گام شمار آیفون کار دست قاتل داد و پرونده را بعد از یکسال بن بست، به سرانجام رساند

گام شمار آیفون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چندی پیش یک پرونده قتل در کشور آلمان با استناد به مدارک و مستندات به دست آمده از گام شمار گوشی آیفون قاتل بسته شد! درواقع گام شمار به تنهایی که نه، اپ سلامت یا همان Apple Health App مدارکی رو کرد که به ضرر متهم تمام شد.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

گام شمار آیفون اِلـبان

در ابتدا در مورد خود این اپ بگوییم و بعد برگردیم به پرونده. حتما زیاد در مورد گام شمار ها و گجت های پوشیدنی شنیده اید. یکی از برجسته ترین ویژگی های این ابزار همان امکان شمارش گام ها و کالری مصرفی توسط فرد است. البته خیلی اطلاعات دیگری نیز می دهند که شاید عمومی ترین آن همان گام شماری باشد.


مرتبط: فرار از خطر با آیفون


فعالسازی گام شمار آیفون

در گوشی های آیفون نیازی به داشتن گجت جدا نیست. بلکه داخل خود گوشی یک اپ سلامت هست که این پارامترهای شما را اندازه می گیرد. برای این کار کافیست ابتدا در تنظیمات گوشی گزینه ای را فعال کنید و بعد از اطلاعات سلامتی خود استفاده کنید.

گام شمار آیفون اِلـبان

در تنظیمات وارد بخشد privacy شوید. گزینه Motion & Fitness را پیدا کرده و وارد آن شوید. گزینه اول و گزینه مربوط به اپ هایی که مربوط به کنترل پارامترهای سلامتی و گام شماری هستند را فعال کنید. ضمنا برای داشتن نتایج درست، بایستی لوکیشن شما هم روشن باشد ولی نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نیست.

اگر وارد محیط اپ سلامت آیفون شوید می توانید پارامترهای زیادی ببینید. تعداد گام ها، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده (درصورتی که اطلاعات فیزیکی خود را وارد کرده باشید) و همینطور تعداد طبقات بالا رفته با پله را به شما نمایش می دهد. چنانچه یک اپل واچ هم داشته باشید، اطلاعات دیگری همچون ضربان قلب، کیفیت و مدت خواب و … را نیز به شما نشان خواهد داد.

گام شمار آیفون دیجی کی

اما یک امکان دیگر در این اپ، وارد کردن اطلاعات سلامتی شما از جمله گروه خونی است و همینطور شماره تماس افرادی که دیگران بتوانند با گوشی قفل شما به آنها زنگ بزنند. در محیط اپ وارد بخش Medical ID شوید و از در آن می توانید اطلاعات را وارد کنید. حال اگر گوشی قفل شده شما در اختیار شخصی قرار گیرد، در صفحه ای که باید شماره رمز را وارد کرد، در پایین صفحه یک گزینه Emergency نیز وجود خواهد داشت. با زدن آن هم می توان تماس های اورژانسی برقرار کرد و هم وارد بخش Medical ID شده و به اطلاعات اورژانسی را دید.

جریان پرونده قتل چه بود؟

اما درمورد پرونده قتل. متهم از دادن رمز گوشی خود اجتناب می کرد، تا اینکه یک شرکت خصوصی همچون دیجی دُکی در آلمان گفت که می تواند رمز این گوشی را باز کند. بعد از باز شدن رمز گوشی و استخراج اطلاعات اپ سلامتی معلوم شده که موقعیت ها و حرکات فرد با آنچه گفته شده مغایرت دارد، و تعداد زیاد طبقات طی کرده بیانگر انداختن جسد در رودخانه توسط متهم است!

دیدگاهتان را بنویسید