مشکل اینستاگرام و راهکارهای موجود برای آن

مشکل اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

این روزها اینستاگرام علاوه بر اپی برای تفریح، تبدیل به یک محل کسب و کار هم شده است. انواع مشکل اینستاگرام هم گاها باعث ایجاد مشکلاتی می شود که در این مقاله به صورت مختصر البان برایتان توضیحاتی می دهد و در مقالات دیگر به مفصل در رابطه با آنها برایتان خواهد گفت. این مشکلات از انواع مشکل گوشی محسوب می شوند.

نصب اینستاگرام

نصب اینستاگرام برای گوشی یکی از کارهای ساده است که مانند نصب دیگر برنامه ها به راحتی قابل انجام است. برای گوشی های آیفون باید از اپ استور اقدام کرد، برای گوشی های اندروید نیز فقط از گوگل استور یا گوگل پلی باید نصب شود.

به هیچ عنوان از جاهای دیگر و اینستاگرام های فرعی استفاده نکنید. نصب برنامه اصلی بسیار ساده است و اصلا نیازی نیست که از برنامه های فرعی دیگر استفاده کنید.

هنگام نصب، باید یک شماره تماس یا یک ایمیل داشته باشید تا به عنوان تایید هویت بدهید و این ایمیل و شماره تماس برای بعدا خیلی نیازتان خواهد شد، مخصوصا اگر بخواهید رمز اکانتتان را تغییر دهید.

محدوده سنی و مشکل اینستاگرام 

اخیرا اینستاگرام روی محدوده سنی بسیار حساس شده است. زیر 13 سال سن برای اینستاگرام اصلا قابل قبول نیست. اگر از قبل اکانت داشتین، و مجدد سنتان را پرسید مراقب باشید که به نحوی انتخاب کنید که بالای 13 سال باشید.

هنگام نصب کردن و ساخت اکانت نیز دقت داشته باشید که تاریخ تولدتان را اگر دقیق وارد نمی کنید، حداقل از 13 سال بیشتر باشد. این مشکل اینستاگرام باعث شده تا پیج بسیاری از افراد بسته شود.

اصطلاحات در اینستاگرام

در اینستاگرام اصطلاحاتی به کار می رود که ما هم در این پست از آنها استفاده می کنیم. این اصطلاحات در همه جا به کار می روند:

مشکل اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

  • پیج: پیج به معنای صفحه است. به اکانت ها و صفحات کاربران پیج گفته می شود.
  • فالو کردن و آنفالو کردن: وقتی شخصی را به عنوان دوست انتخاب می کنید تا پست ها و استوری های او را ببینید این کار را فالو کردن یا دنبال کردن می نامند و اگر دیگر نخواستید او را دنبال کنید، به اصطلاح آنفالو کردن می گویند.
  • فالوور: افرادی که فالو می کنند را فالوور می نامند.
  • پست: عکس ها و فیلم هایی که افراد به معرض نمایش می گذارند را پست می نامند.
  • استوری: استوری عکس ها و فیلم هایی است که افراد برای مدت زمان کوتاه منتشر می کنند. استوری 24 ساعت بیشتر نمی ماند و برای مسائلی است که جالب هستند ولی نه آنقدر که ارزش پست شدن داشته باشند.
  • هشتگ: برای شاخص کردن یک کلمه با گذاشتن علامت # که به آن هشتگ می گویند، آبی و مشخص می شود. گاهی یک هشتگ نیز در میان مردم بسیار محبوب می شود و بسیار از آن استفاده می شود.
  • ترند: ترند یعنی یک موضوعی که بسیار به آن پرداخته می شود و صحبت اصلی روز می شود.
  • لایک: وقتی شما از پست شخصی خوشتان می آید، به اصطلاح آن را لایک می کنید و یک قلب زیر پست قرمز خواهد شد.
  • شیر کردن: اگر از یک استوری یا پستی خوشتان بیاید، در صورتی که پیج مربوطه خصوصی نباشد می توانید آن پست یا استوری را برای فرد دیگری ارسال کنید، به این کار اصطلاحا شیر کردن گویند.
  • کامنت: کامنت به معنای نظر است. شما می توانید نظر خودتان را در مورد پست شخص دیگری در پایین آن به صورت کامنت بنویسید.
  • دایرکت: فضای چت در اینستاگرام دایرکت نام دارد.
  • تیک آبی: صفحاتی که مربوط به افراد مشهور یا به اصطلاح سلبریتی هستند یا برای برندهای معروف هستند با گرفتن تیک آبی به اصطلاح تاییدیه می گیرند که فیک نیستند.

تقریبا اصطلاحات اصلی برایتان گفته شد، اما اگر سوالی داشتین، در پایین همین پست می توانید به صورت کامنت برایمان بنویسید تا توضیحش را برایتان بگوییم.

صفحه خصوصی یا عمومی در اینستاگرام

صفحات در اینستاگرام می توانند به صورت عمومی یا خصوصی باشند. در صفحات عمومی افرادی هم که آن را فالو نمی کنند می توانند پست هایش را ببینند و اگر تمایل داشته باشند می توانند آن پیج را فالو کنند.

اما وقتی پیج خصوصی است، تنها افرادی می توانند پست های آن را ببینند که این پیج را فالو کنند. برای فالو کردن پیج خصوصی هم نیاز به اجازه صاحب پیج است.

اگر چه می گویند پیج خصوصی است، اما باز هم امکان دارد پست های شما هم لو برود و دیگران بتوانند آن را ببینند، بنابراین توصیه داریم خیلی مسائل خصوصی را در اینستاگرام منتشر نکنید.

اینستاگرام برای کسب و کار

اینستاگرام به کسب و کارها هم یک لطف هایی کرده و افراد زیادی از طریق آن درآمدزایی می کنند. شما به راحتی می توانید پیج خودتان را به صورت بیزینسی تعریف کنید و آن را به پیج فیس بوک خودتان وصل کنید.

به این ترتیب وقتی پست و استوری در پیج اینستاگرام خودتان منتشر می کنید، در فیس بوک نیز منتشر خواهد شد.

فقط کافی است هر دو پیج را بسازید و بعد آنها را به متصل کنید. در کشورهای دیگر امکانات بیشتری هم برایتان مهیا خواهد شد که در ایران وجود ندارد.

مشکل بسته شدن صفحه اینستاگرام

مشکل اینستاگرام برای بسیاری از افراد این روزها این شده است که پیجشان مسدود بشود و یا اتفاقات دیگر که در ادامه برخی از این مشکلات را برایتان خواهیم گفت.

انجام دادن کارهای تکراری

در قدیم افراد با نصب برنامه های جانبی برای خود لایک الکی یا فیک ایجاد می کردند و بعضا فالوور فیک هم می ساختند. این کارها معمولا توسط روبات ها انجام می شود و اینستاگرام از زمانی به بعد این کار را قدغن کرد.

حال اگر شما هم در پیج خود کاری را به صورت تکراری انجام دهید، اینستاگرام آن را به صورت یک روبات می بیند و اقدام به محدود کردن پیج می کند.

مشکل اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

یک پیام می دهد که تا مدت … ساعت یا روز یا هفته دیگر نمی توانید برخی اقدامات را انجام دهید. هیچ راهی به غیر از انتظار برای به پایان رسیدن این مدت وجود ندارد و هر بار که این کار تکرار شود، این مدت طولانی تر می شود تا اینکه در نهایت به طور کلی پیج بسته خواهد شد.

خریدن فالوور در اینستاگرام

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، کارهای تکراری مانند روبات از طرف اینستاگرام اصلا پذیرفتنی نیست. یکی دیگر از کارهای نامناسب خریدن فالوور در اینستاگرام است. افراد و سایت هایی هستند ادعای این کار را دارند و شما مجبور می شوید مشخصات اکانت خودتان را به او بدهید تا برایتان اقدام کند.

این کار باعث می شود که اینستاگرام پیج شما را اذیت کند و مجبور به تغییر رمز هم خواهید شد و کلا بیشتر از قبل زیر ذره بین خواهید بود.

مشکل اینستاگرام با ادمین های زیاد برای یک پیج

معمولا پیج های کسب و کاری، چند ادمین دارند. وارد شدن تعداد زیاد ادمین به صورت همزمان به یک پیج سبب می شود که اینستاگرام کمی متوجه پیج شما شود. بعضا وقتی که ادمین ها از فیلترشکن هم استفاده می کنند، سبب می شود که آی پی های متفاوت زیادی استفاده شود. این موضوع گاهی باعث مسدود شدن پیج می شود.

معمولا اینستاگرام از شما می خواهد که رمزتان را عوض کنید و مجدد از آن استفاده کنید و یا کلا یک مدت زمانی را صبر کنید تا مجدد بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

وارد کردن سن اشتباه در اینستاگرام 

اگر قبلا سن وارد نکرده باشید، و ناگهان از شما سن پرسیده شود و به اشتباه زیر 13 سال وارد کنید، صفحه شما مسدود می شود. یک پیامی نشان داده می شود که دارای یک دکمه آبی رنگ در پایین آن است. اگر ایمیل تعریف کرده باشید از طریق آن می توانید این اشکال را برطرف کنید. فقط دقت داشته باشید که در ایمیل سنتان را صحیح وارد کرده باشید.

مشکل اینستاگرام و هک شدن

یکی دیگر از مشکلات اینستاگرام، مشکل هک شدن است. گاهی اتفاقاتی می افتد که افراد هنگام ساخت پیج خودشان به آن دقت کافی ندارند و راه را برای هک شدن باز می گذارند. چند نکته را برایتان به اختصار می گوییم اما می توانید پست کامل هک شدن اینستاگرام را هم بخوانید.

مشکل اینستاگرام در ست نکردن ایمیل و شماره موبایل

حتما هنگام ساخت اکانت و پیج برای خودتان، ایمیل و شماره موبایل تعریف کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید آن را به سادگی رفع کنید و تمام دسترسی ها را داشته باشید.

تایید هویت دو مرحله ای

شما می توانید با تایید هویت دو مرحله ای کاری کنید که هر گاه شخصی بخواهد وارد اکانتتان شود، علاوه بر داشتن رمز اصلی، نیاز باشد تا رمزی که به صورت پیامک برای شماره تعریف شده ارسال می شود را هم وارد کند.

این مدل امنیت مانند رمز یک بار مصرف بانکی می ماند.

ندادن رمز خود به دیگران

تا جای ممکن، رمز خودتان را در اختیار دیگران قرار ندهید، می تواند باعث مشکل شما شود. مخصوصا پیج ها و افرادی که ادعای زیاد کردن فالوور دارند. معمولا این افراد اصلا در دسترس  شما نیستند.

بلاک کردن در اینستاگرام

اینستاگرام هم مانند بسیاری دیگر از شبکه های مجازی امکانات بلاک کردن را دارد. با بلاک کردن یک پیج یا فرد، اون دیگر نمی تواند شما را فالو کند، پای پست هایتان کامنت بنویسد و …

در کنار بلاک کردن یک اقدام دیگر محدود سازی فرد است (در اینستاگرام به عنوان restricted نام برده می شود). این فرد می تواند شما را فالو کند، پست هایتان را ببیند و حتی کامنت هم بنویسد. اما، کامنت او را فقط شما به عنوان ادمین پیج می بینید و دیگران نمی توانند آن را ببینند و خود فرد هم متوجه محدود شدنش نمی شود!

مشکل اینستاگرام برای تغییر رمز

بسیاری از مشکلات اینستاگرام نیاز به تغییر رمز خواهند داشت. اما کاربران زیادی در این کار مشکل پیدا می کنند و نمی توانند با موفقیت کار را به پایان برسانند. کاربران زیادی همه روزه در اینستاگرام البان بابت این مشکل پیام می دهند.

مشکل زمانی ایجاد می شود که فرد با اینکه شماره موبایل یا ایمیل تعریف کرده، وقتی که لینک بازسازی رمز برایش ارسال می شود، با زدن روی لینک مجدد به صفحه ای می رود که باید رمز قبلی را وارد کند. این مشکل در جایی رخ می دهد که شما اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کرده باشید.

برای آنکه به راحتی بتوانید رمز را تغییر دهید، وقتی لینک برایتان ارسال می شود، کافی است لینک را در یک رایانه باز کنید که اپ اینستاگرام هم روی آن نباشد، آنگاه به سادگی به صفحه ای هدایت خواهید شد که باید رمز جدید را وارد کنید.

مشکل تیک آبی اینستاگرام 

همان طور که توضیح دادیم، تیک آبی یعنی تاییدیه بر اینکه این شخص و نام و برند صحیح و واقعی است. شما می توانید با خیال راحت آن را فالو کنید.

مشکل اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

برای گرفتن تیک آبی هیچگونه هزینه اضافی هم لازم نیست. فقط صاحب پیج باید اولا معروف باشد، ثانیا در بیرون از اینستاگرام هم سرچ بشود و ثالثا باید یک کارت یا برگه تایید هویت مثلا گواهی نامه، کارت خبرنگاری و … داشته باشد.

از طریق تنظیمات اینستاگرام اقدام می کنید و بعد باید منتظر بمانید. بعد از ثبت اطلاعات اینستاگرام مدارک و وضعیت شما را بررسی می کند. اگر همه چی اوکی باشد، تیک آبی را دریافت می کنید.

چت و تماس تصویری در اینستاگرام 

یکی دیگر از امکاناتی که اینستاگرام ایجاد کرده، امکان چت و تماس تصویری است. با آمدن کرونا نیز امکان چت گروهی نیز مهیا شد. تماس فقط به صورت تصویری امکان پذیر است. اما می توانید پیام های صوتی برای یکدگیر هم ارسال کنید

جمع بندی مشکلات اینستاگرام در موبایل

در این پست کلیاتی در مورد کارهای مختلف در اینستاگرام برخی از انواع مشکل در اینستاگرام برایتان گفته شد. این سرفصل ها به صورت مفصل تر نیز در پست های جداگانه نوشته شده اند. اما اگر سوالی داشتین، می توانید در پایین همین پست به صورت کامنت سوال کنید تا کارشناسان البان پاسختان را بدهند.

18 دیدگاه

  • سلام زبان اینستاگرام فارسی ولی هر دفعه میرم باز میگه که مشکل وجود دارد و از فارسی امریکایی استفاده کنید دلیلش چیه

  • سلام. من در اینستاگرام به اشتباه اکانت جدید ساختم و حالا میخوام دیلیت کنم. میشه راهنمایی کنید که چطور میتونم بدون داشتن پسورد، دیلیت اکانت کنم.

  • سلام
    براي داشتن چند اكانت اينستاگرام مثل واتس اپ بايد برنامه ديگه اي نصب كرد ؟ مسكلي براي اينستاگرام پيش نمي ياد ؟

    • سلام
      نه، شما می تونید تا 5 اکانت روی یک نرم افزار که نصب کردین، داشته باشید. نیازی نیست به نصب اپ دیگری نیست و به هیچ عنوان اپ های مشابه را هم نصب نکنید

  • سلام
    وقت بخیر من اینستاگرام بر روی لپتاپ دارم ولی مشکل این هستش که وقتی به دیگران مسیج میدم پیامم پاک میشه و برای طرف مقابل نمیره
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام
      از آنجا که اینستاگرام مربوط به فیس بوک میشه، وقتی در حالت وب و روی کامپیوتر متصل می شین، این مشکل پیش میاد و نیاز هست که از فیلترشکن استفاده کنید. اما توصیه داریم این کار را نکنید چون با تغییر آی پی و اتصال از دو آی پی از دو کشور متفاوت ممکن است برای پیجتون مشکل پیش بیاد

  • سلام، ممنون از مطلب خوبتون. اکانت بیزینسی اینستاگرام رو حتما باید به فیسبوک وصل کنیم؟

    • سلام
      حتما لازم نیست. اما اگر وصل کنید هر پستی در اینستاگرام بذارید مستقیم در فیس بوک هم منتشر میشه و می تونید علاوه بر اون از امکانات تبلیغاتی خود اینستاگرام هم اینطوری استفاده کنید

  • سلام. چند وقتیه بعداز بروزرسانی اینستاگرامم ابزارای بالای استوری بالا نمیان منظورم مداد و پاک کن استوری هست ک کلا هرچی روشون میزنم هیچی بالا نمیاره ک استفاده کنم مشکل از چیه؟

    • سلام
      اگر رمز ورودتان را بلدین، و یا اکانتتون به یک شماره موبایل و ایمیل وصل است که بتوانید رمز عبور را بازیابی کنید، یک مرتبه کلا اینستاگرام را پاک و مجدد نصب کنید. شاید مشکل گشا باشد.

  • سلام
    ممنون از مطلب خوبتون. خیلی جامع و کامل به چند تا از مشکلاتی که تو اینستاگرام داشتم اشاره کرده بود.

  • سلام،‌ مطلب جامعی بود و مرسی. یه سوال، اگه یکی رو توی اینستاگرام بلاک کنیم، براش نوتیفیکیشن می‌ره؟ و متوجه می‌شه؟

    ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید