با گوگل مپ راحت تر سفر کنید و نگران آدرس ها نباشید

گوگل مپ دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

حتما برایتان پیش آمده است که بخواهید به جایی بروید و یا آدرس آن منطقه را خوب بلد نباشد و یا از ترافیک مسیر آگاه نباشید و ندانید که مناسب ترین مسیر کدام است. این سوالات یک پاسخ واحد دارند، گوگل مپ ! شما با استفاده از این اپ و اینترنت خیلی کارها را می توانید ساده تر انجام دهید.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

اگر گوشی شما هوشمند باشد و لوکیشن (موقعیت مکانی) گوشی تان روشن، با باز کردن اپ گوگل مپ می توانید ببینید که هم اکنون کجا هستید. البته برای اینکار باید قبلش به اینترنت وصل باشید. نقشه ها در این اپ به صورت آنلاین هستند. مبدا می شود جایی که هستید، و مقصد را روی نقشه پیدا می کنید. وقتی مقصد را یافتید، انگشتتان را رویش نگه دارید تا یک علامتی ظاهر شود. این علامت اصطلاحا پین نام دارد. وقتی مقصد را پین کردید، با زدن گزینه directions، گوگل به شما مسیرهای ممکن برای رسیدن به این مقصد را نمایش می دهد. خودش سریع ترین را پیشنهاد می دهد. و شما یکی را انتخاب کرده و با آن به مقصدتان می رسید.

Image result for google maps route

رنگ ها در خیابان ها نشاندهنده ترافیک هستند. سبز به معنای باز و روان و قرمز ترافیک به معنای ترافیک سنگین است. رنگهای وسط هم با توجه به شدت قرمز بودن میزان ترافیک را نشان می دهد. این مقدار ترافیک به واسطه سرعت حرکت کاربران دیگری که لوکیشنشان روشن است در دیتابیس گوگل ذخیره می شود.

بعد از نشان کردن مقصد و مسیریابی، شما قادر خواهید بود مبدا را نیز تغییر دهید. روی مستطیل آبی بالای صفحه زده و بخش مبدا را انتخاب و گزینه تعیین کردن در نقشه را بزنید تا بتوانید از مبدا دلخواهی به غیر از مکان خودتان مسیریابی کنید.


مرتبط: مسیریابی آفلاین


شما در تنظیمات این اپ می توانید بعضی چیزها را شخصی سازی کنید، اینکه در انتخاب بهترین مسیر ترافیک را درنظر بگیرد یا نوع خیابان، واحدهای اندازه گیری و … شما می توانید در گوگل مپ مقصدهای مورد نظرتان را بعد از آنکه یافتید ذخیره کنید تا به صورت یک ستاره در نقشه شما موجود باشد و بتوانید در بین مقصدهای خود آن را به راحتی جستجو کنید و سریعتر مسیریابی کنید. یک امکان جدیدی هم که به گوگل مپ اضافه شده، دانلود کردن نقشه است. شما با انتخاب یک منطقه می توانید نقشه آن را دانلود کنید و در دفعات بعدی بدون نیاز به اینترنت مسیریابی کنید. اما مسیریابی بدون اینترنت، بدون در نظر گرفتن ترافیک خواهد بود!


مرتبط: خطاهای خطرناک مسیریابها


بسیاری از قابلیت های گوگل مپ در ایران فعال نیستند، به عنوان مثال نقشه خوان، شما بایستی خودتان حواستان باشد و کسی به شما نمی گوید که از کدام مسیر بروید. یک قابلیت دیگر این اپ اعلام وضعیت جا پارک در مقصد است!

البته نمی توان همیشه هم به گوگل مپ چشم بسته اعتماد کرد، گاهی به دلیل خلافهای زیاد سایر راننده ها، این اپ در تشخیص خیابان ها و کوچه های یک طرفه خطا می کند.

اپهای مسیریاب دیگری هم هستند که بهترینشان ویز بود که به دلیل آنکه تمام دیتابیسش در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی است، در ایران فیلتر شده. اما حسن بزرگ تمام این اپهای مسیریاب این است که با اعلام زمان رسیدن به مقصد در ابتدای مسیر از بار استرس و ناراحتی شما برای زمان رسیدن به مقصد می کاهد، و دیگر می دانید که حدودا چه ساعتی می رسید.

دیدگاهتان را بنویسید