تیک آبی اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را بدست آورد؟

تیک آبی اینستاگرام ، البان
نوشته شده توسط البان

اگر از اینستاگرام استفاده می کنید و افراد به اصطلاح سلبریتی را فالو می کنید، متوجه تیک آبی اینستاگرام برخی از آنها شده اید!؟ البان در این پست می خواهد در رابطه با این تیک آبی اینستاگرام و نحوه به دست آوردنش برایتان توضیح بدهد. تا در زندگی با موبایل بتوانید از تمام امکانات موجود استفاده کنید

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

داشتن تیک آبی در اینستاگرام به معنای این هست که اکانت دارای این تیک، واقعا متعلق به شخصی است که اکانت به نام اوست! این موضوع برای افرادی که سرشناس هستند مطرح هست و برای اینکه شما بفهمید که پیجی واقعا متعلق به آن فرد هست یا خیر، این تیک کوچک آبی مقابل نامش می تواند شما را راهنمایی کند.

دیدنی: صفحه البان در اینستاگرام

با توجه به اینکه فضای مجازی این روزها دیگر جایی برای سرگرمی خالی نیست و بعضا می تواند در قانون و دادگاه هم وارد شود، اینکه اشخاص مهم صفحه اصلی شان را تایید کنند و همه بتوانند آن را به راحتی تشخیص بدهند بسیار مهم می شود.

وجود این تیک آبی اینستاگرام در کنار یک اسم، همانطور که در شرایط گرفتن آن خواهیم گفت، بیانگر شاخص بودن آن نام خواهد بود و این خود به اعتبار آن اکانت، شخص یا برند می افزاید.

چه اشخاصی می توانند تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند؟

اعتبار تیک آبی به آن علت است که همگان نمی توانند آن را به دست آورند!

این تیک آبی اینستاگرام مختص اشخاص یا برندهایی است که در عموم شناخته شده باشند و خارج از فضای اینستاگرام هم در موردشان اخبار و سرچ هایی وجود داشته باشد! افراد سیاسی، سلبریتی ها، برندهای معروف و … اینها در دسته ای قرار می گیرند که می توانند تیک آبی دریافت کنند.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

علاوه بر تایید شرایط استفاده از اینستاگرام و دستورالعمل های انجمن، شرایط دیگری هم در سایت اینستاگرام به ترتیب زیر ذکر شده است:

  • اعتبار: شما باید آن چیزی که ادعا می کنید باشید! یعنی مثلا یک آدم واقعی یا یک بیزینس یا برند ثبت شده.
  • یکتایی: برای هر شخص و برند فقط یک اکانت امکان گرفتن تیک آبی اینستاگرام را دارد. مگر در برخی موارد خاص برای شرکت های چند زبانه.
  • عمومی بودن: اگر صفحه شما خصوصی باشد دیگر به عنوان یک تصویر شاخص یا فرد سلبریتی شناخته نمی شوید و غیرخصوصی بودن صفحه شرط است.
  • کامل بودن: صفحه شما باید کامل باشد. دارای بیوگرافی و عکس پروفایل بوده و حداقل یک پست داشته باشید.
  • شناخته شده بودن: باز هم تاکید اینستاگرام بر این است که صفحه درخواست کننده تیک آبی باید به خوبی شناخته شده باشند و برایشان سرچ و جستجو انجام شده باشد.

داشتن تیک آبی در فیس بوک به معنای گرفتن تیک آبی اینستاگرام نیست. گرفتن تیک آبی فیس بوک خیلی آسان تر هست. فیس بوک به کسب و کارهای نوپا و کمتر شناخته شده هم تیک آبی می دهد درحالی که در اینستاگرام آن کسب و کار باید معروف و جاافتاده باشد.

مطلب مرتبط: مشکلات عمومی اینستاگرام و راه حل های آن

مراحل گرفتن تیک آبی اینستاگرام

اگر خواهان گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستید، کافی است سه گام زیر را انجام دهید:

گام اول: ورود

به اکانت و پیجی که می خواهید برایش تیک آبی بگیرید وارد شوید.

گام دوم: درخواست اعتبار سنجی

وقتی وارد پیج مورد نظرتان شدید، گزینه منو را بزنید. و بعد وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

گزینه اکانت (Account) را انتخاب نمایید.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

در این بخش گزینه درخواست اعتبار سنجی (Request verification) را انتخاب کنید.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

گام سوم: تایید هویت

ابتدا باید نام کاربری اینستاگرامی خود را به همراه موارد زیر وارد نمایید:

  • نام کامل (Full Name) : نام کامل خود را به همان شکلی که در اسناد رسمی وارد کرده و می کنید وارد کنید.
  • شناخته شده به (Known As) : در این بخش باید نامی را که به آن معروف هستید وارد کنید. ممکن است همان نام اصلی تان باشد و یا نامی دیگر. خلاصه باید نامی باشد که دیگران شما را به آن می شناسند.
  • دسته بندی (Category) : در این بخش چندین گزینه دارید که باید یکی را که بیشتر به پیج شما می خورد انتخاب کنید. برای سادگی کار گزینه ها و معنای آنها را برایتان می گوییم:
    • گزینه های news/media (اخبار/رسانه)، sports (ورزشی)،  government/politics (دولتی/سیاسی)، music (موسیقی)، fashion (مود و فشن)، entertainment (سرگرمی)، blogger/influencer (وبلاگ نویس/اینفلوئنسر)،  business/brand/organization (بیزینس/برند/سازمان) و یا other (سایر)

تیک آبی اینستاگرام ، البان

پس از وارد کردن موارد فوق باید یک عکس از مدارک هویتی خود یا کسب و کار خود ارائه کنید. انگلیسی بودن آن مهم نیست، اما اگر انگلیسی باشد بهتر هست. باید نامی که روی این مدرک خورده با نامی که در جای بالا وارد کرده اید یکی باشد. کارت خبرنگاری، گواهینامه، پاسپورت، کارت ملی و … یک مدرک هویتی که عکس شما هم روی آن باشد.

تیک آبی اینستاگرام ، البان

در انتها گزینه ارسال (Send) را بزنید.

حالا نوبت به اینستاگرام می رسد تا مدارک شما را بررسی کند و با سیاست های خودش تطبیق دهد. این پروسه زمان بر هست و معلوم نیست که چه مدت طول می کشد. هیچ ضمانتی هم وجود ندارد که حتما با این اقدامات تیک آبی را بگیرید چرا که ممکن است موارد مورد نیاز برای گرفتنش را از نظر اینستاگرام نداشته باشید.

!!! توجه داشته باشید، این کار به هیچ عنوان مشمول هزینه نمی شود! شما فقط یک ایمیل دریافت خواهید کرد که برای این کار اقدام کرده اید. اگر لینک پرداخت و یا درخواست پول دریافت کرده اید، مطمئن باشید که اینستاگرام شما هک شده است! بهیچ عنوان مبلغی را پرداخت نکنید.

بایدها و نبایدها در گرفتن تیک آبی اینستاگرام

همانطور که گفتیم و دیدید درخواست برای تیک آبی اینستاگرام ساده هست، اما این درخواست ضمانتی برای دریافت آن نیست. در ادامه به صورت فهرست وار کارهایی که باید یا نباید انجام دهید را می گوییم تا شانس گرفتن تیک آبی اینستاگرام برای شما بیشتر شود.

  • بیوگرافی را خوب و کامل بنویسید: سعی کنید بخش بیو (bio) را خیلی خوب و کامل بنویسید
  • صادق باشید: تمام موارد را با صداقت کامل پاسخ دهید. درصورتی که اینستاگرام بخشی را غیرحقیقی تشخیص دهد، علاوه بر از دست دادن شانس گرفتن تیک آبی، ممکن است کلا اکانت شما را هم پاک کند!
  • در اخبار باشید: همانطور که گفتیم برای اینستاگرام شهرت بیرونی شما مهم هست. اگر خبری از شما نیست، سعی کنید چنین چیزی داشته باشید. البته محتوای پولی و تبلیغات در نظر گرفته نمی شوند.
  • در خارج از اینستاگرام هم مخاطب داشته باشید: اگر سایت یا بلاگی دارید، داشتن ویو و مخاطب بالا خیلی به گرفتن تیک آبی کمکتان خواهد کرد.
  • پست گذاری مرتب: اگر چه لازمه گرفتن تیک آبی اینستاگرام تنها داشتن یک تیک آبی هست، اما به صورت مرتب حداقل هفته ای یک مرتبه پست بگذارید.
  • تعداد فالوور: هر چه معروف تر و محبوب تر شانس گرفتن تیک آبی هم بیشتر. البته با فالوورهای واقعی!
  • در بیو به فضاهای اجتماعی دیگر لینک ندهید: اینستاگرام از تبلیغات سایر صفحات اجتماعی شما در خودش اصلا خوشش نمی آید و تیک آبی به شما نخواهد داد. هرگز صفحه ای غیر از وبسایت خود را در بیو نگذارید و از عبارت من را دنبال کنید در : …  (Follow me) استفاده نکنید که اینستا به آن حساس هست!
  • از اپ های جانبی استفاده نکنید: همانطور که گفتیم تمام موارد در خود اینستا به وضوح و سادگی معلوم هستند. استفاده از اپ های جانبی برای انجام چنین کاری اصلا توصیه نمی شود، چراکه نتیجه عکس دارد.
  • ناامید نشوید: یعنی اگر با یک بار امتحان موفق به اخذ تیک آبی اینستاگرام نشدید، باز هم تلاش کنید. حتی با مدارک شناسایی دیگر! بعد از هر بار شکست، سی روز بعد از آن مهلت امتحان کردن دوباره برایتان فراهم می شود.
  • تیک آبی خود را بلافاصله از دست ندهید: اگر تیک آبی را به دست آوردید، به معنای تمام شدن کار نیست! به محض انجام کاری که اینستاگرام خوشش نمی آید، تیک آبی از شما گرفته می شود، به خصوص در روزهای ابتدایی

!!! برخی افراد در انتهای نام خود یا در بیوگرافی خود از یک دایره آبی رنگ استفاده می کنند که می تواند مخاطب را با تیک آبی به اشتباه بیندازد. لطفا این کار را نکنید و اصلا وارد چنین پیجی هم نشوید.

کلام آخر

این بود آموزشی ساده برای اخذ تیک آبی اینستاگرام از جانب گروه البان، چون شما خواسته بودید. اگر باز هم مشکلی داشتین، پایین همین پست یا هر یک از پست های بلاگ مرکز تعمیرات موبایل البان سوال خود را با ما در میان بگذارید تا راه حل آن را نیز بتوانیم برایتان پیدا کنیم.

 

8 دیدگاه

    • سلام
      افراد عادی شاید بتونن دریافت کنند
      امتحانش رایگان است
      طبق شرایطی که خود اینستاگرام بیان کرده، فرد باید در خارج از اینستاگرام هم سرچ شده باشد و یک وجهه اجتماعی داشته باشد.
      اما شما می توانید چندین بار برای گرفتن تیک آبی تلاش کنید و مشکلی هم پیش نمی آید

  • من تمام کار هارا انجام دادم ولی گذینه یه send رو که میزنم کمی طول میکشد و بعد دوباره باید امتحان کنم

    • سلام
      بعد از زدن گزینه send هیچ پیغامی به شما داده نمی شود؟
      بین اقدام تا گرفتن تیک آبی مدت زمانی طول می کشد تا اینستاگرام شما را بررسی کند

  • سلام ، من هم گزینه سند رو که میزنم هیچ پیغامی برام ظاهر نمیشه ، چند بار پشت سر هم سند رو میزنم هیچ اتفاقی نمیوفته..چکار کنم ، لطفا راهنمایی کنید.ضمنا اینستاگرامم اصلیه و اخرین نسخه بروز هم هستش

دیدگاهتان را بنویسید