iOS 14 برای کدام گوشی‌ها و با چه امکاناتی ارائه می‌شود؟

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

شرکت اپل هر ساله یک به روز رسانی کلی برای بسیاری از گوشی ها و محصولاتش ارائه می دهد. نکته جالب این است که این به روز رسانی معمولا برای خیلی از نسل های محصولاتش ارائه می شود. امسال نیز iOS 14 را ارائه خواهد کرد که قابلیت های جالبی دارد که البان در ادامه برایتان توضیح خواهد داد.

ویژگی های iOS 14 در آیفون

به روز رسانی های سالانه اپل خیلی برای کاربرانش جذاب و هیجان انگیز هستند و هر کس که گوشی اش آن را دریافت می کند، معمولا برای نصب و راه اندازی آن لحظه شماری می کند. نصب iOS 13 روی بیش از 81درصد از گوشی ها نشاندهنده همین امر است.

نکته مهم دیگر این است که به روز رسانی های اپل برخلاف اندروید، روی خیلی از مدلها ارائه می شود و همگی هم به صورت همزمان ارائه می شوند. این نکته ای است که کاربران اندرویدی حسرت آن را دارند.

ویجت روی صفحه اصلی

حتما در گوشی های اندروید انواع ویجت ها را روی صفحه اصلی دیده اید. چیزی که آیفون تا به امروز از داشتن آن محروم بوده. قرار است کاربران آیفونی هم بتوانند با کمک iOS 14 صاحب انواع ویجت ها روی صفحه اصلی گوشی بشوند.

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

ویجت ها براساس ساعات روز ممکن است تغییر کنند و امکانات خیلی جالبی را به کاربر ارائه دهند. اپل این مدل از ویجت ها را از روی اپل واچ خود الهام گرفته است.

کتابخانه اپ در iOS 14

یک امکان دیگر که آیفون را کمی به اندروید شبیه تر می کند. وجود یک محیط برای تمام اپ ها به نام کتابخانه اپ.

در آیفون تمام اپ ها روی صفحه دیده می شوند. نهایت کاری که شما می توانید بکنید این است که آنها را پوشه بندی کنید. اما در اندروید شما انتخاب می کنید که کدام اپها در صفحه اصلی دیده شوند و لازم نیست تمام اپ ها در صفحه اصلی باشند.

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

حال آیفون نیز قرار است با این به روز رسانی مانند اندروید شود و شما بتوانید اپ های صفحه اصلی را گزینش کنید و بقیه را در کتابخانه قرار دهید.

حال خود آیفون هوشمندی به خرج داده و اپ ها را در کتابخانه مرتب و دسته بندی نیز می کند و با توجه به اینکه تمام اپ ها از اپ استور می آیند به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

امکان تصویر در تصویر

دارید یک فیلم یا عکسی را نگاه می کنید که ناگهان یک پیام دریافت می کنید. با امکان تصویر در تصویر در iOS 14 بدون اینکه از محیط عکس یا فیلم خارج شوید می توانید پیام را مطالعه کرده و جواب دهید و فیلم را به صورت کوچک شده در کنار صفحه همچنان ببینید.

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

کوچک شدن تماس

شاید عنوان کمی عجیب باشد اما منظور کوچک شدن اعلان تماس است. الان اگر با شما تماس بگیرند، کل صفحه شما به حالت تماس می رود و اعلان نمایش داده می شود.

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

در به روز رسانی امسال اعلان تماس یک نوار باریک کوچک در بالای صفحه خواهد شد تا ناگهان کلا صفحه تغییر نکند.

قابلیت اپ کلیپ

آیا تا به حال شده که بخواهید یک اپ را تست کنید و اگر رضایت داشتین آن را نصب کنید؟ اپ کلیپ یا App Clip امکانی است که در iOS 14 به کاربران این امکان را خواهد داد.

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

وقتی به صفحه اپ می روید این امکان را پیدا می کنید تا بدون نصب برنامه، از آن استفاده کنید با تمام قابلیتهایش. اگر خوشتان آمد می توانید آن را دانلود و نصب نمایید!

قابلیت های جالب در پیام نگاری

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، بسیاری از قابلیت های اپهای اجتماعی به بخش پیام نگاری آیفون اضافه خواهد شد. پین کردن مخاطبین و چت ها، ارسال عکس در گروه های پیامی، پاسخ به یک نفر خاص در گروه، منشن کردن فرد با نوشتن نام و …

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

البته که این قابلیت ها برای آی مسج هستند و تمام افراد گروه باید آیفون داشته باشند تا بتوانند از این ویژگی ها استفاده کنند.

سیری در iOS 14

همانطور که اعلان تماس کوچک می شود، دیگر نیازی نخواهد بود تا سیری هم کل صفحه را بپوشاند. سیری نیز در یک نوار کارهایش را انجام خواهد داد.

به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

سیری باهوش تر هم می شود و در امر ترجمه نیز بسیار بیشتر از گذشته کمکتان خواهد کرد. البته که سیری از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

با سیری می توانید پیام های صوتی نیز ارسال کنید.

سایر قابلیت های جدید و جالب

در iOS 14 امکانات زیاد دیگری نیز ارائه خواهد شد که فهرست وار برایتان خواهیم گفت:

  • تغییراتی در اپ Maps
  • روشن کردن خودرو با کمک CarPlay در ماشین هایی که هوشمند سازی شده اند.
  • سافاری ایمن تر می شود و حتی به شما در انتخاب رمز کمک می کند.
  • اپ Home برای خانه های هوشمند کلی امکانات جدیدتری ارائه می دهد.
  • اپ Trasnlate در امر ترجمه از 10 زبان دیگر به انگلیسی کمک می کند.
  • از لحاظ امنیتی انواع کارهای امنیتی جدید انجام خواهد گرفت
  • و قابلیت های دیگری که باید تا ارائه iOS 14 صبر کرد.
به روز رسانی iOS 14 ، سامانه تعمیرات موبایل البان

نحوه به روز رسانی گوشی های آیفون

به روز رسانی گوشی آیفون از دو طریق امکان پذیر است: از طریق خود گوشی و از طریق رایانه. اما در هر دو حالت توصیه داریم پیش از آغاز هر کاری از گوشی خود یک نسخه پشتیبان بگیرید و اطلاعات را در جایی ذخیره کنید.

حواستان هم باشد که رمز اپل آیدی خود را در جایی یادداشت کنید تا اگر پس از به روز رسانی از شما درخواست رمز شد، بتوانید آن را به درستی وارد نمایید.

برای به روز کردن گوشی روش به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی آن برایتان آماده شده است.

به روز رسانی آیفون از طریق خود گوشی

برای به روز رسانی در گوشی باید اولا حداقل 1 گیگ فضای خالی داشته باشید (که این عدد با توجه به اندازه فایل به روز رسانی ممکن است کمتر یا بیشتر هم بشود که ما توصیه اکید داریم که فضای خالی گوشیتون حداقل 50 درصد بیشتر از اندازه فایل نصبی باشد) و ثانیا برای نصب به روز رسانی دانلود شده داشتن شارژ به میزان بیشتر از 50 درصد لازم است.

به روز رسانی باید از طریق وای فای انجام گیرد، اما می توان با کارهایی مرحله دانلود را با اینترنت گوشی نیز انجام داد. مثلا با تغییر تاریخ گوشی به اندازه 3 ماه!

اگر گوشی فضای خالی کافی نداشته باشد، ممکن است هنگ کند و یا اطلاعاتی را به انتخاب خودش حذف کند.

وارد تنظیمات، بخش General شوید و گزینه Software Update را انتخاب کنید. دیگر خود گوشی کارش را انجام خواهد داد!

لازم نیست که تمام دانلود یک جا انجام گیرد، می توانید حتی در وسط دانلود به روز رسانی کارهای دیگری هم بکنید و یا حتی گوشی را از اینترنت قطع کنید. اما هنگام نصب به روز رسانی، به هیچ عنوان گوشی را خاموش نکنید و یا اینترنت را قطع نکنید. دقایقی تحمل کنید تا گوشی کارش را انجام دهد.

مطلب مرتبط: به روز رسانی با اینترنت خط

به روز رسانی آیفون از طریق رایانه و iTunes

حتما اول iTunes را روی رایانه به روز کنید. اگر در ابتدا این کار را نکنید، بلاخره در وسط نصب به روز رسانی گوشی مجبور به این کار خواهید شد.

گوشی را که به رایانه وصل کنید. خود آیتونز تشخیص می دهد که برای گوشی به روز رسانی وجود دارد. با تایید شما عملیات دانلود شروع می شود.

بعد از اتمام دانلود فایل، عملیات نصب آغاز می شود. اگر آیتونز شما به روز نباشد این عملیات شکست می خورد و تا آیتونز را به روز نکنید نمی توانید کار را ادامه دهید!

اگر در خانه چند تا آیفون دارید، با این روش می توانید یک بار فایل به روز رسانی را دانلود کرده و برای نصب روی همه گوشی ها استفاده کنید.

اگر نمی توانید فضای گوشی را به اندازه کافی خالی کنید و یا نسخه iOS گوشی شما قدیمی تر از 13 است، باید از این روش استفاده کنید و نمی توانید مستقیما با خود گوشی به روز رسانی کنید. اما اجازه دهید تا آیتونز حتما یک نسخه پشتیبان از گوشی شما ایجاد کند تا اگر مجبور به ریستور کردن گوشی شدید، اطلاعاتتان محفوض بماند!

کدام گوشی ها iOS 14 را دریافت می کنند؟

خبر خوش اینکه هر گوشی ای که iOS 13 را داشته باشد، می تواند iOS 14 را هم نصب نماید!

یعنی از آیفون SE قدیمی و 6S به بعد می توانند این به روز رسانی را به صورت همزمان در زمان ارائه اش نصب کنند.

چنانچه در نصب به روز رسانی دچار مشکل شدین، به راحتی می توانید از خدمات مشاوره رایگان البان استفاده کنید. و یا در پایین همین پست سوال خود را یادداشت کنید تا کارشناسان در همین جا پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید