اسکن عکس های چاپ شده با دوربین موبایل و با کیفیت بالا

اسکن عکس ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

عکس های قدیمی خاطرات بسیار زیادی را با خود به همراه دارند. عکس هایی که بعضا سیاه و سفید هستند و به دلیل قدیمی بودن و کاغذی بودن، برخی یا خراب شده اند و یا در شرف خراب شدن هستند. اسکن عکس های این چنینی باعث می شود که خاطراتی که همراه خود دارند، باز هم بمانند. در ادامه برایتان یک اپ بسیار مناسب برای این کار معرفی خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: دوربین گوشی موبایل و مسائل پیرامون آن

مشکل اسکن عکس های چاپ شده

اگر تا به حال خواسته باشید تا عکس های قدیمی خود را دیجیتالی کنید و به اصطلاح اسکن کنید، قطعا با مشکلاتی که می خواهیم بگوییم مواجه شده اید:

  • در صورت استفاده از اسکنر، برای داشتن کیفیتی خوب مجبور هستید مدت زمان زیادی را صرف کنید و سخت افزارهای زیادی نیز نیاز دارید تا عکس ها را اسکن کنید.
  • در صورتی که از روی عکس های چاپ شده هم با دوربین معمولی و یا دوربین موبایل عکس بگیرید، بخاطر جنس عکس ها، همواره بازتاب نور از قسمت های مختلف آن کیفیت را کاهش داده است.

اسکن عکس ، اِلـبان

بنابراین مشاهده می کنید که اسکن عکس می تواند مشکلاتی هم به همراه داشته باشد، مشکلاتی که ما با معرفی و استفاده از یک اپ آنها را برطرف خواهیم کرد.

یکی از راه های مناسب برای اسکن عکس

نرم افزار PhotoScan، نرم افزاری است که شرکت گوگل ارائه کرده و با ترفندی بسیار جالب عکس های شما را با بهترین کیفیت اسکن می کند (در هر دو نسخه اندروید و iOS). تنها چیزهایی که لازم هست، یکی یک موبایل با دوربین نسبتا خوب است و اینکه روی همین موبایل این اپ را نصب کنید.

وقتی وارد اپ می شوید، یک فیلم آموزشی به شما می گوید که چگونه عمل کنید. روند کار بسیار ساده هست:

  • عکس را مقابل خود قرار دهید.
  • از داخل این نرم افزار یک عکس از آن بگیرید.
  • بعد به صفحه گوشی خود نگاه کنید، روی عکس چاپ شده چهار دایره نشان داده شده است. بدون اینکه خیلی زاویه را تغییر دهید و یا جابجا شوید، موبایل را به گونه ای حرکت دهید که دایره تو خالی روی این دایره ها بیفتد.
  • ترتیب حرکت را خود اپ به شما می گوید.
  • روی هر دایره اندکی صبر کنید تا خطی آن را دور بزند.
  • روی هر چهار دایره که حرکت کنید، اپ پردازش خودش را آغاز می کند.
  • و شما حالا اسکنی با کیفیت از عکس چاپ شده خود در اختیار دارید!

اسکن عکس ، اِلـبان

این عکس های اسکن شده همانقدر که برای شما خاطره انگیز هستند، می توانند برای دیگران هم خاطراتی داشته باشند. اشتراک گذاری آنها با خودشان را حتما به شما توصیه می کنیم. 🙂

قطعا اپهایی نظیر این اپ وجود دارند. خوشحال می شویم در صورت داشتن تجربه کار با آنها، به ما و سایر کاربران محترم معرفی شان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید