قابل توجه دارندگان آیفون 6 و 6پلاس

iphone-6-iphone-6-plus-digidoki
نوشته شده توسط البان

چندی پیش در مورد ضعیف بودن بدنه آیفون 6 و 6پلاس پستی را برایتان گذاشته بودیم و در مورد خطر خم شدن آنها هشدار دادیم.

مطلب مرتبط: تعمیرات موبایل آیفون

به تازگی مشکلی دیگر در راستای بدنه ضعیف این مدلها بر سرزبانها افتاده است. ممکن است دارندگان این مدلها به مشکلی که در ادامه توضیح خواهیم داد برخورده باشند. اینکه ناگهان تاچ گوشیشان از کار می افتد و اندکی بعد دوباره فعال می شود. در این میان ممکن است یک نوار خاکستری رنگ نیز در بالای صفحه نمایان شود. این از کارافتادن و دوباره به کار افتادن کم کم طولانی تر می شود تا اینکه تاچ به کلی از کار می افتد!

iPhone-6-Touch-Disease-DigiDoki

بیماری لمسی، اِلـبان

این مشکل بیماری لمسی (touch disease) نام دارد و دلیل اصلی آن ضعیف بودن بدنه و در نتیجه فشار آمدن به بدنه به آی سی مربوط به تاچ فشار وارد شده و کم کم جدا شده و می شکند که شکستن و جدا شدن کامل آن مرحله است که دیگر لمس گوشی شما از کار افتاده است.

این مشکل به هیچ عنوان به معنای خراب شدن تاچ گوشی شما نیست و نباید آن را تعویض نمایید. راههای حل این   مشکل عبارتند از: 1. تعویض گوشی که آسانترین راه حل و شاید کمی غیر منطقی باشد 2. تعویض مادربورد گوشی با یک مادر بورد سالم و 3. که این روش کمی سخت و با ریسک همراه است، تعویض آی سی خراب شده مربوط به تاچ است.

راه پیشگیری که البان به شما توصیه می کند، همانطور که در پست قبلی هم به شما گفتم، یک محافظ نسبتا قوی برای آیفون 6 یا 6پلاس خود تهیه نمایید.

خوشبختانه در مدلهای بعدی این مشکل رفع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید