وقتی گوشی در آب می‌افتد آیا گذاشتنش در برنج کفایت می کند یا نیاز به اقدامات بیشتری است؟

آب دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از شایع ترین اتفاقاتی که ممکن است برای همه رخ دهد، افتادن گوشی در آب است. مخصوصا در روزهای بارانی که آب همه جا وجود دارد و این خطر از همیشه بیشتر است! اگر گوشی ما در آب افتاد چه باید کرد؟ هنگام خیس شدن گوشی اولین اقدامات چه هستند؟

توصیه های البان بعد از خیس شدن گوشی

به چند توصیه الباندر این خصوص توجه کنید:

  • اگر بعد از افتادن در آب هنوز گوشی خاموش نشده، حتما و بلافاصله آن را خاموش کرده و در صورت امکان باطری آن را خارج نمایید.

ممکن است گوشیتان بعد از افتادن داخل آب همچنان درست کار کند، اما این به معنای سالم بودن صددرصدی گوشی نیست!


  • اگر روی گوشی یا هر جایی از آن که به چشم می خورد آثار خیسی و یا لکه های آب دیده می شود، آن را پاک کنید.
  • با احتیاط می توانید از سشوار هم استفاده کنید. اما مراقب باشید گوشی بیش از حد داغ نشود چون خطر منفجر شدنش بالاست.
  • گوشی خود را به همراه باتری آن درون کیسه ای برنج یا ظرفی که درونش برنج ریخته اید قرار دهید.
    • ایرانی یا خارجی بودن برنج تفاوتی ندارد، مهم این است که برنج امسالی نبوده و خود برنج کاملا خشک باشد تا نم و رطوبت را به خوبی به خود جذب نماید.
  • حداقل 24 ساعت گوشی را در این حالت باقی نگه دارید.

moileinrice

  • پس از این مدت اگر از خشک بودن کامل گوشی خود مطمئن بودید آن را روشن کنید.
  • ممکن است باز هم گوشی شما آسیبهایی جزئی دیده باشد ولی اگر این اقدامات را انجام ندهید این آسیبها کلان شده و ممکن است به سوختن مدارات داخلی گوشیتان ختم شود.

اقدامات تکمیلی واجب برای گوشی در آب افتاده

کارهایی که تا اینجا انجام داده اید بسیار خوب بودند، اما کافی نیست. خارج کردن آب و رطوبت اقدام اولیه و واجب است اما بعد از آن نیز ممکن است گوشی شما نیاز به بررسی دقیقتر و کمک داشته باشد و عدم رسیدگی به مرور زمان می تواند باعث خرابی های بزرگ تری شود.

بنابرین توصیه اکید داریم تا بعد از کارهای فوق از طریق سایت البان به نشانی www.elbaan.com یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و بعد از مشاوره رایگان تلفنی، در صورت نیاز اقدام به سرویس اجزای داخلی گوشیتان بکنند.

اگر احیانا و خدای ناکرده در اثر افتادن گوشی در آب، آسیب های دیگری هم به آن وارد شد، باز هم می توانید از طریقی که در بند قبل گفته شد درخواستی ثبت کنید و بعد از گرفتن مشاوره رایگان از کارشناسان البان، در صورت نیاز و تمایل خودتان، تعمیرکاری مجرب برای تعویض و یا تعمیر قطعه آسیب دیده در زمانی که شما می خواهید به محلی که دلخواه شما باشد اعزام خواهد شد!

سوالات خود در این زمینه را پایین همین پست به صورت کامنت بنویسید تا کارشناسان البان به شما پاسخ بدهند

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید