آموزش نحوه نصب اپلیکیشن در اندروید و موارد مهمی که باید مدنظر داشت

نوشته شده توسط البان

این روزها بسیاری از کارهای واجب و غیر واجب ما با اپ های داخل گوشی مان انجام می گیرند. از این اپ ها به جهت سرگرمی، کار، بازی، خدمات و … استفاده می شود. تعداد اپ های موجود برای هر موبایل هم کم نیست. یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل، توجهات مهمی است که در نصب اپلیکیشن موبایل در اندروید باید به آنها پرداخت. در ادامه به آنها می پردازیم.

نصب اپلیکیشن در اندروید اِلـبان

منبع نصب اپلیکیشن در اندروید کجا باید باشد؟

اولین و مهم ترین مسئله ای که باید مد نظر داشت این است که این اپ را از کجا نصب می کنید. همانطور که می دانید اندروید یک پلتفرم منبع باز هست و همگان به راحتی می توانند در آن فعالیت داشته و برنامه نویسی کنند. به همین جهت هم اندروید امکان نصب برنامه ها را از هر طریقی ممکن ساخته است. ممکن است فایل نصبی به شما ارسال شود و یا شما از جایی آن را دانلود نمایید. مطمئن ترین جا برای نصب اپلیکیشن در اندروید خود گوگل پلی یا پلی استور هست. اینها به اصطلاح بازار اصلی اپ های اندرویدی هستند و اطمینان بیشتری به آنها می توان داشت. اما به هرحال به دلیل مسائلی از جمله تحریم های گوگل علیه ایران همیشه نمی توان تمام نرم افزار ها را از آنها یافت و مجبور هستیم از جاهای دیگری دانلود کنیم. که در این صورت در مرتبه اولی که بخواهید از جای دیگری دانلود داشته باشید، یک سوال باز می شود و شما باید اجازه دانلود از تمام منابع را بدهید.

هنگام نصب اپلیکیشن در اندروید و انتخاب اپ مورد نظرتان به چند نکته توجه خاص داشته باشید. اگر از مبادی اصلی دانلود نمی کنید سعی کنید از جاهای معتبر این کار را بکنید و حتی الامکان از دانلود و نصب برنامه ها از جاهای نا مطمئن پرهیز کنید. هنگامی انتخاب و دانلود اپ دقت داشته باشید که این اپ چند بار دانلود شده است، چه رتبه و امتیازی از طرف کاربران دیگر گرفته، حتما بخوانید که نظرات کاربران دیگر درباره این اپ چیست. این ها پارامترهایی هستند که در واقع در دسته انتقال تجربه می گنجند. حتما در نصب اپ از تجربه بقیه استفاده کنید. شاید اصلا این اپ آن چیزی نباشد که شما دنبالش هستید.

Image result for android apps

اپ چه دسترسی هایی می خواهد؟

بعد از انتخاب اپ مناسب برای نصب اپلیکیشن در اندروید دقت کنید که این اپ به چه بخش هایی از گوشی دسترسی لازم دارد. این بخش که معمولا بسیاری از کاربران ما بدون دقت رد می کنند یکی از علل اصلی هک شدن و سرقت اطلاعات است. ببینید که این اپ با توجه به کاری که قرار است برایتان انجام دهد، نیاز به کدام دسترسی ها دارد. اگر اپ عکاسی هست چه نیازی به شماره ها و ایمیل های شما دارد؟ مهم ترین پارامترهای مورد نیاز برای دسترسی مخاطبان، ایمیل ها، عکس ها و فیلم ها، لوکیشن (موقعیت مکانی) و … هستند. خیلی روی این مهم دقت داشته باشید، چراکه ممکن است یک اپ در ظاهر بی آزار باشد اما دسترسی هایی که می گیرد آن را به یک جاسوس و هکر به تمام معنا تبدیل کند.

تا اینجا توانستید یک اپ را در گوشی اندروید خود نصب کنید. چند نکته جانبی دیگر هم وجود دارد. اگر اندروید 6 هست گوشی شما ممکن است با نصب اپلیکیشن در اندروید خود دچار مشکلی تحت عنوان مشکل همپوشانی یا overlay screen بشوید. هیچ نگران نباشید، البان راه حل خوبی دارد. می توانید از سایر مطالب بلاگ در این زمینه استفاده کنید. مشاوره تلفنی رایگان البان هم که همواره در اختیار شما خواهد بود و کافی است یک درخواست ثبت نمایید.

سعی داشته باشید در ابتدا یک ویروس کش خوب نصب کنید. یکی از معضلات گوشی های اندروید به دلیل منبع باز بودنشان ویروسی شدن هست.


مرتبط: خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی


یک نکته نهایی در مورد نصب اپلیکیشن در اندروید این است که دقت کنید که گوشی شما کدام ورژن اندروید هست و اپ مورد نظرتان حداقل به کدام ورژن نیاز دارد، اگر مغایرت دیدید و گوشیتان ضعیفتر بود، اپ را دانلود نکنید. ضمنا اگر اپ های زیادی نصب و پاک می کنید، حتما بعد از مدتی با مشکل پر شدن حافظه مواجه خواهید شد.

در صورتیکه نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر داشتید، به راحتی می توانید با ثبت درخواست در سامانه تعمیرات در محل البان از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید