تعمیرات گوشی موبایل به صورت کاملا راحت و بدون دردسر

تعمیرات گوشی البان
نوشته شده توسط البان

تعمیرات گوشی با توجه به اهمیت گوشی موبایل این روزها اهمیت بسیار خاصی دارد. در این مقاله سعی داریم تا برای شما انواع مشکلات گوشی که نیاز به تعمیر گوشی می شود را بگوییم و بهترین و مطمئن ترین راهکار تعمیرات گوشی را نیز برایتان بیان خواهیم کرد.

تعمیرات گوشی البان

مشکلات نرم افزاری که خودتان می توانید برطرف کنید

برخی از مشکلات گوشی هستند که تنها راهکارشان کارهای نرم افزاری یا بازی کردن با تنظیمات گوشی است. این گونه موارد اصلا نیاز به تعمیرات گوشی نخواهند داشت و خود شما می توانید با کمی کمک و مشاوره حلشان کنید.

البان از طرق مختلف می تواند شما را در این زمینه راهنمایی و کمک کند.

متاسفانه بسیاری از همکاران تعمیرکار ما، اولین راهکار را ریست کامل گوشی می دانند، اما هرگز این کار را توصیه نمی کنیم. این راهکار، آخرین راهکار است.

مشاوره رایگان در اینستاگرام البان

یکی از درگاه های ارتباطی با البان، صفحه اینستاگرامی البان است که شما با دنبال کردن آن می توانید از طریق دایرکت سوالات خود را بپرسید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom

کارشناسان شما را با صبر و حوصله، گام به گام راهنمایی خواهند کرد تا خودتان بتوانید مشکل گوشی را حل کنید.

تعمیرات گوشی البان

حتی اگر در لحظه نتوانند مشکل را حل کنند، بلاخره راهکاری پیدا می کنند تا مشکل را برطرف کنند و شما را در جریان بگذارند.

در اینستاگرام کارشناسان در اکثر ساعات شبانه روز و حتی در ایام تعطیل نیز پذیرای شما خواهند بود و همواره تلاش خواهند کرد تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند تا خودتان مشکل گوشی را حل نمایید.

مشاوره تلفنی رایگان در البان

راهکار بعدی این است که در سامانه تعمیرات البان یک درخواست رایگان ثبت کنید. بدین ترتیب در اسرع وقت کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت و به صورت کامل راهنمایی تان خواهند کرد.

یا خود شما می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید و درخواست مشاوره کنید. خواهید دید که به راحتی می توانید بسیاری از مشکلات را بدون نیاز به تعمیرات گوشی برطرف کنید.

تعمیرات گوشی به واسطه کامنت در پایین پست

روش دیگری که می توانید از مشاوره البان بهره ببرید این است که مشکل خود را در پایین همین پست به صورت کامنت بیان بفرمایید. کارشناسان آن را مطالعه کرده و پاسخ شما را نیز خواهند داد.

چنانچه مشکل نیاز به تعمیرات داشته باشد هم راهنمایی می شوید تا در سامانه تعمیرات البان یک درخواست ثبت کنید.

انواع مشکلاتی که با مشاوره حل می شوند چه هستند؟

مشکلات زیادی هستند که با یک راهنمایی کوچک خودتان می توانید حلشان کنید. مشکلاتی که در ادامه برخی از آنها را بیان خواهیم کرد.

آیا مشکل صدا همیشه نیاز به تعمیرات گوشی دارد؟

گوشی موبایل از آنجا که به صورت می چسبد و در جیب و کیف و بسیاری از جاها قرار می گیرد، بعضا بسیار کثیف می شود. مخصوصا اینکه صورت شما عرق می کند و گوشی را به صورتتان می چسبانید و عرق باعث می شود که کثیفی ها بیشتر روی گوشی بشینند.

معمولا اولین بخشی که دچار مشکل می شود، محل های خروجی صدا هستند. توری هایی که وقتی رویشان کثیفی جمع می شود، صدا خیلی ضعیف می شود و بعضا هم صدای شما بد به دیگران می رسد و هم شما صدای دیگران را خیلی بد می شنوید.

اولین راهکار این است که باید توری های خروجی صدا را تمیز کنید. هرگز برای این کار از الکل استفاده نکنید. الکل بلندگو و میکروفن را خراب می کند. یک مسواک کاملا خشک یا یک سوزن را بردارید. مسواک را روی توری بکشید. اگر تمیز نشد، با احتیاط از سوزن استفاده کنید و روی توری بکشید تا کثیفی ها را از بین ببرید.

مراقب باشید که سوزن را خیلی عمودی روی توری وارد نکنید تا یک وقت توری سوراخ نشود.

اگر با این کارها مشکل حل نشد و یا اینکه صدای گوشی شما به خر خر افتاده بود، آن وقت است که نیاز به تعمیرات گوشی خواهید داشت. که البان برای این کار به شما کاملا کمک خواهد کرد.

تعمیرات گوشی البان

مشکل شارژ گوشی بعضا بدون نیاز به تعمیرات حل می شود

یکی دیگر از مشکلات شایع سخت افزاری مشکلات شارژ گوشی است. اما همیشه این مشکل در ظاهر سخت افزاری نیاز به تعمیرات گوشی ندارد. چند راهکار برای این مشکل وجود دارد:

  • تمیز کردن درگاه شارژ: شاید تعجب کنید اما گاهی درگاه شارژ گوشی آنقدر خاک می گیرد، که شارژر نمی تواند به درستی وارد درگاه شارژ شود. راهکار آن ساده است، کافی است با یک شی نازک و نوک تیز و با احتیاط فراوان داخل سوکت شارژ را تمیز کنید. شاید از حجم خاکی که خارج می شود متعجب شوید، اما همین موضوع باعث عدم شارژ گوشی شما شده است.
  • مشکل اتصال به برق: معمولا شارژرها به گونه ای هستند که نیاز به یک تبدیل دارند. بعضا این تبدیل خراب می شود و اتصال به برق به خوبی برقرار نمی شود. یعنی اصلا برقی وارد سیم شارژ نمی شود. کمی با شارژر بازی کنید متوجه این موضوع می شوید.
  • خرابی کابل شارژ و خود شارژر: اگر با بازی کردن با کابل شارژ قطع و وصلی می بینید، احتمالا کابل شارژ شما آسیب دیده و باید آن را عوض کنید. علاوه بر کابل شارژ بعضا خود شارژر نیز ممکن است خراب شود. البته احتمال این قضیه خیلی کم است، مخصوصا برای شارژرهایی که در خود جعبه گوشی وجود دارند. خیلی بعید است که خراب شوند، اما باید آن را هم تست کنید.

خلاصه همانطور که ملاحظه کردین، همیشه شارژ نشدن گوشی به معنای نیاز به تعمیرات گوشی نیست. شاید خودتان بتوانید به راحتی مشکل را حل کنید. اما اگر نتوانستید، باز هم مثل همیشه می توانید روی البان حساب کنید.

اما ممکن است مشکل از مدار شارژ یا مشکل باتری گوشی باشد که آنگاه نیاز به تعمیرات گوشی و کارهای سخت افزاری و جدی تری هست.

مشکلات نرم افزاری که عمدتا خودتان می توانید حل نمایید

خیلی از مشکلات هستند که مربوط به تنظیمات داخل گوشی یا تنظیمات داخل اپلیکیشن هستند. اینها مسائلی هستند که می توانید با یک راهنمایی کوچک برطرف کنید.

از طرقی که برایتان گفتیم، می توانید با البان ارتباط بگیرید و مشکل خود را با راهنمایی البان و با دستان توانمند خودتان حل نمایید.

مشکلات دیگر گوشی

مشکلات دیگری هم هستند که ممکن است نیازی به تعمیرات گوشی نداشته باشند. خلاصه هر مشکلی که برای گوشی تان پیش آمد کافی است اول از البان راهنمایی بگیرید. اگر مشکل خیلی حاد نباشد، می توانید خودتان به راحتی آن را با یک کمک کوچک برطرف کنید.

مشکلات سخت افزاری که نیاز به تعمیرات گوشی پیدا می کنند

تا اینجا در رابطه با مشکلاتی گفتیم که با یک مشاوره و کمک ساده خودتان می توانید حلشان کنید. اما همیشه مشکلات به گونه ای نیستند که به این سادگی قابل رفع باشند. یعنی نیاز به تعمیرات گوشی خواهد بود.

تعمیرات گوشی البان

برای این قبیل مشکلات هم نباید نگران باشید. البان در کنار شما هست و همیشه خواهد بود فقط کافیست:

  • اول: وارد سایت البان به نشانی www.elbaan.com شوید.
  • دوم: گزینه ثبت درخواست را انتخاب، مدل گوشی و مشکل آن را انتخاب کنید و در آخر شماره تماس خود را وارد کنید.
  • سوم: کارشناسان البان با شما تماس می گیرند. سوالاتی از شما می پرسند تا مشکل شما را بهتر درک کنند. شاید با همین تماس تلفنی مشکل حل شود.
  • چهارم: به شما اعلام هزینه می شود و اگر تمایل داشتین فرآیند تعمیرات آغاز خواهد شد. یا در محل شما (اگر مشکل به گونه ای باشد که در محل قابل تعمیر باشد) یا گوشی به کلینیک مرکزی البان ارسال می شود و یا خودتان حضورا به کلینیک مرکزی تشریف می آورید و ناظر تعمیرات گوشی خود خواهید بود.
  • پنجم: گوشی شما تعمیر می شود، بسته به نوع تعمیر و مشکل حداقل یک ماه مهلت تست و گارانتی به شما داده می شود و شما عضو باشگاه مشتریان البان خواهید شد.

همانطور که دیدید با چند کار کوچک از طرف شما سایر کارها توسط البان به سرعت رسیدگی و انجام خواهند شد تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت مشکل گوشی شما رفع شود و تعمیرات گوشی شما به پایان برسد.

ما در البان تعمیر گوشی آیفون، تعمیر گوشی سامسونگ، تعمیر گوشی هواوی، تعمیر گوشی شیائومی و … را انجام می دهیم.

اگر گوشیتون مشکلی دارد، اصلا نگران نباشید، همین الان یا درخواست بذارید یا در اینستاگرام البان یک دایرکت بدهید و یا در پایین همین مقاله سوال خود را به صورت کامنت بیان کنید.

16 دیدگاه

  • سلام.
    گوشیم خراب شده و گفتن ک ای سی شارژ هست. مدل دستگاهم ایفون 8 هست. ایا امکان تعمیرش هست؟

  • سلام
    تعميرات همه نوع گوشي موبايلي رو انجام مي دين ؟ آيا گارانتي هم براي كارهاتون ارائه مي كنيد ؟

  • سلام. من گوشی‌م هی پشت سر هم ری‌استارت می‌شه. ممکنه این مشکل هم نرم افزاری باشه؟ یا سخت افزاریه؟

    • سلام
      امکان زیادی دارید که هارد یا سی پی یو آسیب دیده باشد
      اگر به کامپیوتر می توانید وصلش کنید، وصل کرده و اطلاعاتتان را بردارید و سپس از طریق حالت ریکاوری گوشی سعی کنید آن را wipe data/factory reset کنید. اینطوری همه اطلاعات گوشی پاک میشن. اگر درست نشه، باید بررسی بیشتری بشه که اجتمالا مشکل سخت افزاری باشد

  • سلام ممنونم از شما
    تازگیا اسپیکر گوشیم صداش کم شده بود نمیدونستم واقعا میشه با یک مسواک یا فرچه تمیزش کنی اوکی میشه
    ممنونم از شما

  • سلام وقت بخیر من تهران هستم و گوشیم مشکل شارژ شدن داره خیلی خیلی دیر شارژ میشه سیم شارژر و آداپتور را هم عوض کردم ولی مشکلم حل نشد میشه لطفا کمکم کنید

    • سلام
      اگر گوشیتون فست شارژ داره، حتما باید شارژر مخصوص به خودش رو بگیرید.
      کابل هم باید بتونه فست شارژ رو ساپورت کنه

  • سلام وقت بخیر گوشی منs8است و دکمه پاور گوشیم لق میزنه و خیلی خیلی سخت کارمیکنه شما راهکاری دارید براش؟ممنونم

    • سلام
      لطفا بین ساعات 10 الی 18 با شماره 02166863400 تماس بگیرید و یا یک درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ ثبت کنید تا کارشناسان البان به صورت رایگان شما را راهنمایی کنند

  • سلام گوشی من هوای است بروز رسانی نمیشود چگونه باید بروز رسانی کنم منو راهنمایی کنید ممنون

  • سلام
    ببخشید گوشی من poco f3هست
    از دستم افتاد و واسم عجیب بود گوشی از زیر گلس اصلی شکست
    دوروز اول گوشی کمی از پیکسل هاش روشن میشد و فقط آبی و سبز و سفید بودن و تصویر نمایش داده نمی شد
    بعد از دوروز اون پیکسل ها هم خاموش شدن
    الان فقط ویبره اثر انگشت کار میکنه
    قابل تعمیر هستش؟

    • سلام
      احتمال داره که ال سی دی گوشیتون آسیب دیده باشه و نیاز به تعویض داره که به راحتی قابل انجام هست
      برای راهنمایی بیشتر از طریق سایت البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان تلفنی راهنماییتون کنند

دیدگاهتان را بنویسید