خطای متاسفانه برنامه مورد نظر متوقف شده یا Unfortunately App has Stopped را با این شش روش از بین ببرید

خطای متاسفانه برنامه مورد نظر متوقف شده دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

عده زیادی از کاربران اندرویدی از یک خطایی گله مند هستند که باعث می شود اپ نصب شده در گوشی شان از کار بیفتد. خطای متاسفانه برنامه مورد نظر متوقف شده یا Unfortunately App has Stopped خطایی است که بدون آنکه کار خاصی کرده باشید، هنگام باز کردن اپ مشکل دار شده نمایش داده می شود و از کار می افتد. نگران نباشید، چاره کار ساده هست.

مطلب مرتبط: مشکلات نرم افزاری موبایل

این مشکل ناشی از بهم ریختگی های دیتایی است و مربوط به کاربر نمی شود. بلاخره اندروید هم باگ هایی دارد که گاهی این چنین نمودار می شوند. در ادامه شش روش را برای از بین بردن خطای متاسفانه برنامه مورد نظر متوقف شده به شما آموزش خواهیم داد

ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید، در بخش اپ ها، اپ دارای خطا را پیدا کرده و انتخاب کنید. در گزینه های موجود در اپ، گزینه پاک کردن کش یا حافظه پنهان یا Clear Cache را انتخاب کنید. مجدد برنامه را امتحان کنید.

clear the cache

اگر باز هم مشکل داشتید، این بار مجددا از همان محل، دیتای اپ را پاک کنید. مراقب باشید که با این کار تمام اطلاعات داخل اپ پاک خواهند شد. اطلاعاتی از جمله اطلاعات کاربری شما.

اگر باز هم درست نشد، چک کنید که آیا اپ خطادار به روز رسانی جدیدی دارد یا خیر. اگر داشت آن را به روز کنید و اگر باز هم مشکل حل نشد، اپ را پاک کرده و مجدد نصب نمایید.

اگر بعد از پاک و نصب مجدد اپ باز هم خطا وجود داشت، این بار بایستی پارتیشن حافظه پنهان را پاک کنید. همانطور که پیش از این نیز توضیح داده ایم، گوشی خود را خاموش کنید. در اینترنت جستجو کنید که چگونه گوشی خود را در حالت ریکاوری بالا بیاورید. برای این کار کافی است در گوگل سرچ کنید recovery mode in … phone و به جای سه نقطه نام گوشی خود را بزنید. معمولا ترکیبی زا دکمه های ولوم و پاور جواب کار است. با توجه به چیزی که پیدا کردید، گوشی خود را در حالت ریکاوری روشن کنید. یک محیط جدید خواهید دید. مراقب باشید که چه می کنید! با استفاده از دکمه های ولوم نشانگر را بالا و پایین ببرید تا به گزینه wipe cache partition برسید. با زدن دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید و در واقع کل حافظه پنهان گوشی خود را پاک می کنید. بعد از این کار روی گزینه reboot رفته و با زدن دکمه پاور گوشی ری استارت شده و به صورت عادی بالا می آید.

Wipe cache partition from Recovery Mode

ممکن است باز هم خطای متاسفانه برنامه مورد نظر متوقف شده مانده باشد. اگر اپی به جهت لانچ کردن اپ های دیگر دارید، اصطلاحا یک launcher نصب دارید، آن را پاک کنید.

اگر تمام این راهکارها جواب ندادند متاسفانه بایستی گوشی خود را فکتوری ریست کنید. حتما قبل از اقدام از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و بعد اقدام کنید.

چنانچه در هریک از مراحل بالا سوال داشتید، به راحتی با مراجعه به سایت www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما برای ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید