین قیمت ممکن آن را بفروشید.

آیفون قدیمی ، البان

اگر جایی بردید، و آیفون قدیمی تان را قیمت کردند، اگر شخصی را می شناسید که می خواهد گوشی دست دوم بخرد، می توانید با قیمتی بالاتر (حداقل ده تا بیست درصد بالاتر از آنچه خریدار مغازه اعلام کرده) به آن شخص بفروشید. چرا که شخص مغازه دار می خواهد گوشی را از شما بخرد و به شخص دیگری بفروشد و در این معامله سودی هم ببرد که اگر خریدار مستقیم پیدا کنید می توانید مستقیما سود حاصل از فروش را به جیب خود بزنید.

اگر به کشورهای همسایه دارای نمایندگی اپل سفر می کنید، با در دست داشتن جعبه و سایر ملحقات اولیه گوشی، می توانید آن را داده و یک گوشی جدید آیفون با پرداخت مابه التفاوت دریافت کنید. در هنگام بازگشت نیز با روش آموزش داده شده برای رجیستر کردن گوشی مسافر، آن را رجیستر کرده و استفاده کنید.

به جای فروش آن را ببخشید یا به عنوان زاپاس کنار بگذارید

اگر گوشی تان قیمت چندانی ندارد، یا دلتان نمی خواهد آن را بفروشید، می توانید به شخصی ببخشید. فقط هنگام بخشیدن مراقب باشید که کاملا همه چی را از روی گوشی پاک کنید و اپل آیدی خودتان را از روی گوشی حذف کنید.

گزینه دیگر این است که آن را به عنوان گوشی زاپاس کنار بگذارید. در این صورت مناسب هست که حداقلی ماهی یک بار یا نهایتا دو ماه یک بار گوشی را روشن کرده، باتری اش کمی کار کند و بعد تا بین 50 تا 80 درصد شارژش کنید و مجدد کنار بگذارید.

آیفون قدیمی خود را به کنسول بازی تبدیل کنید

اگر گوشی شما آنقدر قدیمی نشده که اپی روی آن نصب نشود، می توانید آن را تبدیل به وسیله بازی کنید. خودتان یا بچه های اطرافتان می توانید لحظات سرگرم کننده ای با آن داشته باشید.

آیفون قدیمی ، البان

از آیفون قدیمی خود را به عنوان نقشه خوان داخل ماشین استفاده کنید

اگر ماشین شما جی پی اس ندارد و می خواهید از این قابلیت بهره ببرید، کافی است یک پایه نگه دارنده برای گوشی قدیمی خودتان بگیرید، به همراه یک سیم کارت. سپس از این گوشی قدیمی به عنوان یک مسیریاب و نقشه خوان استفاده کنید.

آیفون قدیمی ، البان

البته مراقب باشید تا وقتی که جایی پارک می کنید گوشی داخل ماشین جا نماند و همچنین گوشی در گرما و نور آفتاب نماند که خطر انفجار خواهد داشت.

دوربین امنیتی با گوشی آیفون قدیمی

با استفاده از اپ های AtHome،  Presence و  Manything این امکان برایتان مهیا می شود که گوشی آیفون قدیمی خود را به یک دوربین ضد سرقت تبدیل کنید. این اپ ها پولی هم هستند، اما در حالت بدون پول کارهای زیادی انجام می دهند.

آیفون قدیمی ، البان

کلام آخر

تا جای ممکن سعی کنید با توجه به نیازتان گوشی خرید کنید و وقتی هم که گوشی نو می خرید، سعی کنید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید. یک مطالعه ساده و جستجوی داخل گوشی کافی است تا با بسیاری از قابلیت های آن آشنا شوید. اگر هم گوشی قدیمی شما نیاز به تعمیرات داشت می توانید با یک هزینه مقرون به صرفه آن هم در شرایطی که قیمت دلار به شدت افزایش پیدا کرده و خرید گوشی جدید را سخت کرده است، از طریق صفحه درخواست تعمیرات موبایل آیفون و یا لینکی که در پایین همین صفحه ظاهر شده است درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان تعمیرات موبایل البان در کمترین زمان مشاوره های رایگان را به شما ارائه نمایند.

 

2 دیدگاه

    • سلام، وقت بخیر
      لطفا در سایت ما به نشانی https://elbaan.com/ یک درخواست رایگان ثبت نمایید تا کارشناسان به شما مشاوره رایگان رائه داده و هزینه ها را برای تعویض صفحه نمایش در محل خدمتتان اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید