سیگنال GPS گوشی اندرویدی خود را با این روش ها بهبود دهید

سیگنال GPS دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

امروزه سیگنال GPS گوشی علاوه بر مسیریابی در زمینه های بسیار زیاد دیگری نیز کاربرد دارد که زندگی با موبایل را هیجان انگیزتر کرده است. دقت و کار کرد صحیح آن نیز شرط بهره بردن از این امکان گوشی می باشد. در گذشته برای تعیین موقعیت مکانی نیاز به تجهیزات جانبی زیادی بود اما الان تمام این تجهیزات جانبی کوچک شده و در گوشی شما جای گرفته اند. اما گاهی نمی توان از صحت اطلاعات نشان داده شده مطمئن بود.

همانطور که پیش از این نیز گفته ایم، آهنربای قوی می تواند اطلاعات سیگنال GPS گوشی شما را به اشتباه بیندازد و اطلاعات نادرستی به شما نمایش دهد. هنگامی که از جهت های جغرافیایی مطمئن هستید ببینید که این جهت ها با آنچه قطب نمای گوشی شما نشان می دهد یکسان هستند یا خیر.

اما اگر در طبقات زیرین زمین، در اتاق های فلزی و یا در اماکنی با آنتن دهی ضعیف حضور دارید، ناراحت و نگران نباشید. اشتباه بودن یا نبودن سیگنال GPS کاملا طبیعی است. اما اگر هیچیک از این شرایط نبود به ادامه راهکارها توجه فرمایید.


جالب است بخوانید: حسگر اثر انگشت درون صفحه ای موبایل چگونه کار می کند؟


به تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی خود در گوشی بروید. ببینید که روی چه حالتی تنظیم شده است. معمولا سه حالت با دقت بالا (High Accuracy)، ذخیره کننده باطری (Battery Saving) و فقط گوشی (Device Only) در این بخش وجود دارند. دقت گزینه اول که از اینترنت و دستگاه GPS گوشی استفاده می کند از بقیه دقت بالاتری دارد، در گزینه دوم فقط از اینترنت بهره می برد و در گزینه آخر فقط از گوشی. روی گزینه اول فعال کنید و نتیجه را ببینید.

بعد از انتخاب دقت بالا اگر باز هم مشکل داشتید و جهت حرکت و ایستادن شما در گوی اشتباه نشان داده می شد، بایستی تا قطب نمای گوشی خود را کالیبره کنید. برای این کار می توانید از اپ GPS Status & Toolbox استفاده نمایید. بعد از نصب این برنامه به سراغ گزینه کالیبره کردن قطب نما یا Compass Calibration بروید. گوشی را مطابق دستورات گفته شده حرکت دهید و منتظر نتیجه شوید.

مرحله بعدی در صورت وجود خطا ریست کردن تنظیمات جی پی اس گوشی است. در همین اپی که گفتیم این گزینه نیز وجود دارد. وارد Diagnose sensors شده و گزینه GPS Sensor را انتخاب کرده و گزینه ریست را بزنید.

ممکن هست باز هم مشکل برای حسگر موبایلتان یا هر قطعه دیگری از آن وجود داشته باشد که می تواند ناشی از مشکلات رام گوشی باشد و یا مشکلات سخت افزاری. در هر دو حالت هیچ نگران نباشید. کافی است به سایت www.elbaan.com بروید و در کمتر از 30 ثانیه یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان تعمیرات تخصصی موبایل برای دادن مشاوره رایگان با شما تماس گرفته و راهنماییتان کنند. در صورت نیاز و توافق شما، برای انجام تعمیرات نیز در محل حضور پیدا خواهند کرد. 

لینک دانلود نرم افزار:

برای هدایت به صفحه دانلود اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید