ارسال پیامک با تلفن ثابت امکانی که ممکن شده!

ارسال پیامک با تلفن ثابت دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از امکاناتی که در سال های ابتدایی بعد از آمدن موبایل خیلی مورد توجه قرار گرفت، ارسال پیامک بود. پیامک های زیادی بین افراد رد و بدل شد و در طول این دوران نرخ و شرایط آن تغییراتی پیدا کرد. تعرفه پیامک ها را می توانید در پستی که به این منظور نوشته شده است را ببنیید. اما تلفن ثابت که خیلی قبل تر از موبایل در اختیار همگان بود نیز حالا به پیامک مجهز شده است. شما می توانید با کار روی تنظیمات گوشی خود، امکان ارسال پیامک با تلفن ثابت خود را داشته باشید.

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی و مسائل پیرامون آن

با مهیا شدن ارسال پیامک با تلفن ثابت (Fix SMS) شما می توایند ما بین تلفن های ثابت، تلفن ثابت با اپراتورها و از اپراتورها به تلفن ثابت امکان ارسال پیامک داشته باشید. نکته قابل توجه این است که همانند موبایل تعداد کاراکتر هر پیامک فارسی 69 عدد و هر پیامک انگلیسی 159 عدد تعیین می شود و بیشتر از این تعداد، یعنی ارسال پیامک های بیشتر و هزینه بر اساس تعداد پیامک محاسبه می شود و نه تعداد کاراکتر.

قبض پیامکی تلفن ثابت دیجی دکی

سقف تعرفه ارسال هر پیامک با تلفن ثابت داخل استانی و بین دو تلفن ثابت 60ریال معادل با دو دقیقه مکالمه داخل استانی، بین استانی و بین دو تلفن ثابت 120ریال معادل با 4دقیقه مکالمه داخل استانی، از تلفن همراه به تلفن ثابت و بالعکس 120ریال معادل با 4دقیقه مکالمه داخل استانی تعیین شده است.

و اما برای راه اندازی باید چه کرد؟

در ابتدا تلفن شما باید امکان ارسال و دریافت پیامک را داشته باشد. هنگامی که چنین تلفنی را تهیه نمودین، وارد تنظیمات آن شده و در بخش مرکز پیامک (SMS Center) شماره 9717000 را وارد کنید. بدین ترتیب بدون مراجعه به مخابرات و پرداخت هزینه این سرویس برای شما فعال می شود.

برای ارسال پیامک از طریق اینترنت باید به سایت sms.tct.ir رفته و در بخش ارسال پیامک (غیرانبوه) این کار را انجام دهید.

اما اگر بخواهید از سرویس ارسال انبوه پیامک با تلفن ثابت استفاده کنید داستان کمی متفاوت هست. ابتدا به سایت www.asanak.ir مراجعه و سریس مورد نظرتان را خریداری کنید. در این حالت مشترکین تهرانی می توانند از طریق اینترنت و با استفاده از صفحه ای که به این منظور در اختیارش قرار داده می شود پیامک به صورت انبوه ارسال کند. علاوه بر ثبت نام اینترنتی مشترک می تواند به مراکز مخابراتی مراجعه کرده و به صورت حضوری ثبت نام کند.

مدارک مورد نیاز برای ارسال انبوه پیامک با تلفن ثابت از قرار زیر است:

متقاضیان حقیقی: کپی کارت ملی و آخرین قبض تلفن مورد نظر

متقاضیان حقوقی: کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه یا کارت ملی نماینده شرکت، معرفی رسمی نماینده شرکت به آسانک

چنانچه خط در اجاره متقاضی باشد، ارائه کپی اجاره نامه ای که دارای کد رهگیری است نیز الزامی است.

در حال حاضر به دلیل اپهای اجتماعی فراوانی که در دسترس افراد هست از جمله تلگرام که با کمترین هزینه بیشترین کارایی را دارند، ارسال پیامک با افت شدیدی روبرو شده است و باید دید که ارسال پیامک با تلفن ثابت چقدر مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: شرکت مخابرات ایران منطقه تهران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید