ویز را بهتر بشناسید و از قابلیت های جالب آن استفاده کنید

مسیریاب ویز دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چندی قبل در پستی به تفاوت های گوگل مپ و ویز پرداختیم و اینکه در چه حالاتی از کدام یک استفاده کنید بهتر خواهد بود. در این پست می خواهیم به صورت حرفه ای تری در مورد قابلیت های زیاد ویز به شما بگوییم تا بتوانید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید.

این گونه پست ها از سری مطالبی است که برای داشتن زندگی با موبایل بهتر از طرف البان منتشر می شود.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن


مرتبط: ویز بهتر است یا گوگل مپ؟


برای رفتن به یک مقصد خاص مورد نظرتان کافی است اگر می دانید که کجاست در نقشه پیدایش کنید و اگر هم نمی دانید نام آن را جستجو کنید. فارسی هم تایپ کنید مشکلی نخواهد داشت. حتی می توانید به جای تایپ کردن صحبت کنید. اما اگر مشغول رانندگی هستید ویز هم حواسش هست و به راننده اجازه تایپ کردن نمی دهد و فقط می تواند از طریق صوتی مقصد را جستجو کند مگر اینکه مسافر دیگری باشد و گزینه مسافر (passenger) را انتخاب کند.

ویز اِلـبان

وقتی مقصد را یافتید، ویز سریعترین راه را برای شما محاسبه می کند و به عنوان مسیر منتخب به شما نمایش می دهد. اما شما می توانید سایر مسیرها را هم ببینید. کافیست که فلش کوچک پایین صفحه را بزنید و گزینه routes را انتخاب کنید. به صورت لیستی و فهرستوار سایر مسیرها و مدت زمانشان نمایش داده می شود که با انتخاب نمایش نقشه (map view) می توانید این مسیرها و مدت زمان رسیدن را روی نقشه ببینید.

ویز اِلـبان

چنانچه بخواهید بین راه تا مقصد جای دیگری هم توقف داشته باشید و یا چند مقصده باشید، کافیست مجدد آن فلش را انتخاب کنید و گزینه add a stop که وسط صفحه دیده می شود را انتخاب کنید. شما هم می توانید یک یا چند مقصد اضافه کنید و هم اینکه اگر نیاز به سوختگیری برای وسیله نقلیه خودتان دارید پمپ بنزین ها را ببنید. برای مقاصد اضافی گزینه ذره بین و برای پمپ بنزین ها علامت پمپ بنزین را بزنید تا پمپ بنزین های میان راه را بتوانید پیدا کرده و یکی را انتخاب نمایید تا ویز شما را ابتدا به پمپ بنزین و سپس به مقصدتان راهنمایی کند. یک گزینه دیگر هم هست تحت عنوان پارکینگ که در ایران کاربردی ندارد.

ویز اِلـبان

وقتی شروع به حرکت کنید ویز کاملا شما راهنمایی می کند و مسیر درست را به شما می گوید. اگر سرعتتان از حد مجاز بیشتر شود اخطار می دهد، اگر ماشینی در جاهای ممنوعه توقف کرده باشد اخطار می دهد، برای دوربین های ثابت و همچنین پلیس های سیار هم به شما اخطار می دهد. چنانچه در جایی از مسیر هم اشتباهی مرتکب شوید و زودتر بپیچید بلافاصله بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهید، ویز بهترین مسیر جدید را برای شما محاسبه خواهد کرد.


 

مرتبط: دانلود ویز


اما اگر شما می خواهید که زمان دیگری به مقصد بروید، اما نمی دانید که چه زمانی باید راه بیفتید. کافی است هنگامی که مقصد را انتخاب کردید، گزینه go later را انتخاب کنید. بدین ترتیب می توانید زمان مورد نظر برای رسیدن به مقصد را تعیین کنید. ویز به شما یک زمان اولیه را برای راه افتادن بر اساس میانگین ترافیک روزهای گذشته در ساعت مورد نظرتان را می دهد. ضمن اینکه مدام ترافیک را رصد می کند و اگر نیاز باشد به شما هشدار می دهد که برای رسیدن به موقع بایستی که زودتر راه بیفتید.

ویز اِلـبان

دستیار صوتی ویز به صورت پیش فرض انگلیسی هست. اما اخیرا زبان فارسی هم به آن اضافه شده است. به علاوه شما می توانید دستیار صوتی آن را به صوت خودتان در بیاورید. فقط بایستی برای تمامی موارد موجود در آن صوتی قرار دهید! لازم نیست که حتما صفحه گوشی شما باز باشد و آن را ببینید، حتی در صورت قفل بودن گوشی و پخش موسیقی از آن با بلوتوث روی سیستم خودرو بازهم دستیار صوتی شما را راهنمایی خواهد کرد!

ویز اِلـبان

خلاصه ویز خیلی هوشمند هست و اگر مسیرها را بلد نیستید و ترافیک را نمی دانید می تواند یک دستیار خیلی خوبی برایتان باشد. برای دانلود آن می توانید از طریق لینک زیر به پست قبلی ما مراجعه کرده و آن را دانلود کنید. مراقب باشید، موارد مشابه ویز بسیار زیاد هستند. در ضمن اگر از ویز استفاده نمی کنید حتما به طور کامل آن را ببندید وگرنه دائما از لوکیشن شما استفاده می کند و این موضوع باعث زیاد شدن مصرف باطری شما می شود.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید