افزایش آنتن گوشی با چند ترفند ساده

نوشته شده توسط البان

آنتن دار بودن یکی از مهمترین مسائلی است که گوشی همراه شما را از یک شی بی مصرف به یک وسیله چندکاره تبدیل خواهد کرد. کاهش آنتن گوشیمان می تواند حسابی آزاردهنده باشد. در این پست راه های افزایش آنتن گوشی را به شما آموزش خواهم داد. این کارها در نوع خود تاثیرات مثبتی دارند.

یکی از مواردی که باعث مراجعه کاربران برای تعمیرات تخصصی موبایل می شود همین مشکل آنتن دهی گوشی است. ابتدا خود است ترفندهای گفته شده در این پست را به کار ببرید و اگر مشکل درست نشد، به البان مراجعه کنید.

اولین راهکار جهت افزایش آنتن گوشی خاموش و روشن کردن آن است. همانطور که قبلا هم برایتان شرح داده ام این خاموش و روشن کردن گوشی گاهی باعث بهبودهای اساسی در گوشی شما می شود و توصیه تیم اِلـبان بر این است که گاهی گوشی خود را بدون هیچ دلیلی خاموش و روشن کنید!

خاموش و روشن کردن گوشی، اِلـبان

خاموش و روشن کردن گوشی، اِلـبان

کار بعدی که همچون قبلی می باشد، بردن موبایل برای لحظاتی به حالت هواپیما (Flight mode) و مجددا خارج کردن آن از این حالت است. گوشی پس از خروج از حالت هواپیما مجددا برای اتصال به آنتن های BTS فعال می شود و ممکن است در این حالت آنتن بهتری پیدا کند. این کار هم به نوعی شبیه به خاموش و روشن کردن گوشی است با این تفاوت که فقط در بخش آنتن دهی خاموش و روشن شدن صورت می گیرد.

درآوردن گوشی از حالت ذخیره انرژی (power saving) راهکار بعدی است. در حالت ذخیره انرژی قدرت دریافتی سیگنال های مخابراتی توسط گوشیتان کاهش داده می شود. البته این مود، روی طول مدت شارژ ماندن گوشی تاثیر دارد اما نکته منفی آن کاهش قدرت دریافت سیگنال است.

افزایش آنتن گوشیب تعمیرات موبایل البان

فضای باز و ارتفاع بیشتر، البان

رفتن به فضای باز به دور از اشیا بازتاب دهنده و کاهنده توان یک اقدام دیگر در جهت افزایش آنتن گوشی می باشد. رفتن به کنار پنجره آنتن بهتری را به شما نتیجه خواهد داد. اگر باز هم آنتن ضعیف بود، باز کردن پنجره و یا گرفتن دست به بیرون اقدامی موثر در جهت افزایش آنتن گوشی است چرا که شیشه پنجره یک بازتاب دهنده امواج محسوب می شود.

خاموش کردن وای فای و بلوتوث گوشی و همچنین دوری از وسایل تشعشع داری همچون لپتاپ، رایانه و تلویزیون نیز اقدامی نسبتا موثر در جهت افزایش آنتن گوشی است.

باتری ضعیف گوشی نیز باعث کاهش قدرت سیگنال دهی می شود. همانطور که در پستی به صورت کامل درمورد سالم تر ماندن باطری گوشی برایتان شرح دادم بهتر است نگذارید شارژ گوشیتان از 20 یا 30 درصد کمتر شود.

گاهی افزایش ارتفاع هم می توانند آنتن گوشی را بهبود ببخشید

تعویض اپراتور نیز یک روش است. با توجه به میزان پوشش اپراتورها در مناطق مختلف در انتخاب اپراتور خود دقت لازم را داشته باشید.

افزایش آنتن گوشیب تعمیرات موبایل البان

تقویت کننده سیگنال، البان

روش آخر، که خیلی هم توصیه نمی شود، استفاده از تقویت کننده های سیگنال موبایلی است. که این مورد آخر عمدتا مصرف شخصی ندارد و بیشتر برای اماکن عمومی، شرکت ها و ساختمان ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید