گلس برای سامسونگ اس 10 می‌تواند قفل اثر انگشت آن را از کار بیندازد

گلس برای سامسونگ اس 10 ، البان
نوشته شده توسط البان

تا وقتی شرکت سامسونگ یک به روز رسانی جدید ارائه نکرده استفاده از گلس برای سامسونگ اس 10 اصلا توصیه نمی شود. مخصوصا اگر کاربران آن از حسگر اثر انگشت به عنوان راه ورود به گوشی و باز کردن قفل آن استفاده می کنند!

داستان استفاده نکردن از گلس برای سامسونگ اس 10 چیست؟

براساس گزارشی منتشر شده، به تازگی زوجی در انگلیس، متوجه شدند که هنگام استفاده از گلس برای سامسونگ اس 10 خودشان، با هر شصتی می توانند قفل گوشی را باز کنند. خانم هنگامی به این موضوع پی برد که توانست با شصت چپ خود قفل گوشی را باز کند، در حالی که فقط شصت راست خود را تعریف کرده بود.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل سامسونگ

بعد از این موضوع همسر این خانم هم امتحان کرد و توانست با هر دو انگشت شصتش قفل گوشی را باز کند! این خانم از یک محافظ ژل مانند که اینترنتی خریده بوده استفاده کرده است.

واکنش سامسونگ به مشکل

شرکت سامسونگ نیز این موضوع را کاملا پذیرفته است و حتی پیش از این موضوع نیز به کاربران اس 10 گفته که در صورت استفاده از گلس، حتما حسگر اثر انگشت خود را غیرفعال کنند! شرکت سامسونگ در ادامه گفته است که به زودی با یک به روز رسانی نرم افزاری این مشکل را برطرف خواهد کرد، اما کاربران تا آن موقع یا از گلس استفاده نکنند و یا اگر استفاده می کنند، فقط از حسگر تشخیص چهره گوشی برای باز کردن قفل استفاده کنند.

گلس برای سامسونگ اس 10 ، البان

حسگر اثر انگشت گوشی های اس 10 از تکنولوژی خاصی استفاده می کند و با استفاده از فراصوت یک نقشه سه بعدی از تمام برجستگی ها و آثار انگشت تهیه می کند. هنگام استفاده از گلس برای سامسونگ اس 10 برخی گلس ها یک فاصله هوایی کوچک ایجاد می کنند که همین فاصله هوایی کافی است تا این سیستم به روز اس 10 را از کار بیندازد!

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

در مورد گوشی های نوت 10 نیز که از چنین تکنولوژی‌ای بهره می برند هم خبری در دست نیست اما ممکن هست که آنها هم دچار همین مشکل باشند!

خاموش کردن حسگر اثر انگشت در اس 10

اگر شما هم گوشی سامسونگ اس 10 دارید و از گلس استفاده می کنید، توصیه داریم مدتی حسگر اثر انگشت گوشی خود را خاموش کنید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش قفل صفحه و یا Lock Screen بروید. در این قسمت گزینه ای هست که انواع قفل صفحه را نمایش می دهد (Lock Screen Type). برای ورود به این بخش باید رمز گوشی را وارد نمایید.

گلس برای سامسونگ اس 10 ، البان

وقتی وارد بخش انواع قفل صفحه شدید، گزینه اثر انگشت، Fingerprints را غیرفعال نمایید.

گروه البان سعی خواهد کرد تا به محض ارائه به روز رسانی توسط شرکت سامسونگ بابت رفع این مشکل، موضوع را به اطلاع کاربران عزیزش برساند.

آخرین اخبار

1398/8/4 – شرکت سامسونگ اعلام کرده که به نوبت به کاربران این مدل ها پیامی ارسال خواهد کرد تا یک به روز رسانی نرم افزاری انجام دهند. سپس برای استفاده از حسگر اثر انگشت گوشی خود، اثر انگشت های قبلی را پاک کنند و بعد گلس محافظ را برداشته و مجدد اثر انگشت خود را تعریف کنند. تا وقتی هم که این پیام را دریافت نکرده و یا به روز رسانی را انجام نداده اند، حتی الامکان امکان بازگشایی قفل گوشی با اثر انگشت را غیرفعال کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید