اول ترامپ و حالا روی نازیبای اپ استور به ایرانی ها!

No apple apps in iran
نوشته شده توسط البان

بعد از دستور جنجالی ترامپ مبنی بر عدم ورود مسلمانان از 7 کشور غیر مقصر در حوادث اخیر، این بار نوبت به اپل استور رسیده تا روی نازیبای اپ استور را به ایرانی ها نشان بدهد. اپ استور که قبلا فقط گاهی دسترسی به اپهایش را برای ایرانی ها محدود می کرد که آنها هم موقتی بودند و رفع می شدند، در حال حاضر مبادرت به حذف اپهای ایرانی از اپ استور کرده است! دیجی کالا اولین قربانی این سیاست جدید و ناپسند اپ استور می باشد!

روی نازیبای اپ استور

حذف از اپ استور، اِلـبان

در حال حاضر به گزارش سایت Techrasa نزدیک به 40ملیون گوشی هوشمند در ایران استفاده می شود که اپل سهم 15درصدی از این بازار یعنی نزدیک به 6میلیون گوشی را دارا می باشد. در جایی دیگر گزارش کرده که ماهانه 100هزار گوشی آیفون در ایران معامله می شود و این یعنی 1.2ملیون گوشی در سال. اما اپل چشمش را به همه این بازارها بسته و در حال حاضر با توجه به سیاست عدم ایجاد نمایندگی در ایران از سوی اپل، تمام این گوشیها به نوعی به صورت قاچاق به ایران وارد می شوند.

مطلب مرتبط: غیرفعال شدن اپ های ایرانی اپل

با توجه به این که اپل در ایران نمایندگی ندارد، استارت آپها و دیگر شرکتهایی که مبادرت به نوشتن نرم افزار اپلی می کنند، باید از یک کشور ثالت درخواست بدهند و به این ترتیب مشکل خود را حل نمایند. اما مشکل اصلی در مورد پرداختهای درون اپی شروع می شود. شرکت اپل قوانین خاصی برای پرداختهای درون اپی دارد که اپهای ایرانی بدلیل وجود تحریمهای مالی از سوی امریکا، نمی توانند آنها را اجرا کنند. هرچند که روند پرداختهای درون اپی در ایران متفاوت است و با سیستم شاپرک انجام می شود اما این موضوع به مزاق اپل خوش نیامده و نمی تواند از سود خود در این معاملات صرفنظر کند و بنابراین مبادرت به حذف اپهای ایرانی از اپ استور کرده است.

البته همچون همیشه یک ایرانی با هوش و درایتی که دارد به راحتی از پس این مشکلات بر خواهد آمد و راه حل دیگری را ارائه خواهد نمود، همچون بانکهای ما که نرم افزارهای خود را خارج سیستم اپ استور به مشتریان خود ارئه می دهند.

مطلب مرتبط: انواع تعمیرات گوشی های آیفون در محل 

دیدگاهتان را بنویسید