دیدن مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن در گوشی های آیفون

Signal Strength DigiDoki
نوشته شده توسط البان

در یک پست درمورد نحوه افزایش میزان آنتن دهی گوشی به شما نکاتی را بیان کردیم. حالا می خواهیم در مورد اینکه چگونه مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن را در گوشی های آیفون دید توضیحاتی را برایتان شرح دهم. این عدد لزوما نباید خیلی بزرگ باشد و اگر احساس کردید که آنتن دهی گوشی تان ضعیف است، لازم نیست بلافاصله از تعمیرات موبایل آیفون استفاده کنید بلکه می توانید این اعداد را تست کنید.

برای دیدن مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن باید به فیلد تست در گوشی آیفون خود بروید.

 

تذکر مهم: لطفا در این فضای گوشی تغییرات زیادی ایجاد نکنید، چراکه ممکن است گوشی خود را با تنظیمات اشتباه، مشکل دار کنید!

 

اما چگونه می توان به فیلد تست در گوشی آیفون وارد شد؟ به بخش شماره گیری گوشی خود بروید. در این بخش شماره زیر را وارد نمایید:

*3001#12345#*

از آنجا که ممکن است شماره ها در سیستم های مختلف، با جابجایی خوانده شوند آن را به حروف هم بیان می کنیم: ستاره-سه-صفر-صفر-یک-مربع-یک-دو-سه-چهار-پنج-مربع-ستاره

بعد از وارد کردن این شماره دکمه تماس را بزنید.

بعد از انجام شماره گیری بالا وارد فیلد تست در گوشی خود می شوید. در این حالت خطوط مربوط به میزان قدرت سیگنال آنتن به  مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن تبدیل می شود. این عدد برحسب دسیبل بوده و مقداری است منفی. هرچقدر این عدد به صفر نزدیکتر باشد (مقدار عدد بدون درنظر گرفتن علامت منفی کوچکتر باشد) یعنی سیگنال قوی تری در اختیارتان هست. حداقل میزان سیگنال برای آنتن دهی مقدار -113 دسیبل می باشد.

Field-Test-iPhone-DigiDoki

فیلد تست آیفون، اِلـبان

با زدن دکمه خانه (Home Button) به راحتی می توانید از این حالت خارج شوید. اما اگر بخواهید این عدد را نگه دارید به ترتیب دیگری عمل کنید. در حالت تست، دکمه پاور گوشی را نگه دارید تا آنکه عبارت کشیدن برای خاموش کردن روی گوشی ظاهر شود. وقتی این عبارت ظاهر شد، دست را از روی دکمه پاور برداشته و دکمه خانه را نگه دارید. آنقدر این دکمه را نگه دارید تا به صفحه عادی گوشی خود برگردید.


مرتبط: آموزش نحوه مسدود کردن پیامک در iOS


به این ترتیب در گوشه بالای سمت چپ گوشیتان مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن دیده می شود. برای تغییر به حالت خطی هم کافی است روی آن را لمس نمایید.

برای برگشتن به حالت قبلی (بدون نمایش مقدار عددی قدرت سیگنال آنتن) مجددا کد گفته شده را شماره گیری نمایید تا وارد فیلد تست شوید. این بار دکمه خانه را فشار دهید تا از این حالت خارج شده و نمایش قدرت سیگنال گوشیتان نیز به حالت خطی قبل بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید