دلیل کند شدن آیفون های قدیمی بعد از به روز رسانی از زبان شرکت اپل

کند شدن آیفون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از بحث های داغ همیشگی در دنیای گوشی و موبایل، کند شدن آیفون های قدیمی بعد از به روز رسانی بوده و هست. خیلی گمان های گوناگون پیرامون این موضوع زده شده و همه شان به نظر درست می رسید تا اینکه خود شرکت اپل بلاخره دلیل اصلی این پدیده را شرح داد.


آیفون ها کُند می شوند تا گوشی نو بخرید؟


شرکت اپل مدت ها سکوت کرده بود، تا اینکه شکایاتی از آن شد. شکایاتی که شاکیان مدعی بودند اپل به عمد گوشی آن ها را کند کرده تا مجبور بشوند یک گوشی نو بخرند! بله، عده زیادی گمان می کردند دلیل کند شدن آیفون هایشان، یک برنامه بازاریابی شرکت اپل هست، تا آنها مجبور شوند گوشی خود را عوض کرده، یک گوشی نو تهیه کنند.

برای آپدیت کردن گوشی آیفون پست نحوه به روز رسانی آیفون و مشکلات احتمالی آن را حتما مطالعه بفرمایید.

اپل به صورت کامل دلیل کند شدن آیفون هایش را شرح داد. درواقع علت اصلی این کند شدن از قول شرکت اپل باطری است! درست است باطری! شرکت اپل تضمین داده که باطری های به کار رفته در گوشی های آیفونش تا 500 دوره شارژ بازدهی بالایی دارند و بعد از آن کم کم از عمر و ظرفیتشان کاسته می شود. با ضعیف شدن باطری قدرت آن برای پردازش ها قوی تر کم می شود. اگر گوشی با این باطری ضعیف بخواهد کارهای بزرگی را سریعا انجام دهد، به ناچار خاموش می شود، اصطلاحا کم می آورد.

Image result for slowing down iphones

باطری در واقع در حکم قلب گوشی است. وقتی این قلب ضعیف شود قدرت پردازندگی آن نیز کم شده و باعث سکته های کوچک در گوشی می شود. شرکت اپل برای جلوگیری از این خاموش شدن های ناگهانی، در آپدیت هایش این گزینه را فعال کرده که سرعت گوشی با توجه به عملکرد باطری تنظیم شود. اگر باطری ضعیف شده، سرعت گوشی کمی کاهش داده می شود تا خاموش نشود. شاید به نوعی یادآور ضرب المثل دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هست.

ممکن هست گوشی شما هم در دسته گوشی هایی باشد که کند شده، اما همیشه این کند شدن آنقدر محسوس نیست که برایتان آزار دهنده شود. رابطه مستقیمی با ظرفیت و توان باطری گوشی دارد. اگر احساس کردید گوشیتان خیلی کند شده و واقعا کلافه تان می کند دو راه دارید: تعویض گوشی و یا تعویض باطری!

البته همانطور که پیش از این نیز گفتیم، خود آیفون معمولا زمان تعویض باطری اش را به شما اطلاع می دهد. برای تعویض باطری آیفون خود هیچ نگران نباشید. کافی است این کار را به البان بسپارید. یک درخواست ثبت می کنید، یک ال تِک (تعمیرکار آموزش دیده البان) با شما تماس گرفته و در صورت تمایل شما، می آید و در محل و در جلوی چشمانتان در عرض حداکثر 20دقیقه باطری گوشی آیفونتان را تعویض می کند.

شاید این کند شدن آیفون دل شما را بزند، اما این کند شدن مختص همه گوشی ها هست (حتی اندروید) اما دلایل و راه های رفع آن متفاوت هست.

دیدگاهتان را بنویسید