NFC چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آیفون NFCدار
نوشته شده توسط البان

به دنبال سیاست کلی البان برای توضیح قابلیت های گوشی ها برای استفاده بیشتر و بهتر از آنها، مورد دیگری تحت عنوان NFC را توضیح خواهیم داد.

NFC مخفف Near Field Communication است. همانطور که از اسم کامل آن پیداست این امکان برای ایجاد ارتباط بین وسایل و در فاصله نزدیک ارائه شده است. NFC یک ارتباط بی سیم فرکانس بالای برد کوتاه برای تبادل دیتا و اطلاعات می باشد.

مطلب مرتبط: بلوتوث گوشی و انواع مسائل پیرامون آن

به نوعی شبیه بلوتوث است با این تفاوت که زمان فعال شدنش تقریبا یک دهم بلوتوث بوده و به دلیل برد کوتاه از لحاظ امنیتی از بلوتوث قوی تر است. NFC حتی بین یک دستگاه روشن و یک دستگاه خاموش نیز برقرار می شود، مانند یک گوشی با یک کارت مغناطیسی یا یک دستگاه خاموش دیگر.

nfc البان

با توجه به سرعت بالای راه اندازی آن و همچنین امکان ارتباط دوطرفه، ان اف سی کاربردهای زیادی از قبیل ارتباط با کارت های تجاری و انجام معاملات، اتصال به وسایل الکترونیک دارای این امکان و یا حتی دانلود اطلاعات یک پوستر هوشمند، دارد.

حتی در نمایشگاه کتاب امسال (1396) تهران نیز از این قابلیت در انجام برخی پرداخت ها استفاده شد. برای این منظور باید گوشی و دستگاه پوز هر دو به این فناوری مجهز باشند و در گوشی خود کارت بانکی خود را تعریف کرده باشید تا بتوانید از خدمات پرداختی آن بهره ببرید.

از قابلیت NFC علاوه بر پرداخت بانکی در موارد دیگری نیز می توان استفاده کرد، مانند انواع تگ های الکترونیکی که به نوعی از همین تکنولوژی NFC یا به صورت کلی تر RFID استفاده می کنند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید