تبدیل فایل ورد به عکس با فرمت JPG

تبدیل فایل ورد به عکس ، البان
نوشته شده توسط البان

گاهی ممکن است متنی را در ورد آماده کنید و بخواهید آن را در فضای مجازی و محیط های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای اینکه فایل در یک نگاه دیده شود، نیاز به تبدیل فایل ورد به عکس هست. عکس گیرایی بهتری دارد و برای رساندن پیام هم بهتر خواهد بود. البان در این پست روش تبدیل فایل ورد به عکس را برایتان شرح می دهد.

مطلب کاربردی: تعمیرات لپ تاپ

در واقع روش مستقیمی برای این کار وجود ندارد و ما ترفندهای این کار را به شما خواهیم گفت.

تبدیل یک صفحه فایل ورد به عکس 

اگر می خواهید فقط از یک صفحه یا بخشی از صفحه عکس درست کنید، با انواع برنامه های کپچر یا حتی پرینت اسکرین خود ویندوز (که البته به دلیل افت کیفیت خیلی توصیه نمی شود) می توانید این کار را انجام دهید.

تبدیل فایل ورد به عکس ، البان

ابتدا فایلتان را باز کرده و زوم آن را (پایین صفحه سمت راست، در ورد) به گونه ای تغییر دهید تا تمام آنچه که می خواهید نمایان باشد.

تبدیل فایل ورد به عکس ، البان

سپس با استفاده از هر برنامه ای  که در اختیار دارید، اقدام به تصویربرداری یا اصطلاحا کپچر کردن صفحه نمایش کنید.

تبدیل فایل ورد به عکس با یک تغییر میانی

حال اگر می خواهید چند صفحه را تبدیل به عکس کنید و یا از شیوه قبلی خوشتان نمی آید، روش دیگری را می توانید استفاده کنید.

مطلب مرتبط: آموزش پرینت از اکسل

ابتدا فایل ورد را به pdf تبدیل کنید. برای اینکار می توانید از گزینه Save As… استفاده کنید و از بخش زیر نامگذاری فایل، فرمت ذخیره سازی را روی PDF قرار دهید. البته با انواع نرم افزارهای دیگر هم می توانید این کار را انجام دهید.

تبدیل فایل ورد به عکس ، البان

برای تبدیل فایل پی دی اف به عکس، دو راه وجود دارد. اولین روش این است که از برنامه ای مانند Nitro Pro یا Adobe Acrobat نسخه کامل استفاده کرده و از فایل پی دی اف خروجی عکس بگیرید.

تبدیل فایل ورد به عکس ، البان

روش دوم (که خیلی هم توصیه نمی شود) استفاده از اینترنت است. در گوگل سرچ کنید pdf to jpg و انواع سایت های رایگان و پولی برایتان باز خواهد شد تا بتوانید این کار را انجام دهید. یکی را انتخاب کرده، فایل خود را آپلود کنید و سپس بعد از اتمام فرآیند تبدیل، عکس را دانلود کنید.

مک بوک خودش برنامه دارد

تا مرحله پی دی اف کردن فایل ورد در مک هم وجود دارد، اما برای آنکه پی دی اف را عکس کنید، می توانید از برنامه Preview استفاده کرده و مستقیما فایل پی دی اف را به صورت عکس خروجی بگیرید.

تبدیل فایل ورد به عکس ، البانتبدیل فایل ورد به عکس ، البان

کلام آخر

البته که یک راه میانبر برای تبدیل فایل ورد به عکس وجود دارد و می توانید از همان ابتدا از سایت های مختلف این کار استفاده کنید. اما در کل آپلود کردن یا بارگزاری هر فایلی در انواع سایت ها به منزله اجازه دسترسی کامل به آن فایل برای سایت مقصد است. اینکه سایتی کاری را برای شما به صورت رایگان انجام می دهد، به غیر از مقاصد تبلیغاتی (که برایش درآمدزا هست) داشتن مجموعه کاملی از انواع فایل ها هم برایش جذاب خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید