مشکل تلگرام موبایل و انواع راه حل و موضوعات پیرامون آن

مشکل تلگرام | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

در رابطه با انواع مشکل تلگرام باید بگوییم که هک شدن، بلاک کردن و اتصال آن از بیشترین مشکلات بوده که کاربران زیادی در مورد آن سوال می کنند. البان در ادامه در مورد مشکلات و راه حل های مختلف آن برایتان می گوید. مشکل تلگرام یکی از انواع مشکلات نرم افزاری موبایل محسوب می شود.

مشکل تلگرام در اتصال

بعد از آنکه به دلایل سیاسی اجتماعی تلگرام مسدود شد، اتصال یکی از بزرگترین مشکلات افراد در استفاده از تلگرام محسوب می شود. افراد زیادی برای این کار مشکل دارند که دو راه حل کلی را برایتان خواهیم گفت.

مشکل تلگرام | تعمیرات موبایل البان

رفع مشکل اتصال تلگرام با فیلترشکن

اولین کار استفاده از انواع فیلتر شکن است که به نوعی مسدودسازی ها را دور می زنید. بعضا راهگشا هست و مشکل خیلی از افراد را حل کرده است.

اما مشکل این است که اولا مصرف اینترنت شما بیشتر می شود، ثانیا باتری سریعتر خالی می شود و در نهایت با روشن ماندن آن برخی از اپ ها مخصوصا اپ های بانکی داخلی از کار می افتند. برای همین بهتر است هرگاه که از تلگرام بیرون می آیید، آن را خاموش کنید.

استفاده از پروکسی های داخلی تلگرام

بعد از اینکه تعدادی دیگری از کشورها تلگرام را نیز فیلتر کردند، خود تلگرام در قالب یک به روز رسانی پروکسی های ساکس و MTPROTO را ارائه کرد تا افراد بتوانند با کمک آنها و بدون نیاز به تغییر آی پی خود از تلگرام استفاده کنند.

انواع کانال هایی هستند که این گونه پروکسی ها را ارائه می کنند و می توانید با استفاده از آنها از تلگرام به سادگی استفاده کنید.

دانلود بی رویه تلگرام و مشکل پر شدن حافظه

وقتی در ابتدا تلگرام را نصب می کنید، تنظیمات روی حالتی فعال است که تمام عکس ها و فیلم ها خود به خود دانلود می شوند. این دانلود شدن، با توجه به سرعت پایین به دلیل مدل متصل شدن، می تواند آزار دهنده باشد. ضمن آنکه به سرعت حافظه گوشی شما را هم پر خواهد کرد.

بنابراین اولین اقدام بعد از نصب تلگرام در تنظیمات دانلود خودکار را غیرفعال کنید.

به علاوه، هر چند وقت یک بار، در تنظیمات تلگرام، به بخش حافظه بروید و ببینید که چه مقدار از حافظه را اشغال کرده است. معمولا کمی زمان می برد تا عدد را به شما نشان دهد. دقت داشته باشید، که پاک کردن این اطلاعات به گونه ای است که بعدا هم می توانید مجدد آنها را دانلود نمایید.

مشکل تلگرام | تعمیرات موبایل البان

مشکل هک شدن در تلگرام 

یکی از مسائلی که افراد زیادی در مورد آن سوال می کنند هک شدن اکانت تلگرامی آنهاست. این موضوع در مورد تلگرام اصلی کمتر ممکن است اما در تلگرام های فرعی ممکن است اتفاق بیفتد.

اما با فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای می توان از این کار پیشگیری کرد و تنها شخصی که سیم کارت شما را داشته باشد می تواند به اکانت شما دسترسی داشته باشد.

به علاوه شما همواره می توانید در تنظیمات تلگرام ببینید که اکانت های فعال شما کدام ها هستند. هر اکانتی که برایتان غریبه بود، به راحتی می توانید از راه دور پاک کنید.

بلاک شدن یا بلاک کردن در تلگرام

موضوع پر سوال دیگر در باب مشکل تلگرام بحث بلاک شدن و بلاک کردن در تلگرام است. افراد زیادی در این رابطه در بلاگ سوالات خود را می پرسند.

وقتی شخصی شما را بلاک می کند:

1- نمی توانید زمان آنلاین بودن او را ببینید. معمولا می نویسد، last seen a long time ago

2- نمی توانید عکس پروفایلش را ببینید

3- نمی توانید به او پیام بفرستید

هر پیامی هم که به او بفرستید بعدا هم به او نخواهد رسید  اما پیام های قبلی را می توانید و او نیز می تواند برای هر دو طرف به صورت کامل طوری که دیگر قابل بازیابی نباشد، پاک کنید.

تغییر شماره در تلگرام

تلگرام به شما این امکان را می دهد که اولا بتوانید روی یک گوشی چندین اکانت با شماره های متفاوت داشته باشید، یعنی روی یک برنامه تلگرام چند اکانت داشته باشید و ثانیا به شما امکان تغییر شماره خودتان را هم می دهد.

با تغییر شماره لازم نیست از تلگرام خارج شده و مجدد وارد شوید. اگر این امکان موجود نبود، باید که با شماره جدیدتان مجدد تمام چت ها و گروه ها و کانال ها را پیدا کرده و عضو آنها شوید.

به روز رسانی های تلگرام

تلگرام مرتب در حال ارائه انواع به روز رسانی هاست تا حداقل 500 میلیون کاربر روزانه آن بتوانند تجارت بهتری داشته باشند. برای به روز کردن تلگرام باید از روش های اصلی اقدام کنید.

مشکل تلگرام | تعمیرات موبایل البان

یعنی از طریق اپ استور یا گوگل پلی. به راحتی قابل به روز رسانی است و در کامپیوتر هم خودش خود به خود به روز خواهد شد و کار اضافه نیاز ندارد.

توصیه اکید دارم که به هیچ عنوان از تلگرام های فرعی استفاده نکنید چرا که از لحاظ امنیتی اصلا قابل اطمینان نیستند.

مشکل تلگرام های غیر اصلی

یکی از روش هایی که متاسفانه افراد برای دور زدن مسدود شدن تلگرام به کار می برند، استفاده از تلگرام های فرعی مانند موبوگرام و … است. تلگرام یک نرم افزار منبع باز است و همه به راحتی می توانند اپلیکیشن مشابه آن بسازند.

اما چیزی که مهم است، امنیت این اپلیکیشن هاست. شاید با این تلگرام های غیر اصلی دیگر فیلتر بودن آزارتان ندهد، اما همین که آنها می توانند بدون اجازه شما، به تمام مخاطبان و گروه ها پیام ارسال کنند، معلوم نیست که چه کارهای دیگری هم ممکن است بدون اجازه شما انجام دهند.

بنابراین توصیه داریم تا جای ممکن سراغ تلگرام های غیر اصلی نروید.

تلگرام یا واتساپ؟

یک سوالی که خیلی مطرح می شود تلگرام استفاده کنیم یا واتساپ؟ تلگرام خیلی امکانات بیشتری دارد و از لحاظ امنیتی خیلی برتر از بسیاری از اپ های مشابه دیگر است، اما مشکل اصلی آن مسدود بودن و مشکلات اتصال در آن است.

این باعث شده که افراد بسیاری به سراغ واتساپ بروند، اما واتساپ نتوانسته به اندازه انگشت کوچک تلگرام هم امکانات ایجاد کند، اما به جهت اینکه مسدود نیست، افراد ناچارا از آن استفاده می کنند.

جمع بندی مشکلات تلگرام و راه حل های آن

در این مقاله انواع مسائل مربوط به تلگرام را بیان کردیم. این مقاله خلاصه وار بود، اما برای تمام این موضوعات پست های جداگانه ای برایتان مهیا ساخته ایم. هر مشکلی که داشته باشید، می توانید به راحتی با مقالات بلاگ البان مشکلات را حل نمایید.

اما اگر متوجه نشدید، یا همچنان مشکلتان پابرجا بود، به راحتی می توانید در پایین هر کدام از مقالات و یا همین مقاله، سوال خود را به صورت کامنت مطرح کنید تا کارشناسان البان در اسرع زمان سوالتان را پاسخ دهند.

10 دیدگاه

  • سلام
    اکانت تلگرام من هک شده و فرد دیگه ای وارد شده به اون و داره به دوستان و آشنایان پیام می ده و درخواست پول می کنه.
    چه کار باید بکنم؟

    • سلام
      چطوری اکانتتون هک شده؟
      اگر هنوز در دستگاهی از اون اکانت دارید، حذف سشن های فعال رو انجام بدید
      به دوستان نزدیکتون هم اطلاع بدین
      معمولا بعد از 24 ساعت هم برای فعال کردن مجدد تلگرام روی گوشی با پیامک ممکن می شود
      به پلیس هم حتما اطلاع بدین

      در ضمن لطفا قابلیت two-factor authentication در تلگرام را فعال کنید. اگر قبلا هم این کار را کرده اید چون امکان بازیابی با ایمیل فعال شده، باید مجدد این کار را انجام دهید

    • سلام
      روز بخیر
      با توجه به تحریم شدن هواوی توسط گوگل، احتمال سرویس گوگل برای شما از کار افتاده باشد. برای به روز رسانی از سایت خود تلگرام اقدام کنید (البته که با فیلترشکن روشن)

  • سلام
    متاسفانه تلگرامم هک شده و یکی داره برای دیگران پیام درخواست کمک می ده؟ چه کار باید بکنم ؟

    • سلام
      به سایت تلگرام و بخش پشتیبانی بروید و این موضوع را مطرح کنید.
      حتما تایید هویت دو مرحله ای را فعال کنید تا این گونه مشکلات پیش نیاید
      اگر نیاز به کمک بیشتری داشتین، می توانید از طریق دایرکت در اینستاگرام البان https://www.instagram.com/elbaancom/ سوالات خودتان را بپرسید

  • سلام، ممنون از مطلب خوبتون. در مورد واتساپ و تلگرام گفتید، نظرتون در مورد سیگنال چیه؟ بهتره در مقایسه با تلگرام؟ یا نه.

    • سلام
      سیگنال هم خوبه، اما هنوز خیلی همه گیر نشده و خیلیا ازش استفاده نمی کنن. اما شاید از واتساپ هم بهتر باشه ولی تلگرام اگر موضوع فیلتر بودنش رو در نظر نگیریم، خیلی بهتر از بقیشونه

دیدگاهتان را بنویسید