انواع مشکل گوشی موبایل و راهکارهای رایگان برای آنها

مشکل گوشی | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

انواع مشکل گوشی موبایل شما به دو دسته کلی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند. گاهی اوقات مشکلات سخت افزاری را می توان بدون کارهای سخت افزاری و نیاز به تعمیرات موبایل حل کرد و مشکلات نرم افزاری نیز بعضا قابل حل توسط خود کاربران هستند.

البان برایتان انواع این گونه مشکلات را با راه حل آنها بیان خواهد کرد. در ادامه انواع دسته های مشکل گوشی موبایل را بیان خواهیم کرد.

موضوعات مختلف مشکل موبایل چه هستند؟

موضوعات مختلف مشکل گوشی موبایل را براساس تجربه چندین ساله البان در امر تعمیرات تخصصی موبایل به شکل بخش های زیر دسته بندی می شوند.

مشکل گوشی با حافظه پر

به جرات می توان گفت که یکی از بیشترین مشکلات کاربران اندرویدی که درخواست های زیادی در واحد مشاوره تعمیرات موبایل البان را به خود اختصاص داده است، مشکل حافظه گوشی موبایل است که بدون هیچ کاری، سریع پر می شود.

پر شدن حافظه باعث می شود تا کاربر نتواند از خیلی از امکانات گوشی اش استفاده کند و همین موضوع خیلی کلافه اش خواهد کرد. این موضوع می تواند ناشی از نرم افزارهای جانبی باشد یا که خود اندروید و سیستم عامل باعث چنین موضوعی شود.

نرم افزارهایی که شما در آنها عکس ها و فیلم های مختلف می بینید و شاید حواستان نباشد که دانلود خودکار آنها را بسته باشید. نرم افزارهایی نظیر تلگرام و واتساپ که کاربرد زیادی در زندگی امروز ما دارند.

مشکل گوشی | تعمیرات موبایل البان

برخی از برنامه های اشتراک فایل نیز مانند شیر ایت و زاپیا هم هستند که از فایل های داخل آنها غافل می شویم و متوجه نیسیتم که چه فضای زیادی را اشغال کرده اند.

خود اندروید و کش هایی که نگه می دارد نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد این مشکل گوشی است.

قانون رجیستری و مشکل گوشی های بدون رجیستری

قانون رجیستری که برای پیشگیری از قاچاق گوشی ایجاد شد، بعضا کاربران را دچار مشکل کرده است. مخصوصا برای کاربران که اقدام به خرید گوشی می کنند و مخصوصا آنهایی که می خواهند گوشی دست دوم بخرند.

اموری مانند انتقال مالکیت، رجیستری گوشی مسافر، رجیستر بودن گوشی و … همگی در این دسته از مشکلات می گنجند. برای تمام این موارد نیز توضیحات کاملی برایتان آماده کرده ایم و با توجه به تغییرات قانون، آنها را به روز رسانی نیز می کنیم.

مشکلات داخلی گوشی

یکی از دیگر از انواع مشکل گوشی مشکلاتی است که کاربران با تنظیمات و مسائل داخل گوشی دارند. تنظیمات مربوط به جیمیل و گوگل پلی و … گاهی اوقات به دلیل تنظیمات نادرست بخش از کارکرد گوشی مختل می شود و کاربر بسیار ناراحت و عصبانی می شود.

درمورد تنظیمات گوشی معمولا زبان انگلیسی به کمک شما خواهد آمد، هرچند که می دانیم گوشی های اندرویدی قابلیت فارسی شدن دارند، اما گاهی اوقات ترجمه ها به گونه ای گیج کننده هستند که با حالت انگلیسی خیلی بهتر می توان کار کرد.

البان این موارد را با زبانی ساده برایتان خواهد گفت تا مشکل را به سادگی و خودتان برطرف سازید.

مشکلات نرم افزاری گوشی

این مشکلات، مشکلاتی هستند که انواع نرم افزارها برایتان ایجاد می کنند. چه ویروس ها و چه برنامه هایی که در آنها ممکن است دچار مشکلاتی بشوید.

کاربران زیادی هر روزه از البان در رابطه با نحوه بلاک کردن تلگرام و واتساپ و راه های پیشگیری از هک شدن اکانت ایسنتاگرامشان سوال می کنند. این مشکلات نرم افزاری را البان برایتان توضیح داده و راه حل آنها را نیز بیان می کند تا مشکل گوشی شما به راحتی حل شود.

معرفی انواع اپلیکیشن 

برای استفاده حداکثری از گوشی، باید در آن اپلیکیشن های مختلف نصب و استفاده کرد. اما باید مراقب بود که به هر برنامه ای نمی توان اعتماد کرد و باید پارامترهای زیادی را مدنظر داشت.

ما در البان سعی می کنیم تا برای استفاده بهتر از گوشی، انواع اپلیکیشن ها را معرفی کنیم تا به اندازه پولی که برای خرید گوشی تان هزینه کرده اید از آن استفاده کنید و یا حتی بیشتر.

مشکل امنیت گوشی موبایل

گوشی موبایل ما دیگر یک وسیله معمولی برای برقراری ارتباط نیست. بلکه ما در آن اطلاعات بسیار مهم و شخصی نگهداری می کنیم که اصلا دوست نداریم دست کسی بیفتد. بنابراین امنیت گوشی برایمان بسیار مهم است.

مشکل گوشی | تعمیرات موبایل البان

امنیت گوشی ما می تواند به واسطه برخی اپلیکیشن ها دچار مشکل شود. ممکن است گوشی ما هک شود و هزاران مشکل دیگر. در بسیاری از این موارد خود کاربران می توانند با آموزشی ساده مشکل را حل کنند و نیازی به مراجعه به تعمیرکار موبایل ندارند.

مشکلات پیش آمده از وسایل جانبی گوشی

گاهی مشکل گوشی موبایل به دلیل استفاده از وسایل جانبی آن پیش می آید. این موضوع در رابطه با شارژر و کابل شارژ بیشترین داستان را  دارد. شارژرهایی که به نام اصلی فروخته می شوند اما کمترین استانداردها را هم ندارند.

گاهی وصل کردن گلس نامناسب نیز باعث می شود که روی سنسورهای گوشی پوشیده شوند و مشکلاتی به این دلیل ایجاد کنند و یا آهنربای موجود در برخی کیف ها که ممکن است روی برخی عملکردهای گوشی تاثیر منفی بگذارد.

اگر مشکل گوشی با کارهای گفته شده حل نشد چکار کنیم؟

در برخی موارد پیش می آید که فرد با وجود انجام تمام توضیحات گفته شده برای مشکل گوشی اش، باز هم نمی تواند مشکل را برطرف سازد و نیاز به کارهای بیشتری خواهد بود. برای این موارد هم نگران نباشید.

شما در ابتدا می توانید هر زمان که بخواهید، در پایین پست مربوطه در مورد مشکل خودتان به صورت کامنت سوال را مطرح کنید و کارشناسان نیز در اولین فرصت سوال شما را پاسخ خواهند داد. اما اگر مشکل را نتوان با کامنت حل کرد، قطعا از شما می خواهند که درخواستی ثبت کنید.

با ثبت درخواست، کارشناسان در بخش مشاوره تلفنی با شما تماس می گیرند و به صورت رایگان راهنماییتان می کنند. البته که روش دوم هم رایگان هست، اما گاهی ممکن است به دلیل تعداد زیاد درخواست ها، زمانبر تر از حالت کامنت باشد. ضمن اینکه واحد مشاوره تنها در زمان های اداری و باز مجموعه فعال است و ممکن است نسبت به زمان ثبت درخواست شما، کمی فاصله پیدا شود.

اما کامنت ها در زمان های بسیاری بررسی می شوند و پاسختان نوشته خواهد شد. ضمن اینکه شاید سوال شما، مربوط به شخص دیگری هم باشد که با دیدن آن و جوابش مشکل او نیز حل خواهد شد.

16 دیدگاه

    • سلام
      دقیق متوجه منظورتان نشدیم.

      اما اگر مشکل خاصی است و گوشی را به صورت نو تهیه کرده اید، باید از فروشنده و شرکت گارانتی بپرسید
      درغیر اینصورت می توانید هر برنامه ای را که بخواهید نصب کنید

  • سلام ؛ ممنون از سایت خوبتون❤️.یک سوال اگر گوشی روت بشه چه مشکلاتی رو می‌تونه برای هارد ایجاد کنه

    • سلام
      خواهش می کنم
      به صورت کلی مشکلی پیش نمیاره
      اما وقتی گوشی روت میشه، اپلیکیشن ها دسترسی های سیستمی پیدا می کنند. اگر یک اپلیکیشن مخرب نصب کنید، ممکن است اتفاقات بدی برای گوشی بیفتد

  • سلام، وقت به‌خیر. شما مشکلات مربوط به حافظه گوشی رو هم می‌تونین حل کنین؟ من یه آیفون دارم که جای دیگه بردم گفتن هاردش مشکل پیدا کرده. حالا نمی‌دونم چی کار باید بکنم.

    • سلام
      بله، در مورد آیفون می تونیم به راحتی هارد را تعویض کنیم و حتی از ظرفیت های بالاتر هم استفاده کنیم

  • سلام
    وقت به خير
    پر شدن حافظه گوشي مي تونه منجر به مشكل سرعت گوشي در موبايل هاي آيفون بشه ؟

  • سلام، ممنون از مطلبتون. شما برای تعمیرات موبایل در شهرستان نمایندگی دارین؟ من تهران نیستم، چطوری می‌تونم موبایلم رو تعمیر کنم؟ تعمیرکارهای اینجا خیلی تخصص ندارن.

    • سلام
      متاسفانه هنوز خیر، می توانید گوشی یا لپ تاپتون را با پست برایمان ارسال کنید، بعد از بررسی خدمتتون اعلام قیمت می کنیم و سپس بعد از تعمیر دستگاه تعمیر شده را برایتان ارسال خواهیم کرد.

  • سلام
    گوشیم به شدت مشکل کندی پیدا کرده ؟ آیا خودم می تونم متوجه بشم که نیاز به ریست داره یا اینکه باید هاردش رو ارتقا بدم؟ شما خدمات در محل برای تهران هم دارین؟

    • سلام
      کندی گوشی می تونه چند دلیل داشته باشه، یکیش پر بودن حافظه گوشی است، دیگری کهنه شدن گوشی است و ….
      اینکه حافظه پراست یا نسخه نرم افزاری گوشیتون قدیمی است را می توانید خودتان بفهمید اما شاید موارد دیگر را به راحتی متوجه نشوید
      برای خدمات در محل برخی کارها که امکان انجامش وجود دارد در تهران ارائه سرویس می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید