پرده سبز را با آیفون به تصاویر و فیلم های گوشی تان بیاورید

پرده سبز ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

حتما در تلویزیون در رابطه با کارهایی که فیلم سازان می کنند و با استفاده از یک پرده سبز کلی موقعیت های خاص و عجیب خلق می کنند آشنا شده اید. در این پست می خواهیم همین قابلت را با کمک آیفون به شما آموزش بدهیم!

تعمیرات موبایل آیفون شامل معرفی نرم افزارهای کاربردی که فقط در آیفون هستند هم می شود تا اگر شخصی یکی از مقالات این دسته را خواند بقیه را هم ببیند

نحوه عملکرد پرده سبز چگونه است؟

با فیلمبرداری در مقابل یک پشت زمینه یک رنگ، بعدا می توان این رنگ خاص را شفاف (ناپدید) کرده و با یک تصویر دیگر جایگزین کرد. کاری که در گذشته در حالت عمومی برای گزارش های آب و هوایی استفاده می شد و حالا از آن در ساخت فیلم های مختلف و خلق لوکیشن های عجیب استفاده می شود.

پرده سبز ، اِلـبان

علت استفاده از رنگ سبز در پرده سبز این هست که این رنگ خاص کمتر در بقیه اشیا دیده می شود و با نور پردازی های مناسب نیز کاری می کنند تا رنگش یک دست و ثابت بماند، بنابراین از بین بردن آن یا به اصطلاح transparent کردن آن کاری بسیار ساده می شود. بعضا به جای پرده سبز از پرده آبی استفاده می شود.

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی آیفون

نحوه استفاده از پرده سبز در گوشی آیفون

یک نرم افزار پخش و ویرایش فیلم در گوشی های آیفون به صورت پیش فرض وجود دارد به نام iMovie که بعضا به دلیل استفاده نشدن، افراد برای خالی کردن حافظه گوشی آیفون خود آن را پاک می کنند. اگر شما هم آن را پاک کرده اید اصلا نگران نباشید، به راحتی می توانید لینک دانلود iMovie را از اپ استور پیدا کنید.

  • اپ iMovie را در صورت نداشتن دانلود و نصب نمایید.
  • اپ را باز کرده و علامت + را بزنید تا به اصطلاح خود اپ یک پروژه جدید ایجاد نمایید.

پرده سبز ، اِلـبان

  • گزینه Movie را انتخاب کنید تا یک فیلم بسازید.

پرده سبز ، اِلـبان

  • فیلمی که به عنوان پس زمینه می خواهید استفاده کنید را انتخاب کرده و سپس علامت تیک را بزنید.

پرده سبز ، اِلـبان

  • گزینه Create Movie را انتخاب کنید.

پرده سبز ، اِلـبان

  • برای انتخاب فیلم اصلی خود مجدد روی + بزنید. اگر این فیلمتان پس زمینه رنگ-ثابتی داشته باشد خیلی کار در ادامه آسان تر خواهد شد.

پرده سبز ، اِلـبان پرده سبز ، اِلـبان

  • هنگامی که فیلم اصلی را انتخاب می کنید، چند گزینه برایتان ظاهر می شود، برای هدفی که داریم گزینه پرده سبز یا Green/Blue Screen را انتخاب کنید.

پرده سبز ، اِلـبان

  • رنگی را که می خواهید شفاف و ناپدید کنید انتخاب نمایید (اینجا همانجایی است که اگر پس زمینه فیلم شما یک رنگ ثابت و خاص داشته باشد، کارتان حسابی راحت می شود)

پرده سبز ، اِلـبان

  • جای فیلم اصلی را روی فیلم پس زمینه می توانید با کشیدن به چپ و راست تنظیم کنید.

نحوه ویرایش فیلم پرده سبز ایجاد شده

با اقدامات فوق یک فیلم به اصطلاح صحنه رو صحنه خام ساخته اید، با اقدامات زیر می توانید آن را طبیعی تر و بهتر نمایید:

  • روی فیلمتان گزینه blue/green screen را زده و سپس تنظیمات، تغییرات اعمالی را می توانید در جا ملاحظه کنید.

پرده سبز ، اِلـبان

  • با گزینه کراب (مربع با دایره روی گوشه هایش) می توانید یک شی را از فیلم اصلی بریده و بقیه چیزهایش را دور بریزید. چهارنقطه آزادی عمل خواهید داشت.

پرده سبز ، اِلـبان

  • هر مورد دیگری که بخواهید می توانید اضافه کرده و از فیلمتان خروجی بگیرید.

در ابتدا چند کار ساده انجام دهید تا چپ و خم کار دستتان بیاید و بعدا می توانید کارهایی خیلی حرفه ای تر انجام دهید. در ضمن اپ های زیادی برای این منظور وجود دارند که ما iMovie را گفتیم چرا که به طور معمول روی گوشی های آیفون وجود دارد. اگر شما هم اپ دیگری می شناسید، خوشحال میشیم تجربه خود را با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید