شبیه ساز اندروید را روی ویندوز نصب کنید و بدون داشتن موبایل از آن استفاده کنید!

شبیه ساز اندروید دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

حتما این موضوع برایتان پیش آمده که ای کاش فلان اپ را روی کامپیوتر هم داشتم و در آنجا هم می توانستم از آن استفاده کنم. چه بازی خوب و جمع و جوری، خیلی بده که نسخه ویندوز اون وجود نداره! خوشبختانه شبیه ساز اندروید برای ویندوز مشکلات شما را حل خواهد کرد.

بعضا این گونه برنامه ها برای تعمیرات گوشی نیز لازم می شوند که تعمیرکاران باید تا حدی با قابلیت هایشان آشنا باشند.

البته کار با این شبیه سازها به سادگی نصب برنامه روی ویندوز نیست، اما این به این معنا نیست که نتوانید از آنها استفاده کنید. البان نمونه هایی از نرم افزارهای شبیه ساز اندروید روی ویندوز را به شما معرفی خواهد کرد تا بتوانید با استفاده از آنها برنامه های دلخواه اندرویدی خودتان را روی رایانه شخصی تان داشته باشید.

شبیه ساز اندروید بلواستکس (Bluestacks Emulator)

به جرات می توان گفت معروف ترین و قدرتمندترین شبیه ساز اندروید نرم افزار بلواستکس است. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا تمام اپ هایی که تا اندروید 7.1.2 کار می کنند روی سیستم شما نیز به راحتی کار کنند. این نرم افزار کاملا رایگان بوده، اما برای نویسندگان اپ که می خواهند کارهای خاصی انجام دهند، می توانند با پرداخت ماهانه 2 دلار به این ابزار قدرتمندتر دست پیدا کنند.

شبیه ساز اندروید اِلـبان

اما مراحل استفاده از شبیه ساز بلواستکس:

1- نرم افزار را دانلود کنید. توصیه می کنیم برای دانلود بلواستکس از سایت خود آن استفاده کنید (دانلود Bluestacks)

2- برنامه دانلود شده را نصب کنید. نکته مهم این است که شما نمی توانید فایل نصبی را تغییر دهید و این برنامه باید روی درایو بوت شما (همانجایی که ویندوز نصب است) نصب شود.

3- وقتی برنامه نصب شد، آن را باز کنید. باید اکانت گوگلی خود را وارد کنید. با این کار اگر همان اکانت گوگل گوشی اندرویدی خود را وارد کرده باشید، لیستی از تمام اپهایی که روی گوشی دانلود کرده اید را خواهید دید!

4- اگر هم گوشی اندروید ندارید، ناراحت نباشید، باز هم می توانید اپها را دانلود کنید و از آنها روی کامپیوتر خود استفاده کنید.

شبیه ساز اندروید با روش بوت دوگانه

Phoenix OS

در این روش شما کلا یک سیستم عامل دیگر باید روی رایانه خود نصب کنید. سیستم عاملی در کنار ویندوز. همانطور که از توصیف اولیه آن بر می آید کار در این روش به سادگی روش قبلی نیست، اما این روش برای اهل فن مزیت هایی هم دارد. در این بخش دو سیستم عامل شبیه ساز اندروید معرفی خواهیم کرد:

سیستم عامل فونیکس (Phoenix OS) برای شما یک محیط اندرویدی 7.1 یا 5.1 ایجاد می کند و رایانه شما را به یک سیستم اندرویدی تبدیل می کند. نحوه کار با آن کمی پیچیده تر هست:

1- از سایت مربوطه برای دانلود سیستم عامل فونیکس اقدام کنید (دانلود Phoenix OS). هنگام دانلود دقت کنید که کدام نسخه اندروید برایتان مطلوب است.

2- یک پارتیشن جدید روی رایانه خود مخصوص این برنامه ایجاد کنید.

3- رایانه را ری استارت کرده و روی حالت بوت اقدام به نصب آن نمایید.

4- بعد از نصب شما یک سیستم عامل اندرویدی دارید!

شبیه ساز اندروید اِلـبان

Android-X86

سیستم عامل دوم که به شما معرفی می کنیم، سیستم عامل Android-X86 است. این سیستم عامل متن باز بوده و در حال حاضر از اندروید 8.1 پشتیبانی می کند. در ابتدا خوب است ببینید که آیا این سیستم عامل روی رایانه شما کار می کند یا خیر. برای این کار به بخش مربوط به تطبیق پذیری سخت افزاری بروید. اگر همه چی اوکی بود به ترتیب زیر اقدام کنید:

1- برای دانلود سیستم عام Android-X86 به سایت آن مراجعه کنید. اگر رایانه شما در لیست گفته شده نبود، نگران نباشید، حالت کلی آن را دانلود کنید.

2- برنامه UNetbootin را دانلود و نصب کنید. این برنامه را باز کنید، فایل دانلود شده در مرحله قبلی را انتخاب کنید. USB را از بین گزینه ها انتخاب کنید. صبر کنید تا فایل نصبی در فلش وارد شود.

3- سیستم را ری استارت کنید. در بخش بوت گزینه یو اس بی را انتخاب کنید. و بعد از منوی UNetbootin سیستم عام Android-X86 را انتخاب کنید.

4- برای نصب برنامه باید یک پارتیشن انتخاب کنید، از شما پرسیده می شود که پارتیشن فرمت شود، می توانید خیر را انتخاب کنید.

5- بعد از نصب برنامه باید گزینه نصب GRUB را اوکی کنید. و سپس از شما اجازه make system r/w را می گیرد که باید بپذیرید. (این گزینه برای این است که اجازه خواندن و نوشتن به آن بدهید)

6- مجدد سیستم را ری استارت کنید، با استفاده از گوگل پلی می توانید همچون فونیکس برنامه نصب کنید!

شبیه ساز اندروید اِلـبان

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید