بسته شدن اپ استور بر روی ایران زمین! این بار هم موقتی است یا دائمی؟

بسته شدن اپ استور دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر شما هم گوشی آیفون داشته باشید حتما بارها با بسته شدن اپ استور یا همان کد ارور معروف 1009 مواجه شده اید. بسته شدنی که هر از چند گاهی رخ می داد اما معمولا یکی دو هفته بیشتر ادامه نداشت. اما اخیرا اگر توجه کرده باشید، همانطور که در کانال اِلـبان نیز بیان شد، این بسته شدن رخ داده و مدتش نسبتا طولانی هم شده است.


مرتبط: مشاوره رایگان تعمیرات تخصصی موبایل آیفون 


اخیرا تعدادی از کاربران در سطح ایران گزارش کرده اند که با گزارشی مواجه شده اند که گفته اپ استور در منطقه زندگی آنان پشتیبانی نمی شود و آنها نمی توانند دسترسی داشته باشند. این پیغام اولین باری است که با بسته شدن اپ استور گزارش شده و تازگی دارد، اما هنوز شرکت اپل چیزی نگفته و سکوت اختیار کرده است.

بسته شدن اپ استور اِلـبان

پیش از این شرکت اپل در جواب به ایجاد نمایندگی در ایران پاسخ سربالا داده و گفته که هنوز نمایندگی نداشته و چنین قصدی هم ندارد که در ایران نمایندگی بزند. گاهی اپ استورش را می بست، اپ های ایرانی را به بهانه های گوناگون از جمله تحریم های بانکی علیه ایران، از اپ استور حذف می کرد، اما هرگز به صورت رسمی درباره مسدود کردن دائمی اپ استور تا به این لحظه چیزی نگفته است.

کمی صبور باشید، اگر ف-ی-ل-ت-ر ش-ک-ن دارید، با استفاده از آن می توانید اپ های مورد نظرتان را دانلود کنید، اما اگر هم ندارید نگران نباشید. کافیست با یک دستگاه دیگر (لپتاپ دارای ویندوز 10) که ف-ی-ل-ت-ر ش-ک-ن دارد اینترنت را به اشتراک بگذارید و آیفون خود را با اینترنت اشتراک گذاری شده دستگاه دوم به اینترنت وصل کنید، یک ف-ی-ل-ت-ر ش-ک-ن نصب کنید و بعد از آن با خیال راحت از اپ استور استفاده کنید.

درصورتیکه این روش هم جواب نداد، بایستی آخرین ورژن آیتونز را روی لپتاپ یا رایانه خودتان نصب کنید، با استفاده از ف-ی-ل-ت-ر ش-ک-نی که روی آن نصب دارید و با اتصال گوشی خود به سیستم، اپ های مورد نظرتان را نصب نمایید.

شاید برایتان پیغامی نیاید، اما هنگام نصب یا به روز کردن اپ ها، بعد از طی زمان طولانی هیچ اتفاقی نمی افتد، این همان مسدود شدن بی صدا هست که چاره اش را قبلا توضیح داده ایم.


مرتبط: ارور 1009 چیست؟


مسدود بودن اپ استور ها چیز جدیدی نیست، پیش از این کاربران ویندوز فون با همین مشکل مواجه بودند، کاربران اندروید هم برای برخی از اپها چنین مشکلی دارند و اما حالا دارد نوبت به بسته شدن اپ استور برای آیفونی ها می رسد. برای مطلع شدن از اخبارهای داغ و به روزتر ما را روزانه چک کنید تا اخرین اخبار را به اطلاعتون برسانیم.

منبع: phonearena

دیدگاهتان را بنویسید