اتحاد مایکروسافت و سونی برای خلق بازی های ابری

اتحاد مایکروسافت و سونی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اتحاد مایکروسافت و سونی شاید یکی از بزرگترین کنار هم آمدن های تاریخ باشد. دو شرکت بزرگی که هر کدام در زمینه بازی حرف های زیادی برای زدن دارند، حالا کنار هم می خواهند دنیای بازی های آنلاین کلاد محور و هوش مصنوعی را دچار تحول کنند!

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

اتحاد مایکروسافت و سونی ، اِلـبان

نتیجه اتحاد مایکروسافت و سونی چیست؟

دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت می خواهند تا تحولی در دنیای کلادی ایجاد کنند. این کار نه تنهای برای گیمرها بسیار جالب هست، بلکه دریچه ای جدید برای سرویس های ابری و اینترنت اشیا نیز باز خواهد کرد. این دو شرکت در رقابت با شرکت گوگل می خواهند کارهای بزرگی انجام دهند.

اتحاد مایکروسافت و سونی ، اِلـبان

مایکروسافت با Xbox و سونی با PlayStation خود تا به حال کارهای بزرگی در زمینه بازی انجام داده اند، اما حالا در بستر سرویس محاسبات ابری آزور (Azure) مایکروسافت تصمیم به انجام کارهای بزرگتری دارند.

شرکت سونی

رئیس شرکت سونی در رابطه با این اتحاد چنین می گوید: پلی استیشن تا به حال توانسته جنبه های زیادی از هیجان، خلاقیت و فناوری را کنار هم آورده و تجارب شگفت انگیزی برای کاربرانش مهیا کند. هدف ما این هست که بدون وقفه تلاش کنیم تا بتوانیم بهترین تجربیات سرگرمی را برای کاربرانمان بسازیم و در کنار یکدیگر با کمک سرویس های ابری این مهم، در هر زمان و در هر مکان امکان پذیر خواهد شد. اگر چه ما با مایکروسافت در زمینه های زیادی رقابت داشته ایم، اما این اتحاد تحولی عظیم نتیجه خواهد داد!

اتحاد مایکروسافت و سونی ، اِلـبان

دلیل این اتحاد چه بود؟

تحلیلگران می گویند دلیل اصلی اتحاد مایکروسافت و سونی دو موضوع عمده بوده، یکی سرسخت و قوی بودن رقبای آنها همچون آمازون و گوگل و دیگری تمرکز تخصصی تر روی دو جنبه سرویس های ابری و بازی. به نظر تحلیلگران اگر این دو شرکت با یکدیگر متحد نمی شدند، امکان رقابت را از دست می دادند و نیاز به صرف انرژی بسیار زیادی هم داشتند تا بتوانند آمازون و گوگل را پشت سر بگذارند.

اتحاد مایکروسافت و سونی ، اِلـبان

حال باید صبر کرد و دید که محصول این اتحاد چه خواهد بود و چه تحولاتی را در آینده ای نه چندان دور خواهیم دید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید