تماس از رادیو با طعم جایزه و خالی کردن حساب بانکی!

تماس از رادیو ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چند وقتی است که کاربران محترم در رابطه با تماس های مشکوک از سمت رادیو از ما سوال می کنند و بر خود واجب دانستیم تا در این رابطه اطلاع رسانی کنیم تا مبادا یک تماس از رادیو که صحیح نیست، شما را فریب دهد و دچار مشکل شوید.

مطلب مرتبط: برطرف کردن مشکل آنتن گوشی

داستان تماس از رادیو چیست؟

شخصی به موبایل شما زنگ می زند و اعلام می کند که شما تحت عنوانی انتخاب شده اید. مواردی که تا به حال به ما گزارش شده اند: به نیت روز پدر به 110 نفر جایزه تعلق می گیرد که شما یکی از آنها هستید، شما برنده سفر به عتبات عالیات شده اید، شما در میان افرادی که انتهای شماره شان عدد 7 هست انتخاب شده اید و …

تماس از رادیو ، اِلـبان

بعد از کمی مکالمه، که بعضا طولانی هم هست، از شما خواسته می شود تا در یک مصاحبه زنده رادیویی و یا به منظور ضبط برنامه به سوالاتی هم پاسخ دهید. شما نیز احتمالا بیش از پیش احساس اعتماد خواهید کرد.

مطلب مرتبط: تماس های مشکوک بین المللی

بعد از این مکالمات، از شما خواسته می شود تا 20 دقیقه بعد خود را به اولین دستگاه خودپرداز بانکی برسانید. در آنجا از شما اقداماتی می خواهند تا انجام دهید و در میان همین اقدامات رمز ها و کدهای مورد نیازشان برای خالی کردن حساب شما را دریافت می کنند بدون آنکه به صورت مستقیم از شما سوال کنند!

اندکی بعد و یا روز بعد، ممکن است پیامکی از طرف بانک دریافت کنید که از حسابتان برداشت شده است! معمولا حوالی 12 شب، دقایقی قبل و دقایقی بعد از 12، این کار را می کنند تا بتوانند از سقف برداشت مجاز دو روز استفاده کنند!

راه تشخیص تقلب

اگر تماس از رادیو یا تماس های مشابه به آنها دریافت کردید، چند راه برای تشخیص صحت یا عدم صحت تماس وجود دارد:

  • شماره تماس گیرنده باید شرکتی باشد. شماره های شرکتی در انتها تعداد زیادی صفر دارند.
  • به حرف های فرد تماس گیرنده خوب گوش دهید. ممکن است بگوید شما برنده جایزه در مسابقه ای شده اید که اصلا در آن شرکت هم نکرده بودید!
  • برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز نیست که شما جایی بروید و یا رمزی در اختیار او قرار دهید. همانطور که وقتی می خواهید از شخصی پول دریافت کنید فقط شماره کارتتان یا حساب را به او می دهید، برای این کار هم این اطلاعات به تنهایی کافی خواهند بود.
  • اگر بگوید از طرف شرکت مخابرات، همراه اول، ایرانسل و … تماس می گیرد، قطعا نام شما یا حداقل فردی که سیم کارت شما به نام اوست را باید بداند!
  • واقع بین باشید و رنگ هدیه شما را وسوسه نکند

تماس از رادیو ، اِلـبان

توصیه مهم

اگر برای شما هم چنین تماسی رخ داد، سعی کنید به پلیس 110 و یا پلیس فتا اطلاع دهید. شماره طرف مقابل را به پلیس بدهید تا خدای ناکرده از افراد دیگری سودجویی نکند. ضمنا در انتشار این مطلب به سایر دوستانتان کوتاهی نکنید تا شاید این اطلاع رسانی کوچک مانع از ضرر کردن آنها شود.

مطلب مرتبط: انتقال تماس از تلفن به موبایل

ضمنا هرگز رمزهای خودتان را در اختیار کسی قرار ندهید.

تماس از رادیو ، اِلـبان

اگر شما هم تماس از رادیو را تا به حال داشته اید، تجربه خودتان را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید