اسکن با گوشی روشی با کیفیت، سریع و راحت

اسکن با گوشی
نوشته شده توسط البان

حتما بارها برایتان پیش آمده که به جایی و یا اداره ای رفته اید و نیاز هست تا مدارک خود را به صورت الکترونیکی تحویل بدهید. در این مواقع باید جستجو کنید تا محلی را برای اسکن کردن مدارک خود بیابید، با استفاده از فلش یا ایمیل با خود جابجا کنید و در نهایت به سازمان مربوطه تحویل دهید. این کار بعضا هم خیلی زمان بر می شود و هم سخت. اما با اسکن با گوشی به راحتی می توانید در لحظه از اسناد مورد نظر خود با کیفیتی بسیار مطلوب اسکن کرده و با هر فرمتی آن را بارگذاری و ارسال نمایید.

مطلب مرتبط: دوربین گوشی موبایل و مسائل پیرامون آن

اسکن با گوشی

بیشترین کاربرد این موضوع را می توان در مواقعی مانند ثبت نام در سامانه تهران من، آپلود کردن تکالیف درسی در پورتال برای اساتید دانشگاهی و … حس کرد. در ادامه تعدادی اپ قدرتمند و رایگان برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

اسکن با گوشی با اپ CamScanner

برای اسکن با گوشی با این اپ، کافی است بعد از نصب آن واردش شوید و با توجه به کاربردتان از سوژه مورد نظر خود با استفاده از دوربین به نوعی عکس بگیرید!

اسکن با گوشی البان

بعد از نصب اپ وارد آن که شوید از شما در رابطه با خریدن آن میپرسد. اصلا نگران نباشید، پرداخت نکردن پول فقط با اضافه شدن یک آیکون برنامه روی فایلهای اسکن شده شما همراه است که آن را هم میتوانید به راحتی بعد از اسکن پاک کنید! یک علامت دوربین داخل این اپ هست، آن را که انتخاب کنید انواع مدلها برای اسکن با گوشی برایتان نمایش داده میشود:

اسکن با گوشی البان

  • Greeting Card: با استفاده از این حالت، شما میتوانید متنی را دستی بنویسید و بعد با استفاده از انواع طرحهای موجود در نرم افزار به آن شمایل کارت دعوت و تبریک بدهید. در وسط کارت جایی گذاشته شده که شما می توانید دستنوشته خودتان را در آن بخش بیندازید و با گوشی اسکن کنید.
  • ImageToExcel: همانطور که از نامش هم پیداست می توانید از جداول عکس بگیرید و در اکسل با آنها کار کنید. طبیعی است که ممکن است با توجه به دست خطها این بخش با کمی خطا هم همراه باشد.
  • ID Card: یک کاربرد بسیار مناسب برای اکثر ما. از کارت شناسایی خود اسکن بگیرید و به صورت پشت و رو در یک برگه A4 داشته باشید.
  • ID Photo: برای گرفتن عکس پرسنلی از این قسمت استفاده کنید. با توجه به ابعاد مورد نیاز یک اندازه انتخاب می شود و به راحتی از خود عکس پرسنلی می گیرید.
  • Single: برای اسکن کردن تنها از یک برگه
  • Batch: وقتی تعداد صفحات مورد نظر برای اسکن کردن بیشتر از یک است و می خواهید همگی در یک فایل باشند.
  • QR Code: یک اسکنر QR کد

دانلود اپ CamScanner برای اندروید

دانلود اپ CamScanner برای آیفون

اسکن با گوشی با اپ Office Lens

اپ دومی که به شما معرفی می کنیم، اپ Office Lens محصول شرکت مایکروسافت هست. از لحاظ کارایی مانند اپ قبلی است اما یکی دو مورد کمتر دارد و یک مورد اضافه‎تر دارد. موارد موجود در این اپ را هم برایتان شرح خواهیم داد:

اسکن با گوشی البان

  • Document: اسکنر معمولی که هر سند و کاغذی را می توانید با این قسمت اسکن کنید.
  • Business Card: در این حالت وقتی از کارت بیزینسی اسکن می گیرد، اطلاعات موجود در کارت برایتان جداسازی می شود و به صورت یک مخاطب می توانید آن را ذخیره نمایید! که در اپ قبلی چنین امکانی مهیا نبود
  • Photo: برای اسکن از عکس ها
  • Whiteboard: این بخش نیز در این اپ هست اما در قبلی نبود. شما با استفاده از Office Lens می توانید از صفحه وایت برد اسکن کنید و نگران بازتاب های زیاد نور و ناخوانایی نباشید!

اسکن با گوشی البان

دانلود اپ Office Lens برای اندروید

دانلود اپ Office Lens برای آیفون

اپ PhotoScan مخصوص اسکن عکس

اپ دیگری که برای اسکن با گوشی به شما معرفی می کنیم، فقط مخصوص اسکن کردن عکس هست. اگر تا به حال تلاش برای اسکن کردن عکس های قدیمی کرده اید، حتما با استفاده از این اپ متوجه خواهید شد که چقدر کارها ساده می شوند. مهم ترین عملکرد این اپ از بردن بازتابهای نوری از روی عکس هست. پیش از این آموزش کاملی در مورد اسکن کردن عکس های چاپ شده با استفاده از گوشی موبایل برایتان نوشته ایم.

اسکن با گوشی البان

دانلود اپ PhotoScan برای اندروید

دانلود اپ PhotoScan برای آیفون

کلام آخر

ما در شرکت البان سعی داریم تا علاوه بر رفع مشکلات موبایلی شما، با خدمات تعمیرات موبایل در محل البان، نرم افزاری و سخت افزاری، کاری کنیم تا از گوشی خود بیشترین استفاده را بکنید و بتوانید با کمک آن در کارهای روزمره تسهیل سازی انجام دهید. اگر در این راستا نیازی می بینید، به راحتی به ما بگویید تا آموزش آن را برایتان مهیا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید