نحوه تشخیص کابل و شارژر اصلی آیفون از نوع تقلبی آن

Fake-or-Real-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

در یک پست در مورد نحوه نگهداری بهتر از کابلهای شارژ گوشی ها نکاتی را متذکر شدیم. اما ممکن است با تمام آن حرفها باز هم کابل شما آسیب ببیند. معمولا دارندگان گوشیهای اندرویدی برای خرید جایگزین مشکلی ندارند. مشکل و سختی اصلی مختص دارندگان گوشیها و محصولات اپلی است که معمولا جنسهای نا مرغوب تقلبی را با قیمتهای بالای نوع اصلی به کاربران می فروشند. البته این مسئله فقط در ایران مطرح نیست و در سایر کشورها به دلیل قیمت بالای این محصولات، بازار این گونه کلاه برداریهای رواج فراوانی دارد. تشخیص کابل و شارژر اصلی آیفون از نوع تقلبی آن چالشی است که معمولا برای دارندگان این محصول چالشی بزرگ به شمار می آید.

مرتبط: راهکارهایی برای بهتر ماندن کابل شارژ گوشیمان

در ابتدا به مضرات استفاده از کابل و شارژر غیر استاندارد می پردازیم. جالب است بدانید که این موارد مربوط به تمامی استفاده کنندگان از وسایل دیجیتالی با باطری شارژی می شود:

  • خراب شدن باطری
  • کوتاه شدن طول عمر باطری
  • عملکرد بد تاچ
  • داغ شدن بیش از حد وسیله
  • خطر جانی (آتش سوزی ناشی از خرابی های باطری)

در موارد بالا در بهترین حالت مجبور به تعویض باتری گوشی آیفون خود خواهید شد و در بدترین حالت نیز امکان آسیب جای وجود دارد پس ادامه این مطلب را جدی بگیرید و با دقت مطالعه نمایید.

و اما در ابتدا به تفاوتهای شارژر اصلی و تقلبی بپردازیم:

برای تشخیص نیاز به یک چشم قوی یا کمک یک ذره بین هست. روی شارژرها نوشته هایی هستند که به راحتی قابل یافتن هستند. مقایسه این نوشته ها، بین محصولات اصلی و تقلبی مارا کمک خواهند کرد.

شارژر تقلبی و اصلی، اِلـبان

شارژر تقلبی و اصلی، اِلـبان

دو شارژر بالا، سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی می باشد. جملات و کلماتی که در مدل اصلی هست و ممکن است در مدل تقلبی نباشد و یا با غلط املایی باشند را برایتان می آورم

  • Designed by Apple in California
  • Foxlink
  • TM and  © 2010 Apple Inc

اما حالا در مورد کابلهای شارژر

آن سری از کابل که سر یو اس بی دار هست، باید صاف و صیقلی و دارای پینهای طلایی باشد. در عکس زیر دو نمونه که سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی است را می بینید:

کابل شارژ اصلی و تقلبی، اِلـبان

کابل شارژ اصلی و تقلبی، اِلـبان

نکته بعدی نوشته روی کابل است. روی کابلهای اصلی جمله “Designed by Apple in California, Assembled in …” همراه با یک شماره سریال 12 تا 17 رقمی آورده شده است. این کابل ممکن است ساخت هریک از کشورهای چین، هند، برزیل و یا ویتنام نیز باشد. تفاوقت فونت و رنگ این نوشته متمایز کننده نوع اصلی از فرعی می باشد.

کابل شارژ اصلی و تقلبی، اِلـبان

کابل شارژ اصلی و تقلبی، اِلـبان

نکته آخر در مورد سر دیگر کابل است، به اصطلاح سر لایتنینگ آن. تفاوت اصلی و تقلبی را در شکل و به صورت تصویری می بینید. سمت راستی اصلی و سمت چپی تقلبی است.

سر لایتنینگ اصلی و تقلبی، اِلـبان

سر لایتنینگ اصلی و تقلبی، اِلـبان

تا به حال چند مرتبه جنس تقلبی را به جای اصلی به شما فروخته اند؟

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید