Night Shift چیست و چگونه به داشتن خوابی راحت کمک می کند؟

نوشته شده توسط البان

اگر شما هم از علاقه مندان به گوشی های شرکت اپل هستید، در این پست در ابتدا یکی از قابلیتهای جدید گوشی های آیفون تحت عنوان Night Shift را بعد از به روز رسانی 9.3.1 را معرفی و بعد دو قابلیت سودمند دیگر آن را نیز البان برایتان بیان خواهد کرد.

اما چنانچه در رابطه با ال سی دی آیفون سوالاتی داشتین که انواع آن چه هستند و در صورتی که صفحه نمایش آیفنونتان آسیب دید چه باید بکنید، مقاله ای به همین منظور برایتان آماده کرده ایم که با مطالعه آن تمام این موارد را متوجه خواهید شد.

قابلیت Night Shift چیست؟

از کارآیی های جدید گوشی های آیفون در به روز رسانی 9.3.1 به بعد، اضافه شدن گزینه ای تحت عنوان Night Shift می باشد. کاری که این عملکرد می کند این است که با توجه به ساعت و موقعیت مکانی شما و در نتیجه تخمین تقریبی زمان غروب و طلوع خورشید، رنگهای گرم را در صفحه گوشی بیشتر می کند تا تاریکی محیط و روشنایی گوشی چشمان شما را آزار ندهد و به راحتی بتوانید از گوشی خود حتی در تاریکی شب استفاده نمایید.

در حقیقت این قابلیت نور آبی را از رنگ های صفحه نمایش بر می دارد چرا که نور آبی رنگی است که باعث می شود مغز شما بیدار بماند و کار کردن با گوشی در شب و با وجود نور آبی سبب ایجاد اختلالاتی در خوابتان خواهد شد. مراقب سلامتی خود باشید.

نحوه فعالسازی در گوشی آیفون 

بعد از اعمال به روز رسانی تغییراتی به ترتیب شکل های زیر در گوشی ایجاد می شود. یکی از آنها ایجاد شدن گزینه ای جدید در منوی میانبر پایینی و اضافه شدن گزینه های مربوطه در نتظیمات مربوط به صفحه و نور آن است. ضمنا می توان زمانبندی این گزینه جدید را نیز به صورت دستی اعمال نمود.

Night Shift Elbaan

از دیگر امکانات، خودکار کردن نور صفحه و همچنین پررنگ کردن نوشته های گوشی است. این گزینه ها در شکل نشان داده شده اند. اعمال این تغییرات و مشاهده نتایج آنها را به خوانندگان گرامی واگذار میکنم

دیدگاهتان را بنویسید