آیفون داران مراقب باشند. مراقب اپل آیدی و رمز خود باشید!

نوشته شده توسط البان

حتما تمام آیفون داران می دانند که تا چه حد اپل آیدی چیز مهمی محسوب می شود و اینکه این چیز به ظاهر ساده تا چه حد می تواند برایشان مشکل ساز شود اگر دقت نداشته باشند و مسائل امنیتی آن را رعایت نکنند. اخیرا اتفاقی جدید افتاده که متاسفانه عده ای از هموطنان در دام سودجویانی کلاه بردار افتاده و گوشی شان به طور کلی از کار افتاده است.


مرتبط: خطرات اپل آیدی


همانطور که پیش از این نیز برایتان به صورت کامل شرح داده ایم، اپل آیدی کلید ورود به آیفون و محصولات اپل است. اگر گوشی آیفون دارید، می دانید که تا یک اپل آیدی در آن ست نکنید، نمی توانید از خیلی از امکانات آن استفاده کنید و عملا گوشی تان به درد نخواهد خورد. اگر پیش از این اندروید داشته اید و حالا آیفون گرفته اید، باید بگویم که اپل آیدی چیزی شبیه به جیمیل شماست در اندروید اما حاوی اطلاعات بیشتر و در گوشی وجود آن حیاتی تر است.

حداقل تمام مخاطبان آیفون داران در اپل آیدی آنها ذخیره می شود. برخی که سایر اطلاعاتشان را نیز در اپل آیدی خود ذخیره می کنند. تمام این چیزها از لحاظ امنیتی خوب هم هست. اما پس چرا انقدر در مورد اپل آیدی و خطرات آن می گوییم؟ همه چیز خوب است تا آنجا که اپل آیدی با ایمیل خود شما نباشد! یا آنکه رمز اپل آیدی شما به دست افراد بدی بیفتد. در این مواقع هست که باید نگران باشید.

سرقت گوشی اِلـبان

اگر رمز اپل آیدی خود را فراموش کرده باشید، با استفاده از ایمیلی که اپل آیدی را روی آن ست کرده اید می توانید رمز را بازیابی کنید. اما اگر اپل آیدی را شخص دیگری با ایمیل دیگری ساخته باشد، اگر آشنا و مطمئن باشد که هیچ، بازهم می توانید با کمک او رمز را بازیابی کنید، اما اگر آشنا نباشد، علاوه بر اینکه می تواند به راحتی به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، می تواند بدون اطلاع شما رمزتان را عوض کند یا اگر رمزتان را فراموش کنید، نمی توانید آن را بازیابی کنید و در هر دو صورت گوشی شما دیگر کارایی و قابلیتی نخواهد داشت.


مرتبط: پیدا کردن گوشی آیفون


متاسفانه پلیس فتا گزارش کرده که اخیرا عده ای سودجو به آیفون داران پیامکی ارسال کرده اند که از طرف شرکت اپل هستند و به دلیل مسائل امنیتی کاربر بایستی به لینک داخل پیامک رفته و اپل آیدی و رمز خود را وارد کند! تمام کسانی که فریب این پیامک را خورده اند، رمزشان عوض شده و دیگر نمی توانند از گوشی خود استفاده کنند! بدتر اینکه تمام اطلاعاتی که در آیکلاد خود ذخیره کرده بودند نیز در دست این افراد افتاده است. این تمام ماجرا نیست. با داشتن اپل آیدی و رمز، آنها می توانند مکان گوشی را نیز پیدا کنند. قبل از تغییر دادن رمز، گوشی را ردیابی کرده و آن را به سرقت می بردند، رمز را عوض کرده و گوشی را به فروش می رساندند!

البته طرح رجیستری تا حد زیادی جلوی این گونه دزدی ها را می گیرد، اما متاسفانه بازار فروش این خلافکاران، داخلی نبوده! و می توانند گوشی شما را به راحتی در سایر کشور ها به فروش برسانند.

باز هم در صورتیکه هر سوالی در خصوص ایرادات ایجاد شده در خصوص گوشی آیفون خود داشتید می توانید از طریق لینک زیر درخواست ثبت نموده و از مشاوره های رایگان کارشناسان البان بهره مند شوید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید