تغییر شماره تلفن در تلگرام ، شماره تان را عوض کنید، اما چت هایتان بمانند!

تغییر شماره تلفن در تلگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

بارها شده که افراد به دلایل مختلف بخواهند شماره خود را عوض کنند. این کار با تعویض سیم کارت به راحتی انجام می گیرد، اما تمام نرم افزارهایی که روی شماره قبلی ست شده بودند، روی همان شماره می مانند و انتقال فایل های آن به شماره جدید گاهی غیر ممکن است. اما تغییر شماره تلفن در تلگرام کاری است بس ساده که خود تلگرام بدون نیاز به نرم افزار سومی این مهم را ممکن ساخته است.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج در تلگرام

تغییر شماره تلفن در تلگرام هم از طریق کامپیوتر امکان پذیر هست و هم از طریق گوشی. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از تغییر شماره تلفن در تلگرام شماره جدیدتان به اطلاع تمام کسانی که در تلگرام شماره قبلی شما را داشته اند می رسد مگر کسانی را که شما بلاک کرده اید!


بعد از تغییر شماره تلفن در تلگرام شماره جدیدتان به اطلاع تمام کسانی که در تلگرام شماره قبلی شما را داشته اند می رسد مگر کسانی را که شما بلاک کرده اید!


روند کار در کامپیوتر و موبایل کاملا مشابه هست. در تلگرام واحد بخش تنظیمات شوید. در گوشی های اندرویدی و در رایانه، روی شماره ای که از شماست و تلگرامتان با آن ست شده است را بزنید. پنجره ای باز می شود که در پایین آن یک گزینه تغییر شماره وجود دارد. آن را انتخاب نموده و شماره جدید را یادداشت نمایید. اما در گوشی های آیفون وقتی وارد بخش تنظیمات می شوید دیگر شماره ای نمی بینید، کافی است کمی پایین تر رفته و از همانجا روی گزینه تغییر شماره بزنید و مابقی کار مشابه اندروید و رایانه هست.

تغییر شماره تلفن در تلگرام اِلـبان

این موضوع که شماره جدید به اطلاع دیگران می رسد، هم می تواند خوب باشد و هم بد! از این حیث خوب هست که شماره جدید شما به اطلاع دیگران خواهد رسید، اما از همین جهت اگر بخواهید که شخصی شماره جدیدتان را نداشته باشد مشکل خواهید داشت مگر آنکه پیش از تغییر شماره فرد مورد نظر خود را بلاک کنید. نحوه بلاک کردن در تلگرام را در پستی دیگر آموزش داده ایم و لینک آن را در بالای صفحه گذاشته ایم.

در صورتیکه در این خصوص سوالی داشتید می توانید در زیر همین پست سوال خود را بپرسید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان پاسخ شما را بدهند.

8 دیدگاه

  • باسلام .اگه کسی راکه بلاک کرده ایم اگه به نحوی خودش راانبلاک کنه باتغییر شماره بازهم صفحه تلگرام ماروداره

  • سلام.
    اگر در تلگرام کسی رو بلاک کنیم و بعد شمارمون رو تغییر بدیم،بعد از تغییر شماره شخص مورد نظر رو که بلاک کردیم آنبلاک کنیم،
    مجدد تلگرام مارو میبینه یا خیر؟
    و یا شماره ای که تغییر دادیم؟
    نمی دونم شمارمو سیو دارد یا خیر.
    میتونم سکیوریتی رو طوری تغییر بدم که شمارمو نبینه ؟

  • سلام وقتتون بخیر
    اگه من تو تلگرام لیست همه ی مخاطبامو دلیت کنم،بعد شمارمو خصوصی کنم (مثلا بزنم هیچ کس شماره ام را نبیند و بقیه تنظیمات سکیورتیشو خصوصی بزنم) و بعدش تصمیم بگیرم که شمارمو تغییر بدم آیا مخاطبام که منو سیو دارن از تغییر شمارم باخبر میشن؟
    چون خیلیا هستن که شمارمو دارن ولی من شمارشونو ندارم که بخوام بلاکشون کنم و بعد شمارمو عوض کنم
    و نمیخوام کسی از تغییر شماره جدیدم باخبر بشه و میخوام خودم به کسایی که میخوام شخصا اطلاع بدم
    میخواستم ببینم اینجوری کسی میفهمه که شمارمو عوض کردم؟

    • سلام
      معمولا هنگام تغییر شماره می تونید بگین که مخاطبین متوجه نشن، اما با توجه به اینکه باهاشون سابقه چت داشتین، احتمالا متوجه خواهند شد، اما شماره جدیدتون را اگر در تنظیمات گزینه عدم نمایش را زده باشید نمی تونن ببینن

دیدگاهتان را بنویسید