آپدیت جدید ویندوز 10 در رایانه با حافظه پر عمل نخواهد کرد

آپدیت جدید ویندوز 10 دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر سیستم شما ویندوز 10 باشد و جلوی آپدیت شدن آن را نگرفته باشید، تقریبا ماهی یک بار (یا حتی زودتر) هنگام خاموش کردن رایانه تان با پیغامی مواجه می شوید که کامپیوتر را خاموش نکنید، فایل های به روز رسانی در حال نصب هستند. اگر اینترنت نامحدود دارید احتمالا این موضوع برایتان مشکلی نخواهد بود. اما مراقب آپدیت جدید ویندوز 10 باشید.

مطلب کاربردی: تعمیرات لپ تاپ

چیز عجیب ویندوز 10 این است که اصلا به میزان حافظه خالی رایانه شما نگاه نمی کند و اقدام به دانلود و سپس نصب فایل های به روز رسانی می کند. در آپدیت های قبلی اگر حافظه خالی به اندازه کافی نبود، اتفاق خاصی نمی افتاد، و هنگامی که فضای مورد نیاز خالی می شد، خودش به روز رسانی را ادامه می داد. اما آپدیت جدید ویندوز 10 دیگر در این زمینه کمی ترسناک شده است.

آپدیت جدید ویندوز 10 اِلـبان

طبق گفته خود تیم مایکروسافت، در آپدیت جدید ویندوز 10 در صورت موجود نبودن فضای کافی ممکن است این به روز رسانی بالا نیاید! بنابراین اگر شما آدم به روزی هستید و گزینه به روز شدن ویندوز 10 را فعال گذاشته اید، حتما فضای کافی در اختیارش بگذارید.

دو بخشی که خیلی وقتها از یاد آدم می روند، سطل ریسایکل (Recycle Bin) و فایل های نصبی قبلی است. این دو بخش ممکن است فضای زیادی را اشغال کرده باشند. به راحتی و چشم بسته هم می توانید خالی و پاکشان کنید. در تنظیمات ویندوز بخشی وجود دارد برای خالی کردن فضا (Free Up Space) که این دو مورد در آنجا به راحتی قابل دسترسی است و می توانید پاکشان کنید.

آپدیت جدید ویندوز 10 اِلـبان

در کل به غیر از موضوع آپدیت جدید ویندوز 10 ، نگذارید حافظه سیستمتان، به خصوص درایوری که ویندوز روی آن نصب است (معمولا C) از یه حدی پرتر شود. این موضوع باعث کند شدن سیستم شما می شود و کارآیی اصلی سیستم کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید