اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا با استفاده از موبایل

اندازه گیری ارتفاع البان
نوشته شده توسط البان

دانستن ارتفاع از سطح دریا شاید موضوعی جالب برای شما محسوب شود که می توانید آن را به راحتی با گوشی در دست خود اندازه بگیرید. برای اندازه گیری ارتفاع با گوشی کافی است که گوشی شما دارای فشارسنج یا barometer باشد. این ویژگی در گوشی های آیفون 6 به بعد وجود دارد و در انواع گوشی های اندروید هم وجود دارند. برای اندازه گیری ارتفاع با گوشی های آیفون نیاز به اپ اضافی نیست. در ادامه برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید نحوه اندازه گیری ذکر خواهند شد.

اندازه گیری ارتفاع با گوشی های آیفون

کافی است در گوشی آیفون خود، چنانچه مدل آن 6 یا بالاتر باشد، وارد اپ قطب نما یا همان Compass شوید. علاوه بر اینکه می توانید با استفاده از این اپ، جهات جغرافیایی را پیدا کنید، موقعیت مکانی شما و همچنین ارتفاع شما از سطح دریا نیز نشان داده می شوند.

 اندازه گیری ارتفاع البان

در میانه دایره قطب نما یک علامت مثبت کوچک هم وجود دارد که به عنوان تراز عمل می کند. زمانی که علامت مثبت کوچک در علامت مثبت بزرگ کاملا محو شود، گوشی شما به صورت کاملا تراز و صاف قرار گرفته است.

اندازه گیری ارتفاع البان

اندازه گیری ارتفاع در گوشی های اندروید

در گوشی های اندروید قضیه کمی متفاوت هست. قطب نما معمولا به صورت پیش فرض روی این گوشی ها نصب نیست و یا باید از قطب نمای مجزایی استفاده کنید و یا از اپ گوگل ارت استفاده نمایید.

  • روش اول برای اندازه گیری ارتفاع در گوشی های اندروید این هست که وارد اپ گوگل ارت (Google Earth) شوید. محلی را که در نظر دارید انتخاب کنید و در پایین صفحه ارتفاع از سطح دریا را ببینید.
  • در اپ گوگل مپس هم می توانید به طریقی این ارتفاع را ببینید. وقتی در این اپ روی حالت Terrain بروید، خطوطی نقاط هم ارتفاع را نشان می دهند.

اندازه گیری ارتفاع البان

  • روش آخر هم استفاده از اپ های دیگر مانند Accurate Altimeter هست که با نصب آن به راحتی می توانید ارتفاع از سطح دریا را اندازه گیری نمایید.

کلام پایانی

تیم البان همواره در تلاش است شما را با انواع ویژگی ها و قابلیت های گوشی هوشمندتان آشنا سازد تا بتوانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید. در استفاده از گوشی خود هراسی به دل راه ندهید و هر جا هم که به مشکل برخورد کردید می توانید از خدمات و مشاوره رایگان تلفنی مرکز تعمیرات موبایل البان بهره ببرید. لذا در صورتیکه حسگرهای گوشی موبایل شما یا هر بخش دیگری از موبایلتان به مشکل خورده است از طریق لینک زیر برای ارتباط با کارشناسان این شرکت اقدام نمایید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید