بایدها و نبایدها در تمیز کردن صفحه نمایش موبایل و تبلت

تمیز کردن صفحه نمایش
نوشته شده توسط البان

ما تقریبا همیشه موبایل خود را همراهمان داریم و از آن استفاده می کنیم. این استفاده زیاد در تمام شرایط بلاخره باعث کثیف شدن صفحه نمایش آن می شود. وقتی صفحه نمایش کثیف شود، علاوه بر ظاهر نامناسب، از کارایی گوشی لمسی ما نیز کاسته می شود و می تواند بسیار آزار دهنده شود. اما در تمیز کردن صفحه نمایش نیز باید دقتهای زیادی داشت تا به قول معروف هنگام صاف کردن ابرو چشم را کور نکنیم! در ادامه البان بیشتر برایتان توضیح خواهد داد.

می دانم که شاید تمیز کردن صفحه نمایش در اکثر مواقع توسط پارچه پیراهن بر تنمان یا شلوارمان یا کشیدن انگشتانمان انجام می شود، اما راهکارهای مناسبتری را برایتان شرح خواهم داد. در ادامه در ابتدا به وسایل و روش های صحیح اشاره خواهم کرد و بعد عادات نامناسب را شرح می دهم.

نکات زیر برای صفحه نمایش هایی گفته شده که کاملا سالم هستند، مراقب باشید که وجود یک ترک یا شکستگی در صفحه نمایش می تواند راهی باشد برای ورود آنچه نباید وارد شود. برای تعویض ال سی دی گوشی خود می توانید روی البان حساب کنید.

تمیز کردن صفحه نمایش با پارچه میکروفایبر

اگر تا بحال عینک آفتابی یا طبی تهیه کرده باشید، متوجه دستمالی همراه آن شده اید که گفته می شود به منظور تمیز کردن عینک فقط از آن استفاده کنید. اینها همان دستمال یا پارچه میکروفایبر هستند. اگر هم تا بحال عینک نخریده اید احتمالا بتوانید این دستمال ها را از عینک فروشی ها یا مغازه های دیگری تهیه کنید. بر خلاف سایر دستمال ها که آلودگی ها و کثیفی ها را پخش می کنند، پارچه های میکروفایبر کثیفی ها را به خود جذب می کنند. و علاوه بر این به دلیل جنسی که دارد، هنگام تمیز کردن صفحه نمایش، خط و خشی روی آن نمی اندازد.

تمیز کردن صفحه نمایش

پارچه میکروفایبر، اِلـبان

درکل توصیه ما این است که از این جنس پارچه زیاد داشته باشید چراکه در تمیز کردن هر صفحه نمایشی بسیار کارآمد هستند.

برای تمیزکاری ابتدا وسیله خود را خاموش نمایید تا سیاهی آن به بهتر دیده شدن کثیفی ها کمک کند. سپس از بالا به پایین یا چپ به راست یا بالعکس دستمال را روی صفحه نمایش بکشید تا کثیفی ها از بین بروند.

چنانچه دستگاه شما همچنان کثیف است، ابتدا حتما حتما، گوشی یا تبلت خود را خاموش نمایید و اگر این امکان برایتان مهیاست باطری آن را خارج نمایید. سپس یک گوشه دستمال را کمی مرطوب نمایید و با آن شروع به تمیز کردن صفحه نمایش خود نمایید.

حتما خودتان بهتر می دانید، اما تکرار آن بی ضرر است، حتما ابتدا از تمیز بودن دستمال مطمئن باشید و بعد اقدامات بالا را انجام دهید.

تمیز کردن صفحه نمایش با چسب نواری

وقتی که پارچه میکرو فایبر ندارید یا کمی با عجله میخواهید تمیزکاری انجام دهید، گزینه مناسب استفاده از چسب نواری است! بله، به راحتی تکه ای از چسب نواری را برداشته روی صفحه نمایش بچسبانید و جدا کنید، بدین ترتیب همه کثیفی ها به نوار چسب می چسبد و صفحه نمایشتان تمیز می شود.

تمیز کردن صفحه نمایش

تمیزکاری با چسب، اِلـبان

هنگام چسباندن گلس روی گوشی، حتما از انجام دهنده این کار بخواهید که صفحه نمایشتان را به این ترتیب تمیزتر نماید، با این روش حتی جای انگشتان هم به زیبایی پاک می شوند.

تمیز کردن صفحه نمایش با مایع های محافظ و تمیز کننده صفحه نمایش

در بازار مایع های شستشوی مخصوصی آمده، که علاوه بر تمیز کردن صفحه نمایش یک لایه حفاظتی نیز روی آن ایجاد می کند. حتی روی سنسورهای اثر انگشت هم می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تمیز کردن صفحه نمایش

مایع نظافت گوشی، اِلـبان

نور یو وی

اما همانطور که قبلا هم گفتم باکتری های زیادی روی گوشی شما زندگی می کنند. این تعداد باکتری حتی از تعداد باکتری های داخل کاسه توالت منزلتان هم بیشتر هستند. اشعه نوری UV-C این باکتری ها را از بین می برد. بنابراین برای باکتری زدایی گوشی خود می توانید از دستگاه های جدیدی که هم شارژر هستند و هم محفظه ای با دو لامپ UV-C استفاده نمایید.

تمیز کردن صفحه نمایش

شارژر یو-وی، اِلـبان

کارهای ممنوع

اما تا به اینجا کارهای مناسب برای تمیز کردن صفحه نمایش را به شما گفتم. و حالا توصیه می کنم به ادامه پست که بیان کارهای ممنوعه در این زمینه است هم توجه داشته باشید.

هرگز، هرگز و بازهم تکرار می کنم هرگز از مواد تمیز کننده ای که در آن ها الکل وجود دارد استفاده نکنید! الکل موجود در این مواد به راحتی می تواند به صفحه نمایش و حتی بدنه گوشی شما آسیب وارد کند و شما را به دردسرهای بزرگتری مبتلا کند.

alcohol-cleaner-DigiDoki

تمیزکردن صفحه نمایش، اِلـبان

اما اگر خیلی وسواس دارید و اصرار دارید که گوشی خود را ضدعفونی کنید، یک محلول بسیار رقیق از آب و الکل تهیه کنید و با  با دقت و احتیاط بسیار زیاد اقدام به تمیز کردن صفحه نمایش گوشی خود نمایید.

مورد ممنوعه بعدی با دستمالهایی است که در آنها کاغذ به کار رفته و همچنین پارچه های زبر. استفاده از چنین ابزاری می تواند باعث خط افتادن و خرابی صفحه نمایش شما شود.

شما چقدر به نظافت گوشی خود اهمیت می دهید؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید